MotoNews.pl
6 VW Beetle 1.8turbo 150KM i BRC Sequent24 (182041/0)
  

VW Beetle 1.8turbo 150KM i BRC Sequent24

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
jestem posiadaczem Samochodu VW Betele z silnikiem
1.8Turbo 150KM z 2000 roku. W grudniu 2006 została założona instalacja gazowa „Solaris” która od razu nie działa poprawnie, auto jakoś dobijało do 3tys (kiepsko) obrotów i to wszystko.
Pan gazownik stwierdził iż trzeba zainstalować lepszą instalację i polecił tu BRC. Zanim jednak instalacja została przełożona zrobiłem autem koło 200km, ponieważ instalacji BRC nie miał na miejscu a ja bez auta nie mogę sobie poradzić. Auto z instalacją Solaris, przy rozruchu na benzynie bardzo niestabilnie pracowało, w początkowych chwilach często gasło, problemem było wkręcenie auta na 4tys obrotów –wszystko w pierwszej fazie uruchomienia samochodu. W końcu doczekałem się wymiany instalacji na BRC Sequent 24 z parownikiem Genius. Niestety przy zimnym rozruchu obroty nadal falowały i występowały efekty jak powyżej. Do tego zimne auto na benzynie miało czarne dziury w ogóle nie chciało jechać do przodu dopiero po całkowitym wciśnięciu pedału gazu
Ruszało do przodu (auto które ma 150KM). Pewnego razu stosując proceder wciskania gazu do dechy nie włączyła się już turbina. Samochód zawiozłem do gazownika, który stwierdził iż rozszczelnił się jakiś układ związany z turbo i dlatego nie włączała się turbina. Przy instalacji BRC zauważyłem charakterystyczne efekty, jadąc spokojnie ze stałą prędkością 140KM/h auto często szarpało, jakby ktoś pociągnął mnie z tyłu. Niestety brak reakcji gazownika, nie wiedział o co mi chodzi i trudno według niego to zdiagnozować ponieważ nie zawsze to się dzieje. Przed zainstalowaniem gazu takie fakty nie miały miejsca. Pisze ponieważ wczoraj jadąc dość dynamicznie przy wyprzedzaniu auto szarpnęło i od tego momentu czuć iż turbina działa tylko do 3tys obrotów a potem auto chodzi jak muł. Cóż robić? Boję się iż kilka takich napraw u Pana gazownika i silnik może nadawać się tylko na złom,

Z góry dziękuje za rade MArek
  
 
Instalacja jest jak najbardziej odpowiednia do tego auta pod warunkiem ze Masz wtryski z pomarańczową naklejką i reduktor Genius 1500 mb lub lepiej Genius Max...dopływ gazu rurką 8mm. Podejrzewam ze pan gazownik coś skopał i tyle...lub źle dobrał Kit... Te silniki bezstresowo pracują na gazie a SQ 24 potrafi je obsłużyć...
Proponuję podjechać do innego gazownika który obsługuje BRC. Pozdrawiam i powodzenia...
  
 
Witam.
Halamunda dziwię ci się ,ze do tego silnika montowałeś instalacje za taniochę . Gdybyś od razu zdecydował sie na montaż droższej i sprawdzonej instalacji do turbo a mianowicie holenderskiego PRINSA to nie pisałbyś takiego postu. Policz sobie twoje problemy , i już na pewno z tego powodu uszkodzenie silnika to te instalacje które ci montowali przekroczyły już koszty zabudowy tegoż PRINSA.
Może ostro ale takie jest moje zdanie.
  
 
No właśnie od tego są fachofcy, ja się na tym nie znam więc pojechałem do warsztatu i zdecydowałem się na nich. Oczywiście iż nie chodziło mi o oszczędności, to auto miało ładnie pracować na gazie, a dodam że jest to już czwarte auto które przerabiam na gaz u tego Pana gazownika i zawsze było bez problemów, chyba jednak turbo przerosło jego wiedzę i możliwości!!
  
 
Witam.
Jeśli masz dalej sprawę nie rozwiązaną to mam pytanie czy na benzynie silnik Ci chodzi prawidłowo.
Jeśli tak to problem całkowicie leży po stronie instalacji.
Natomiast jeśli także odczuwasz problemy z benzyna to masz troche większy problem.
Z tego co piszesz to jest za dużo problemów żeby coś osądzić jednoznacznie ale jakieś sugestie mozemy wspólnie podać.
Czy czasem nie wypadaja zapłony na jakimś cylindrze( cewka ,świeca)
Odpowiednio dobrane wtryskiwacze do turbo i reduktor do turbo. Moc silnika nie jest tu najważniejszym kryterium.
Gaz do reduktora do turbo musi być doprowadzony przewodem 8mm.
prawidłowe podłączenie instalacji gazowej do silnika turbo(inne niż do wolnossacego)
Programowanie instalacji.
Mam nadzieję,że gazownik dysponuje odpowiednim urzadzeniem diagnostycznym sinika np.TEXA albo KTS-em. albo jakimś innym bo wtej chwili bez tego przy obecnych samochodach to jest to konieczność .
Jesli jest w pobliżu gdzieś hamownia podwoziowa to sprawdx moc silnika na benzynie oraz pracę turbiny bo na wykresie z hamowni to wyjdzie.

powodzenia
  
 
halamunda a jeszcze jedno pytanie? czy kojarzysz jakiego Map Sensora użył Twój gazownik do programowania??? Powinien takiego z napisem TURBO...

Croma1 chyba nie sądzisz że kolega płacił najpierw za jedną instalkę a później za drugą ...Natomiast widzę ze bardzo reklamujesz Prinsa. Powiem krótko. Obserwuję Godulę i widzę że u niego instalacja SQ24 jest w ofercie montażowej oprócz landi renzo. I teraz pytanie? Czy uważasz ze człowiek będący na rynku chyba dużo wcześniej niż Ty montowałby coś co sie nie nadaje i niszczył swoją reputacje zdobytą przez lata dla oszczędności. Ja uważam że nie. Powiem więcej. SQ 24 jest przez niego montowany z innego powodu a mianowicie można tam bardzo płynnie i precyzyjnie regulować czasy wtrysków a to sedno sprawy. Co do Prinsa - uważam ze nie jest dużo lepszy od choćby wymienionego wcześniej SQ24. Jest tylko dużo bardziej nagłośniony no a poza tym BRC jest znienawidzone przez wielu użytkowników LPG ze względu na właśnie takich partaczy jak ci którzy montowali koledze Halamunda.
Uważam ze niewłaściwe zachowanie auta leży po stronie niewłaściwego montażu zarówno pierwszej jak i drugiej instalacji.
pozdrawiam.
  
 
witaj Holand.
Ja sie zajmuję samochodowymi instalacjami gazowymi od 1991 kiedy Godula nie wiedział,ze auta na gaz mogą chodzić. zamiast zbiorników były butle kuchenne a instalacje ze schrotów holenderskich.
Z Twojego postu chyba wynika że dla Ciebie Godula jest w tej dziedzinie autorytetem bo może jeszcze troche się sportem zajmuje. Tzn. zajmował.
mnie nie chodzi o krytykę jakiejkolwiek instalacji tylko o kalkulacje poniesionych kosztów klienta oraz podejścia mechaników do zadanego tematu montażu w tym aucie instalacji gazowej.

  
 
Croma1 - Godula nie jest dla mnie autorytetem; poza tym nie chciałem Cię urazić więc sorki. Chodziło mi tylko o jedno a mianowicie o to by uświadomić większości ludzi odwiedzających tą stronkę że połowa sukcesu w działaniu instalacji LPG to odpowiedni dobór instalacji oraz poprawność montażu. Druga połowa to nie tylko Marka instalacji. Dochodzi stan techniczny samochodu. Nie oszukujmy sie że Prins będzie bil na głowę jakieś Landi czy BRC. To wszystko to są nowoczesne instalacje które działają na bardzo podobnych zasadach. Tutaj już nie da sie zbytnio kombinować. Fakt że technologie wytwarzania cały czas idzie do przodu - ale nie tylko Prinsa panie Croma - wszystkich instalacji. Najważniejsze jest by wiedzieć co sie robi i jak to działa; a z poniższego przypadku wynika ze pan gazownik nie wiedział. pozdrawiam
  
 
Więc nie mam zielonego pojęcia czego użył gazownik do ustawienia parametrów instalacji. Ahh zauważyłem coś, wydaje mi się że "pewnie przez przypadek" filtr gazu fazy lotnej założony jest odwrotnie, ponieważ "flow gas" i strzałka powinna byc skierowna do wtryskiwacz a u mnie niestety jest odwrotnie, czy to może być przyczyną szarpanie samochodu, jak pisałem wcześniej czasem przy stabilnej jeździe powyżej 100Km/h auto czasem szarpie, jakby ktoś z tyłu mnie pociągnął!!
  
 
ahh i jeszcze jedno pytanko a czystej ciekawości, coż to jest Map Sensor?
  
 
Witam.
czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym.


Cytat:
2007-04-19 11:13:16, halamunda pisze:
ahh i jeszcze jedno pytanko a czystej ciekawości, coż to jest Map Sensor?

  
 
strzałka wskazuje kierunek przepływu gazu od reduktora do wtrysków. Nie miałem okazji sprawdzać co sie stanie gdy filtr będzie odwrotnie ale skoro producent tą strzałkę zrobił oznaczać może że tak musi być. Widać że Twój gazownik naprawdę nie przyłożył się do tego auta lub wykazał się totalnym brakiem profesjonalizmu