MotoNews.pl
1 Wyje wspomaganie? bać się?:/ (183084/45)
  

Wyje wspomaganie? bać się?:/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, zauważyłem że jak manewruje podczas parkowania to im bliżej pełnego skrętu kół tym bardziej słyszę że coś wyje:/ Co to może być?:| Przy okazji zainteresowałem się zbiorniczkiem z płynem do wspomagania i jest blisko min - pytanie czym go uzupełnić? (czyt. co kupić na dolewkę)
  
 
przy maksymalnym skrecie i ja ja slysze ale cicho..

a kiedy ostatnio patrzyles i miales wiecej?

na dolewke mobil atf cos tam... popros plyn do wspomagania mobila czerwony beda wiedziec o co chodzi ... litr chyba okolo 18zl

ale moze Ci wcale nie ubywa wiec poobserwuj sobie :p

ale ja sie nie znam wiec poczekaj na inne wypowiedzi i polecam wyszukiwarke.. szukaj pod maglownica ale u Ciebie nie sadze zeby bylo zle
  
 
jak będziesz miał minimalny stan to może wyć....
dolej, pojeźdź troche i zobacz czy dalej będzie to samo....
chyba że pompa ci siada.....
  
 
mi tez tak czasem wylo.. i teraz pocieka mi maglownica.. a stanu oleju pilnowalem :/
  
 
Jak wyje przy pełnym skręcie to może być też wina przepracowanego (zużytego) płynu do wspomagania.
Ja zacząłem od wymiany płynu (i na tym skonczyłem) bo to była przyczyna wycia.
  
 
panowie a cieżko wymenic płyn we wspomie dał bym rade sam ile orientacyjnie wchodzi tam do wspmagania bo roche czorny mama ten płyn
  
 
a gdzie jest korek spustowy od tego plynu???
  
 
bój się bój jak mi zaczęło wyć to już wiedziałem ze przekładnia cienkie , później była dwukrotna regeneracja przekładni a później żeby było śmieszniej pompa strzeliła ... no i escort zniknął z podwórka
  
 
Cytat:
2007-04-28 10:49:59, p_s_y_c_h_o pisze:
bój się bój jak mi zaczęło wyć to już wiedziałem ze przekładnia cienkie , później była dwukrotna regeneracja przekładni a później żeby było śmieszniej pompa strzeliła ... no i escort zniknął z podwórka



p_s_y_c_h_o Ty nie strasz bo Twoj escortbyl specyficzny lepiej skoncz podrecznik zeby kazdy wiedzial czego nie robic
  
 
Cytat:
p_s_y_c_h_o Ty nie strasz bo Twoj escortbyl specyficzny lepiej skoncz podrecznik zeby kazdy wiedzial czego nie robic



wcale nie mój był najnormalniejszym na świecie escortem który dał świetny przykład iż silnik Zetec 1,6 16V nie nadaje się do jazdy "ekstremalnej"
  
 
ja nie wtajemniczony co sie stało z psych essem czyżby dzwonnik????
  
 
Oj spamujemy komuś temat
Cytat:
ja nie wtajemniczony co sie stało z psych essem czyżby dzwonnik????



Żaden dzwonnik po prostu skończył sie samochód mój
  
 
a ja sie podepne pod temat
jak samochod troche pochodzi to zaczyna wspomaganie dawac o sobie znac.
kupilem dziasiaj STP do wspomagania i zobaczymy co bedzie...
mam tylko male pytanie: mam plynu w zbiorniczku prawie na maxa, wziac wezykiem i troche spuscic??(bo tak to niemalze nic nie wleje)
i czy wlac od razy wszystko, czy stopniowo cos jakis czas troche (wiadomo nie przekraczajac miarki max)??
  
 
zlac plyn, przeplukac uklad, wlac nowy plyn. U mnie w ukladzie bylo bloto, tez wyla pompa. Teraz jej nie slychac.
  
 
nie rozszczelni sie wtedy uklad??
ile trzeba kupic takiego plynu, 1 litr wystarczy??
i jak sie go spuszcza??
to chyba wszystkie pytania
poczytalem w archiwum i wszyscy pisza ze plyn ma byc czerwony, a moj stary jest juz prawie czarny
  
 
Cytat:
2007-06-06 09:46:25, MayheM pisze:
zlac plyn, przeplukac uklad, wlac nowy plyn. U mnie w ukladzie bylo bloto, tez wyla pompa. Teraz jej nie slychac.



jak można przepłukać układ wspomagania?
  
 
Ściągnąć wąż od powrotu do zbiorniczka, odpalić auto i sam wyrzuci. Pamiętaj tylko żeby wężyk do jakiejś butelki włożyć.
Ja mam zalany Mobil ATF220 i było ok. Teraz muszę dolać bo coś maglownica zaczyna cieknąć i też kupię 220.
  
 
jeżeli po wymianie bedzie wam dalej wyło wspomaganie, to mogę odsprzedac TANIO pompę wspomagania, bo kupiłem takową, gdyż coś mi terkotało wskazywało wszystko na pompę a jednak okazało się co innego (2 śrubki zgubione) Nawet mogę pomóc przy wymianie (mam małe doświadczenie z pompami wspomagania)
  
 
Nie odpalac silnika bez oleju we wspomaganiu.

Wymiana:
Odkrecic gruby przewod zbiorniczka od pompy, odkrecic cienki przewod od zbiorniczka i dac go na maxa w dol, wyjac zbiorniczek, zlac caly plyn z niego. Pokrecic kierownica kilka razy od oporu do oporu zeby wypchnęlo plyn z maglownicy cienkim przewodem.
Zamontowac wszystko, podłaczyc przewody, zalac plyn na MAX COLD(maxymalny na zimno), odpalic silnik poruszac kierownica od oporu do oporu kilka razy, uzupelnic braki do wyzej podanego poziomu.

Plyn Mobil ATF Czerwony, Hipol jezdzilem i wszystko z nim ok.
Do ukladu wchodzi ok 0,9L.
  
 
Przerabialem temat miesiąc temu.

Dwie sprawy do zrobienia. Konieczenie:

1- najpierw wymien plyn - jak radza koledzy - zmniejsza sie opory pracy pompy

2 - pozniej dopiero naciagnij pasek napedzajacy pompe wspomagania, napinacz na pasku nie jest automatyczny, nie potrafi sam skasować luzu, ktory powstaje podczas pracy paska. Wyciera sie po prostu pasek, wyciera sie plastikowa rolka. Po przebiegu okolo 10-15 tysiecy od zalozenia nowego paska zaczyna sie popiskiwanie przy skrecie. Pozniej, po 30 tys zacznie tez szwankowac wspomaganie podczas jazdy. Bedziesz miewal wrazenie kapcia, i poszarpywania na boki.

Naciaga sie banalnie prosto. Sciagasz czarna oslone paska przy pompie. Dwie sruby 10. Pozniej popuszczasz srube trzymajaca os rolki po lewej jej stronie i dopiero krecisz sruba po prawej strone rolki. Dokrecasz znowy srube trzymajaca os i po klopocie.

Obie procedury latwe i nie zajma ci wiecej niz godzine czasu.
Zbiorniczka nie odlaczaj calego, odlacz tylko gorny doplyw plynu.

Powodzenia

[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2008-09-26 21:50:59 ]