Szarpanie, mechanicy bezradni :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem mam następujący:
Ford Escort 96r 1.8l 16V
W momencie jak wcisne pedał gazu auto gwałtownie szarpnie, i np jak
dojeżdżam do skrzyżowania, puszcze pedał gazu nie wybijając biegu zaczyna
szarpacz autem


mianowicie, jadąc na biegu (na puszczonym pedale gazu) cos jak by blokowało i
puszczało
delikatne zwolnienie i puszczenie, zmulenie i
puszczenie impulsowo i czasami az dochodzi do szarpania autem, widać jak częstotliwość tego zwalniania i puszczania się zwiększa. zaczyna rzucać, szarpac mi całym autem, czasami mocniej czasami lzej

mechanik mój
wymienił mi:
samoregulatory - 1000zł (na zimnym przynajmniej przyspiesza równomiernie)
Poduszkę silnika tą dużą - 600zł i tą małą 200zł – nie pomogło
W salonie Forda na komputerze dwa razy byłem 2x180zł skasowali
nowy silniczek krokowy – 360zł
czujnik odpowietrzenia wału korbowego wymieniony w Salonie Forda
nowe świece i przewody WN
w zawieszeniu wszystko jest porządku, drążki powymieniane tuleje itp
szarpanie jest drażniące jak puszcza się nogę z pedału gazu, bieg bez
znaczenia np nawet jadac ok 80km/h puszcze pedał gazu autem delikatnie
rzuca, najmocniej jednak jak jadę wolno, zwalnia i lekko przyspiesza, tak jak by cos blokowało albo jakiś luz
gdzieś byl , ale gdzie i co?
przeplywomierz wyczyszczony
Silnik chodzi równo ładnie oleju nie bierze, mam drugiego eskorta 1.6V i tam nigdy nie występowal taki efekt,
serdecznie dziekuje za kazda sugestie i rade
  
 
a nie był bity????
  
 
tego nie wiem, ale pewnie byl, auto kupiłem niedawno, wyremontowalem, przedluznice wszystko wporzadku, nic nie sciaga, jesli byl bity to wydaje mi sie ze delikatnie, skoro układ jezdny jest wporzadku i nic od spodu nie wida aby bylo spawane
  
 
tyle szmalu i nic,jak byś wiedział że tyle skasują to by był nowy escorciak
  
 
to fakt, ale troche sie przypalilem na ten model aktura bo ma klimatyzacje wspomaganie i 1.8 silnik

wcześniej miałem escorta 1.6l 97r, ktorego zostawilem w rodzinie
jest wypieszczony nawet klime zamotnowalem, pół roku temu, ale montaz wspomagania mnie zwalil z nog, dlatego kupilem 1.8 w pelnym wyposarzeniem,
blacharka nowa, szyba podgrzewana nowa, troche poszlo oszczetności, nawet gaz sekwencyjny zainstalowalem, jeszcze tyko ta jedna pierdola mnie boli, z ktorą nie potrafię sobie poradzić.

do ASO jak zawiozlem i mimo prosby aby nie podlaczali do komputera to dwa razy podlaczyli, po ostatnim podlaczeniu powiedzieli ze to moze być wina samoregulatorow, ale nie usmiecha mi sie jechac do nich 3 raz i placic prawie 200zł

na komputerze wszystko wykazuje u nich OK
  
 
A wymieniłeś filtr paliwa ?
Ja podobnie miałem... do czasu wymiany filtra paliwa.
A robi Ci to samo na gazie ?
  
 
szkoda ze mieszkasz tak daleko mysle ze do ogarnie w dwie godz. hehe
z tego co napisales srednio idzie wywniskowac czy to jest problem silnika czy hamulca

jesli silnika smigasz sobie 80km/h i tylko gasisz samoch stacyjka autko rowno musi hamowac zero szarpniec jak szarpie trza sprawdzac zawieche półosie i SERVO ukladu hamulcowego ,jesli nie szarpie problem lezy w silniku na pierwszy rzut poddal bym labde i czujnik TSP byc moze nie pokazuje do ECU ze ma odciac paliwko i cos tam podaje caly czas i co kilka chwil autko probuje zaskoczyc ~

ps Stary tyle kasy brak mnie słow chyba bym ze 3 escoty kupil i przelozyl samemu , pozatym co to za mech. ze wstawiasz na usuniecie usterki placisz cos tam wymieniaja i dalej to samo ........... poprostu cie w rogi wala (sorki za slowa ) ale nie mozna podchodzic w ten sposob jadac do mechanika bo tak to bedziesz go naprawial cale zycie a oni nigdy ci tej ustrki nie naprawia bo poca jak ty im takie dochody dajesz

Sprawa jest taka w stawiasz autko do mechanika NIGDY nie sugerujac co sie zepsuło !!! tylko podajesz co ci nie pasi z autkiem prosisz o wycene narprawy i czas sugerujac ze byles juz u konkurencji lub do niej pojedziesz niech mech, liczy sie z tym ze niemozna przeginac z kosztem naprawy i zamiest wymiany drobnej zeczy bedzie ci wciska wymiane silnika (przykladowo)



[ wiadomość edytowana przez: organo dnia 2007-04-18 23:48:33 ]

[ wiadomość edytowana przez: organo dnia 2007-04-18 23:50:50 ]
  
 
Cytat:
2007-04-18 23:32:26, misiaczek192 pisze:
A wymieniłeś filtr paliwa ? Ja podobnie miałem... do czasu wymiany filtra paliwa. A robi Ci to samo na gazie ?



Filtr Paliwa wymieniony był
Wszystkie filtry w zasadzie wymieniłem.

pozdrawiam
Tomek
  
 
> jesli silnika smigasz sobie 80km/h i tylko gasisz samoch >stacyjka autko rowno musi hamowac zero szarpniec jak szarpie >trza sprawdzac zawieche półosie i SERVO ukladu

rozumię, ze gasze stacyjkę mając wbity bieg, i autem nie powinno szaprac, ok dziś tak zrobie i zobacze jaki będzie efetk

>hamulcowego ,jesli nie szarpie problem lezy w silniku na >pierwszy rzut poddal bym labde i czujnik TSP byc moze nie >pokazuje do ECU ze ma odciac paliwko i cos tam podaje caly >czas i co kilka chwil autko probuje zaskoczyc

dzieje się tak na gazie i na benzynie, nie ma to znaczenia, a ponon na gazie z inst. sekwencyjną lambda nie jest potrzebna, tak przy montazu powiedzial mi, gazownik, ze przy tej instalacji nie dziala,

co to jest ten czujnik TSP jaki jest jego mniej wiecej koszt w ktorym miejscu moge go znaleźć?



>
>ps Stary tyle kasy brak mnie słow chyba bym ze 3 escoty kupil >i .przelozyl samemu , pozatym co to za mech. ze wstawiasz na >usuniecie usterki placisz cos tam wymieniaja i dalej to >samo ........... poprostu cie w rogi wala (sorki za slowa ) ale nie >mozna podchodzic w ten sposob jadac do mechanika bo tak to >bedziesz go naprawial cale zycie a oni nigdy ci tej ustrki nie >naprawia bo poca jak ty im takie dochody dajesz Sprawa

to fakt, jednemu juz głupio, ale rozkłada ręce i juz nie chce mi nic wymieniać bo nie wie co, wydaje mi się ze po prostu nie ma czasu się zainteresować problemem, bo odkąd tyle złomów do Polski nawieźli to pełno roboty mechanicy mają,

pozdrawiam
Tomek
  
 
Cytat:
2007-04-18 22:19:08, rafciek pisze:
tyle szmalu i nic,jak byś wiedział że tyle skasują to by był nowy escorciak

co ma gruszka do pietruszki
  
 
Cytat:
2007-04-18 22:10:54, rafciek pisze:
a nie był bity????

to miało być do tej gruszki
  
 
Cytat:
2007-04-19 09:34:28, didku pisze:
dzieje się tak na gazie i na benzynie, nie ma to znaczenia, a ponon na gazie z inst. sekwencyjną lambda nie jest potrzebna, tak przy montazu powiedzial mi, gazownik, ze przy tej instalacji nie dziala, co to jest ten czujnik TSP jaki jest jego mniej wiecej koszt w ktorym miejscu moge go znaleźć?



czujnik TSP dziala i na gazie i na Pb to jest ten czujniczek o co podaje info do ECU ile masz wcisnietego pedalu gazu niewiem dokladnie gdzie jest w 16V ale musi byc przy przepustnicy koszt uzywki ok 20-50zl hmn pozatym dziwna sprawa z ta sekwenca aby chodzila bez lamdy to chyba nawet niemozliwe ale moze sie na sekwencji niezmam wiec tu sie nie bede udzielal nigdy nie mialem i nie naprawialem sekwencji ale juz dawno temu w II generacji sonda lamda byla wymagana aby dzialala poprawnie

Sprawdz ten dzujnik TSP bylo opisywane na forum pare razy jak to zrobic
  
 
TPS chyba. Throttle Position Sensor.
  
 
Cytat:
2007-04-19 10:08:15, organo pisze:
czujnik TSP dziala i na gazie i na Pb to jest ten czujniczek o co podaje info do ECU ile masz wcisnietego pedalu gazu niewiem dokladnie gdzie jest w 16V ale musi byc przy przepustnicy koszt uzywki ok 20-50zl hmn pozatym dziwna sprawa z ta sekwenca aby chodzila bez lamdy to chyba nawet niemozliwe ale moze sie na sekwencji niezmam wiec tu sie nie bede udzielal nigdy nie mialem i nie naprawialem sekwencji ale juz dawno temu w II generacji sonda lamda byla wymagana aby dzialala poprawnie Sprawdz ten dzujnik TSP bylo opisywane na forum pare razy jak to zrobic



Dokładnie na gazie w gen II lambda jest konieczna, ten sam gazownik mi w poprzednim escorcie kazal wymienic lambde jak mi auto swirowalo, i wymiana pomogla, jak instalowal mi sekwencyjna instalacje podkresil iz lambda nie jest konieczna do pracy na sekwencji, moze byc uszkodzona i nie musze wymieniac, chyba ze na benzynie mam problemy. Od strony technicznej nie wiem jak to jest, powtarzam co powiedzial mi fachowiec, zakład bardzo sobie chwale, juz kilka samochodow tam roiblem i polecam wszystkim
  
 
Cytat:
2007-04-19 10:16:56, WilK pisze:
TPS chyba. Throttle Position Sensor.



hehe moj bład a niewiem czemu zawsze pisze odwrotnie
  
 
1. Sprawdz przewody wysokiego napiecia, to ze pali to nie znaczy ze są dobre. Wymień od sprawdzonego co tak nie ma i zobzcz czy nie ustąpiło.
2. świece zobacz,
3. odme sprawdź,
4. filtry sprawdż,
5. jeżli powyzsze nie przynioało nie przynosi rezultau spraewdzasz czyjniki - pod kompa
  
 
nie czytałem wszystkiego tylko opis Twój.
mój typ to cewka wysokiego napięcia,
kup na allegro, nie duza kasa i wymień jeżeli na 2-3 szarpie
aż samochód skacze, to cewka, chyba że sprawdzono czu nie ma zaburzeń w dostawie prądu
  
 
Mam ten sam problem w silniku 1.6 16v. Podczas wytrącania prędkości na biegu szarpie silnikiem (zaznaczam, że jest to wyraźne szarpanie silnika i z hamulcami nie ma NIC wspólnego). Po zmianie przewodów problem ustąpił na niecałe 10000 km. Wątpie, żeby przewody WN zużyły się tak szybko same z siebie, tymbardziej, że kupiłem oryginalne Motorcrafta. Też myślę o zmianie cewki, ale wcześniej chciałbym sprawdzić swoją. Czy ktoś wie, jak to zrobić?
  
 
Za przeproszeniem, ale tego gazownika bym za wiadomo co powiesil, skoro glosi takie teorie.

Lambda oczywiscie jest potrzebna, na jej podstawie sterownik benzyny dostosowuje dlugosc wtrysku. A sekwencja pobiera impulsy wtrysku z ECU samochodu i przelicza na czasy wtrysku dla LPG. W zwiazku z tym jakby nie patrzec, to gazownik jest dupa.
  
 
Cytat:
2007-04-19 16:43:49, toradek pisze:
Za przeproszeniem, ale tego gazownika bym za wiadomo co powiesil, skoro glosi takie teorie. Lambda oczywiscie jest potrzebna, na jej podstawie sterownik benzyny dostosowuje dlugosc wtrysku. A sekwencja pobiera impulsy wtrysku z ECU samochodu i przelicza na czasy wtrysku dla LPG. W zwiazku z tym jakby nie patrzec, to gazownik jest dupa.



uznawany za jednego z lepszych w Opolu, w kazdym bardz razie instalacje ktore wykonwal sprawują sie całkiem dobrze, ale przy okazji będąc tam porozmawiam na ten temat, moze na odczepnego powiedzial ze sonda lambda nie ma znaczenia, chodzilo wowczas o to ze czasami mi zmulilo. ale to fakt byly samoregolatory wowczas

dzieki za info