Jak wyrąbać środek kata????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktos kiedyś wybijał bądź wyciągał resztki kata,chodzi o środek ,jak i czym ? dzięki
  
 
łom ,młotek i po sprawie
jeżeli masz troche siły i rozumu to se poradzisz.....
  
 
łom??????? a nie lepiej trotyl ??
  
 
a po co ?
nie latwiej wspawac kawalek rury ?? efekt zapewne bedzie ten sam
  
 
wiem wiem ,ale na razie szukam przyczyn zamulenia auta
,wiem już że bebechy kata latają i nie wiem czy nie tu jest wina
  
 
pręt i młotek załatwia sprawe w kilka minut, ale odradzam to robic.
Kilka dni temu byłem na corocznym przegladzie i wsadzili mi cos do wydechu i powiedzieli ze w dowodzie jest "kat" i ma byc pięć razy mniej syfu w spalinach.
Dopiero jak obiecałem ze wymienie kata na pełnego to podbili papiery.
  
 
W moim przypadku wystarczył łom. Tyle ze pusty kat wydawał taki rezonansowy pomruk jednym sie podoba innym nie. Ja wstawiłem rurę i jest ok. Z drugiej strony ma to pewnie jakiś wpływ na sondę lambda i spalanie.
  
 
ja wziąłem długie wiertło i zrobiłem kilka dziur i potem przesuwając na boki połączyłem w jedną większą - 15min pracy.

Drugim sposobem, dość czasochłonnym jest wycięcie kawałka blachy z góry/dołu kata. Walisz młotkiem w środek i wyrzucasz zawartość. Potem spawasz

Należy też uważać żeby nie wdychać tego pyłu ze środka. Słyszałem, że jest rakotwórczy. Powtarzam, że tak słyszałem, a czy to prawda to już nie wiem.

Cytat:
2007-04-19 00:08:19, Deny pisze:
W moim przypadku wystarczył łom. Tyle ze pusty kat wydawał taki rezonansowy pomruk jednym sie podoba innym nie. Ja wstawiłem rurę i jest ok. Z drugiej strony ma to pewnie jakiś wpływ na sondę lambda i spalanie.



mogę się mylić, ale wpływu na sondę to raczej nie ma, bo sonda jest przed katem - "sonda lambda jest wkręcona w przednią rurę wylotową przed katalizatorem" (przynajmniej u mnie) zależy o jakim modelu rozmawiamy. Ja mam essa z 96r silnik 1.3 i jest tylko jedna sonda lambda

[ wiadomość edytowana przez: bociansan dnia 2007-04-19 08:45:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: bociansan dnia 2007-04-19 08:49:31 ]
  
 
Co Wy tu wygadujecie???!!!!
A przeglad,a i tak juz zatrute srodowisklo?? no i te dzwonienie po oproznieniu kata. zadna strumienica, zadna rura tylko kup kata z wkladem metalowym jest tanszy i ponoc trwalszy od ceramicznego
  
 
Cytat:
2007-04-19 08:51:15, dulin7 pisze:
Co Wy tu wygadujecie???!!!! A przeglad,a i tak juz zatrute srodowisklo?? no i te dzwonienie po oproznieniu kata. zadna strumienica, zadna rura tylko kup kata z wkladem metalowym jest tanszy i ponoc trwalszy od ceramicznego



racja środowisko jest bardzo ważne. Ja swojego popsułem tylko dlatego, że był zapchany. Jak tylko zdobędę pieniądze na nowy to go kupię i zamontuję, a narazie bardzo mało jeżdżę (brak czasu, a żeby dojeżdżać do pracy/uczelnię trzeba mieć sporo kasy i pozostaję autobusik )

[ wiadomość edytowana przez: bociansan dnia 2007-04-19 09:35:00 ]
  
 
a ten pierwszy kacik ,który jest za sądą zaraz,też sie zapycha??aha mój silnik to mkv 1.4
  
 
Ale tam jest tylko jeden kat jaki samochod ma 2 katy Nie chce zybyscie uwazali mnie za jakiegos chrzanionego ekologa ale za katem stoje murem bo po pierwsze to strumienica z allegro to stratab pieniedzy a wstawienie rury to tez nic nie daje poczytajcie sobie arty na stronach lepsztych tunerow np godula albo chojnacki
Pozdrawiam
  
 
wlasnie ma ten sam dylemat - mam lpg - wiec teoretycznie eko ??
ale kat sie rozsypał - brzecało przy niskich obrotach - a na wysokie sie nie wkręcał (za chetnie)- kata teraz nie ma - jest obudowa ale ten "sportowy" pomruk mi przeszkadza - kata za 300- 400 pln NIE !!! kupie - nie bede inwestował w auto które traci na wartości- . jednak co gdy na przegladzie wcisna sonde w wydech ??? -
katalizator ma co "rozkładać" na lpg ? bo se pomyslalem że wsadze strumiennice - a na przeglad pojade z wyłaczoną pompą paliwa
  
 
Le-mar mylisz sie. instalacja jaka prawdopodobnie posiadasz to 2 generacja a to oznacza nic innego jak to ze jest to zatruwacz takie instalacje nie sa stabilne ani ekologiczne, myslisz ze jest mozliwe uzyskanie takiej samej emisji spalin za pomoca pierscienia z otworami jak z wtrysku benzyny??
Dopiero instalacje 3 i 4 generacji daja ten efekt bo maja sterowanie podobne do benzynki.
Co do poprzedniego posta to pomylilem sie co do tego kata ze jest tylko jeden faktycznie sa 2 sorry za pomylke
pozdrawiam!!!

[ wiadomość edytowana przez: dulin7 dnia 2007-04-21 18:44:50 ]
  
 
dulin7 mylisz sie gaz jest paliwem suchym nie posiada zwiazków oleistych które znajdują się w benzynie wiec jest ekologiczny prawda że instalki 3ciej czy 4wartej są już dużo bardziej ekologiczne
  
 
Zgadza sie ze gaz jest z natury bardziej ekoligiczny ale nie w instalkach 1 i 2 generacji gdzie sklad sie ciagle zmienia a jeszcze jak dodasz ze nie bylo zagladane do parownika od nowosci to gwarantuje ze jak Ci wetkna sonde do tlumika to zobaczysz jak to truje i moze sie okazac ze nie da sie wyregulowac poprawnie bo mambrany w parowniku sa sztwne. czytalem jakis czas o tym w auto swiecie opisywali tam bodajze citroena xare
Pozdrawiam