[903] remont silnika porady

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w moim 903 prawdopodobnie na ostatnim kjs poległ pierścień tłoka zamierzam rozebrać silnik na kawałki obejżeć co jest w nim nie tak (licze tu na pomoc forum) i potem porobić co będzie trzeba i złożyć to do kupy. problem w tym że nikgdy nie rozkręcałem silnika proszę więc tych którzy znają się na tym o porady co i jak tam rozbierać składać szczególnie chodzi mi o jakieś haczyki/patenty na które musze zwrusić uwage żeby mi się to potem nie porozkręcało i żeby w ogóle nic nie pomieszać. postanowiłem że auta nie oddam do mechanika bo przeważnie są to oszuści i partacze, wolę sam się tego nauczyć i wiedzieć co jest z moim silnikiem. nie boję się czytać więc jak znacie jakieś wartościowe książki na ten temat to poleććie coś początkującemu. ps szukajki używałem i mam książkę nt uno z tym silnikiem w fomacie pdf jaka krążyła tu jakiś 1mc temu
  
 
Prorzbieraj motor, po układaj sobie częsci w jakiejs logicznej kolejnosci, srubki do różnych kartoników co by sie nie pomieszały przy składaniu, jak juz wszystko bedziesz mial w czesciach zobazc co i jak w nim nie gra, posprawdzaj czopy wału, jak mowileś pierscienie, itp, wszystko co mogło ulec jakiemus zuzyciu, a jak bedziesz miał jakis problem to sie odezwij.
Pzdr
  
 
Silnik generalnie jest bardzo prosty w budowie. Najwiecej problemów może sprawić wałek rozrządu bo jest tam brok któy trzeba dobrze ustawić. Zwracaj uwage na o ile dobrze pamietam przesuniecie swożnia w tłoku, na denku tłoku są chyba strzałki a jak nie ma to sobie zrób abyś miał znaki jak z powrotem zamontować, Spamietaj napisy na bokach korby i stopki, od której strony idą (1,2,3,4) , z tego co pamietam korbe zakładasz napisami do rozrządu. Kup sobie woreczki strunowe albo jakieś torebki i kompletuj tłok->korbowód->stopka (skrecone ze sobą) każdy zestaw do jednej torebki, abyś panewek nie pomieszał . Skladaj kluczem dynanometrycznym, nawet takim najprostszym. Kupuj uszczelke pod głowice Goetze (około 80 zł) , zwróć uwage na uszczelke pod miske (i kup taką samą , albo jak w dobrym stanie załóż tą z powrotem, były tam rózne typy uszczelek ze wzgledu na ciut inne zakola w miskach 127p-> cc/sc.
  
 
I nie zapomnij o podstawowych narzędziach jak np.klucz dynamometryczny,ściągacz pierścieni czy też tuleja do montażu tłoków w tulejach.
Istotną sprawą jest też dokręcanie śrub z odpowiednim momentem,jeśli znajde w książce te wartości to zapodam skany.
  
 
Głowa jakies 6kg i 90stopni, stopy korbowodu ok 3kg -podstawowe wartości, reszte dociagaj tak bys po prostu ich nie przekrecił tudzież urwał
  
 
ale jak to 6 kilo? nie rozumiem tej miary ale dzięki własnie zamuwiłem klucz dynamometryczny czy istnieje możliwość że poradze sobie bez reszty sprzętu wypisanego przez hemigtx czy jest to absolutny must have? acha wartości siły dokręcania mam w książce w nm ale dalej mnie interesuje jak sie to w kg i stopniach liczy?
  
 
1kg->10Nm czyli jak pisałem, głowa 6kg-->60Nm, jak dokrecisz na ta wartość to przeciagnij sobie jeszce o 90 stopni.
  
 
Pierścienie z dużym problemem ale może dasz rade bez przyrządu zmienić a przyrząd do mocowania tłoków w tulejach zrobisz samemu z cieniutkiej blaszki i opaski zaciskowej
  
 
dobrze panowie dzieki za rady w tej książce którą mam jest wszystko fajnie opisane tak dla laika właśnie więc spróbuje może w niedzielę go zacząć rozkręcać i jakby coś to wrzucę kolejne pytania wtedy dzięki
  
 
Świtna sprawa byłoby pomierzenie średnicówka otworów pod tłoki sprawdenie owalów wyliczenie luzów pomięcy blokiem a cylinrdem i chociażby wyhonowanie powierzchni bloku. Kupisz pierścienie które sa idealnie w sumie okrągłe a blok jeslibędzie w owalu to olej i tak ssac będzie....Ja kiedys robiłem taki silniczek w ten sposob. Pelny remont kapitalny, bez wymiany tłoków bo kosztuja około 250zł za sztukę. Po wyhonowaniu luzy wynosiły 11 setek, tylko w jednym miejscu widoczne było większe zurzycie odpierścienia uszczelniającego. Silnik do tej pory lata i grama oleju nie bierze;] (prawie 3 lata.....)
  
 
Simon, luzy pomiedzy blokiem a cylindrem? honowanie powierzchni bloku tez można rozumieć dwojako
ps. dawno twojej facjaty nie widziałem, pozdro!
  
 
gdzie ty cylindry po 250 złoty sztukę widziałeś??

niezłe ceny w trójmieście macie...
u mnie komplet 4 sztuk ze sworzniami i pierścieniami 420 złoty.
  
 
Jak jestes sprytny to wszystkie pierscienie zdejmiesz i zalozysz bez zadnego przyrzadu specjalnego, a do cylindrow wlozysz za pomoca zwyklej opaski zaciskowej.

Przerabialem ten temat doslownie 3 dni temu.

Zakladajac pierscienie zwroc tylko uwage, aby byly pozakladane w odpowiednia strone czyli napisam TOP do gory.
  
 
dopierscionkow kawalek balszki i zrobic z nich obejme a pozniej sie wsuwa prawie bez problemu w cylinder. pikus, ale we dwoch, sammeu sie mozna powkuruwac
  
 
No co ty - mowie - za pomoca jednej opaski zrobilem to sam, ale trzeba miec sposob i system. Ja robie to tak:
1. zalozyc dwa dolne pierscienie i scisnac opaska
2. wcisnac w cylinder jeden pierscien
3. zdjac opaske, zalozyc trzeci pierscien
4. scisnac opaska
5. wcisnac oba do cylindra

I tym sposobem mamy caly tlok wcisniety z 3 pierscieniami do cylindra. A dlaczego nie mozna zalozyc od razu 3 pierscieni? Bo po wcisnieciu pierwszego opaska przesuwa sie na miejsce drugiego i trzeciego (liczac od dolu). A 3 na raz nie obejmie bo jest za waska. I tyle.
Zalozenie wszystkich tlokow zajelo okolo 20 minut.
  
 
Cytat:
2007-04-21 17:36:59, Zuraw pisze:
No co ty - mowie - za pomoca jednej opaski zrobilem to sam, ale trzeba miec sposob i system. Ja robie to tak: 1. zalozyc dwa dolne pierscienie i scisnac opaska 2. wcisnac w cylinder jeden pierscien 3. zdjac opaske, zalozyc trzeci pierscien 4. scisnac opaska 5. wcisnac oba do cylindra I tym sposobem mamy caly tlok wcisniety z 3 pierscieniami do cylindra. A dlaczego nie mozna zalozyc od razu 3 pierscieni? Bo po wcisnieciu pierwszego opaska przesuwa sie na miejsce drugiego i trzeciego (liczac od dolu). A 3 na raz nie obejmie bo jest za waska. I tyle. Zalozenie wszystkich tlokow zajelo okolo 20 minut.



a co to za motor skladasz? swoje 1.2?
  
 
aktualnie jestem w trakcie remontu jednostki 903
no i walka idzie całkiem dobrze, fajnie że ten temat założyliście jak będe miał jakieś ale to jest gdzie patrzeć, a teraz jedno z ciekawszych fotek z remontu


jak ktoś chce lepsze fotki to w moim temacie na bieżąco postęp w pracach będę dokumentował
  
 
no ja przepraszam ale pomalowana pokrywa to nie remont;]
  
 
no ja przepraszam ale to nie jest malowane
  
 
Muszę podpiąc się pod ten temat ponieważ moje 903 nie jedzie. Otóż autko powyżej 3,5tys. ma spalanie stukowe jakby ktoś walił młotkiem po silniku.Przy ostrym dodaniu gazu słychać takie same stuki nawet przy 1,5tys. obr.

Dzisiaj został ustawiony zapłon,świece są nówki champion,przewody przejeździły dopiero 1tys.km.
Kopułka zapłonu i palec są dokładnie wyczyszczone i nie wyglądają na wypalone.
Przerywacz dzisiaj również został wyregulowany ale jest już lekko wypalony.

Moje pytanie jest takie-czy zbyt duży filtr powietrza(ze skody 105)może być tego przyczyną czy może szukać zonka przy zapłonie?

Autko zepsuło się podczas kręcenia motoru do max obrotów i właśnie wtedy padła jedna świeca ngk ale po zmianie świec i w/w regulacjach autko nie chce jechać jak wcześniej.