Schemat wtyczki elektrycznych szyb Omega A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !
Mam prośbę - mógłby ktoś sprawdzić w swoim TIS-ie/notatkach opis wtyczki siłownika elektrycznych szyb w Omedze A po liftingu ? Fajnie też byłoby znać poziomy napięć jakie tam i w którym momencie powinny się pokazać... Miałem ci ja kiedyś TIS-a w którym był ten temat szczegółowo opisany, niestety wcięło go, a w tym co mam obecnie nie ma ani słowa.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
  
 
Mowisz i masz.
Czerwony-Staly plus 12V
Brazowy-Masa
BrazowoCzarny-masa w celu domkniecia szyb kluczykiem.
Czerwono Bialy-Prad 12V w trakcie ktorego wylaczona jest funkcja antyprzytrzasnieniowa
NiebieskoCzerwony-Prad w okolicach8V sluzacy opuszczaniu szyby
SzaroZielony -Prad w okolicach 8V sluzacy podnoszeniu szyby.

Tyle
  
 
To ja się dopnę coby nie produkować,
Podłączyłem sobie tak sterowniki plus przyciski,
Tylko czy aby sterować szyby musicie wcisnąć jednocześnie przycisk sterujący i ten od podnoszenia/opuszczania, czy tylko sam ten drugi ?
  
 
Cytat:
aby sterować szyby musicie wcisnąć jednocześnie przycisk sterujący i ten od podnoszenia/opuszczania, czy tylko sam ten drugi ?



ja nie rozumieć.

celem sterowania dowolną szybą operuję wyłącznie przyciskiem sterującym daną szybą.

u Ciebie przyciski są jakoś zdublowane?
  
 
Przy przełączniku astabilnym od szyby kierowcy jest tzw. przycisk programujący (chyba), w każdym razie on doprowadza zasilanie do tych przełączników sterujących od szyb.
I muszę wcisnąć jego, dopiero wtedy mam napięcie na przełącznikach od szyb i mogę je opuścić/podnieść.
Tak podłączone zgodnie ze schematem i poradami tutaj.
  
 
mój przycisk od kierowcy jest taki sam jak reszta, włącz-wyłącz, nie ma tam żadnych dodatkowych przycisków. Zobaczysz niebawem na spocie
  
 
korekta: na panelu sterującym szybami przód/tył pomiędzy przyciskami sterowania lewy przód / lewy tył jest przycisk. Służy on blokowaniu włączników tylnych szyb umieszczonych w drzwiach (odcina sterowanie). Może o tym dodatkowym przycisku piszesz? Nie używam go i zapomniałem o jego istnieniu
  
 
POmiedzy przyciskami przenich i tylnych szyb sa przyciski takie okragle.
Jeden sluzy do wylaczania pradu na przyciski szyb w drzwiach tylnych
A drugi przycisk sluzy wylaczeniu opcji antyprzytrzasnienieowej.
Szyby operuje sie tylko 1 przyciskiem i to albo trzymajac ciagle lub tylko przyciskajac i puszczajac.Przycisk od antyprzytrzasnieniowki dziala tylko i wylacznie jesli jest WCISNIETY Czyli jedna reka wciskam caly czas przycisk a druga sobie wlaczam ktora szyba ma sie zamykac w tej funkcji (normalne zamykanie)
Niewiem gdzie wy tutaj widzicie filozofie w dzialaniu.
  
 
Ostatnio mierzyłem u siebie napięcia na otwieraniu i opuszczaniu, wychodzi na mierniku z marketu w granicach 6.6
I niby wszystko jest OK,na wszystkich 4 szybach to samo,nawet rozebrałem silniki tylnych szyb i mierzyłem na szczotakach, wychodzi tyle samo, a silniki ani drgną.Się musiały chyba uzwojenia poprzepalać
A wszystko przez to chyba(chociaz to dziwne), że nie używałem ich w zime.Przednie uzywałem i chodzą,a tył ani drgnie
  
 
Zobaczym na spocie, bo chyba coś nie tak podłączyłem,
mam zestaw tylko od przednich szyb i puściłem zasilanie przez ten przycisk.