Automat włączający światła part2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poprawione schemaciki do Mk3, Mk5/6 i Mk7. Z Mk4 jest niestety problem, bo pozycyjne są zasilane "plusem", a przekaźnik świateł mijania "masą". Ale pracujemy nad tym

Naturalnie można stosować wersję Siekiera82.







Opis gniazda w Mk5/6 (można zastosować innego typu przekaźnik i "przekabelkować" sobie)



W tym miejscu chcę podziękować wszystkim którzy wsparli mnie swoją wiedzą i doświadczeniem. Madowi, Borysowi, Politykowi, Toradkowi, Siekierowi82 i mnóstwu innych. Tanx.
  
 
w schemacie do MKVII to widze ze zmienilo sie to iz dodano diode na swaitla pozycyjne ( a czy mozna dac 1A ???, tak jak pozostale) i zasilanie jest teraz z tego po popzrekreceniu stacyjki a nie ze stałego ????
  
 
Dioda jest po to, żeby oddzielić pozycyjne od mijania. 1A nie wystarczy (obciążenie jest rzędu 25W). A zasilanie jest po stacyjce, ponieważ były problemy z zasilaniem bezpośrednio z przewodu akumulatorowego.
  
 
A ja znowu coś dorzucę .
Dla MK5 i MK6, widok pinów w skrzynce do podłączenia przekaźnika w/g schematu Wilka.
Zasilanie jest z poprzedniego schematu, według nowego zasilanie trzeba wziąć z wtyczki C-903ba, która jest od spodu skrzynki.






[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2007-04-28 20:19:00 ]
  
 
Zakupiłem przekaźniki z mkVII czy będą działały w mkV? Oczywiście po zrobieniu zworki
  
 
To jeszcze takie lamerskie pytanie
Opis na skrzynce mk V - jest 87 i 87a - ktore 87 na rysunku przekaznika mk v to 87 zolty przewod to z "a" czy bez
  
 
Cytat:
2007-04-28 21:49:11, 0rzeL pisze:
Zakupiłem przekaźniki z mkVII czy będą działały w mkV? Oczywiście po zrobieniu zworki



Jeżeli zielony ma oznaczenie 93BG 13A025 A1B, musisz podłączyć go poprzez dodatkowe kabelki zamieniając pin nr1(86) z pinem nr3(30).

Cytat:
2007-04-28 23:19:23, Seba pisze:
To jeszcze takie lamerskie pytanie Opis na skrzynce mk V - jest 87 i 87a - ktore 87 na rysunku przekaznika mk v to 87 zolty przewod to z "a" czy bez



Żaden, to są dwa różne przekaźniki.
  
 
Dla porównania.



Gdzie w MK7:
pin 1 = 86
pin 2 = 85
pin 3 = 30
pin 4 = 87a
pin 5 = 87
  
 
Cytat:
2007-04-28 17:26:48, WilK pisze:
W tym miejscu chcę podziękować wszystkim którzy wsparli mnie swoją wiedzą i doświadczeniem. Madowi, Borysowi, Politykowi, Toradkowi, Siekierowi82 i mnóstwu innych. Tanx.



...ale ja nic nie zrobilem
Niedlugo postaram sie wstawic opis jak wstwiac uklad automatu z funkcja doswietlania (drogi np. do drzwi domu)
  
 
a niebieski z mk7 93BG 19W572 jest gitara? w sumie moją skrzynka mk5 ma przekaźnik nr 18 (zielony),


[ wiadomość edytowana przez: 0rzeL dnia 2007-04-29 08:06:21 ]

[ wiadomość edytowana przez: 0rzeL dnia 2007-04-29 08:25:35 ]
  
 
Niebieskie się raczej nie zmieniły, ale 100% pewności nie mam.
Zielony R18 jest od elektrycznych szybek.
  
 
I znów Miro kwintesencję przedstawił Dzięki Prezesie.

P.S. Niebieskie są identiko.
  
 
z mojej niklej wiedzy wynika ze niebieskie w mk7 nie musza miec takich samych numerow ...
wynika to z doswiadczenia w mojej instalacji..
a takze z konsultacji z fordescort.pl z ich wykonawca...

Cytat:
Re: pytanie o przekaźnik czesc i pozdrawiam FETP

Co do niebieskiego, ja uzylem w swoim aucie innego niz powinien byc, od starszej wersji jakiegos forda i wszystko dziala jak trzeba. W starszych wersjach nie wiem od czego sa te przekazniki,ale w nowszych sa one od klimatyzacji (raczej trudno dostepne,bo sa tez podobno wersje z klima i maja zamiast niehbieskiego brazowy - tak przynajmniej jest w instrukcji). Takze mysle,ze jesli kupisz bylejaki niebieski,to okaze sie ze dziala tak jak u mnie. Poza tym, to wystarczy dac zwore zamiast przekaznika (ale nie powiem Ci na jakich pinach,bo musialbym to sprawdzic a nie mam jak) i bedziesz mial prawie przekaznik, gdyz ten przekaznik jest tylko po to, zeby rozlaczyc swiatla mijania gdy wlaczysz postojowe,ale co to za problem jesli mijania beda zawsze swicic Mijania i tak bez przekrecenia kliczyka sie nie swieca.



a wiec tylko zielony z allegro.. ale to Wilku moze potwierdz :>
  
 
Zielony...



Układ styków obydwu przekaźników jest identyczny. Różnią się tylko prądem obciążenia. Pasuje każdy z rysunku Mira (Mk5/6) i obciążalności 20A i powyżej.

Posiadacze Mk7 są w lepszej sytuacji ponieważ Przekaźnik za 3,50 mogą sobie kupić na pozycyjne.

Niebieskie nie są często spotykane (przez ten styk rozwierny), ale zawsze można sobie zworkę założyć, lub wykorzystać np. RM83P.
  
 
podłączalem dzis wedlug schematu Wilka (MKVII) i zauwazylem ze nie mam kabla zielono-niebieskiego tylko jest czarno-fioletowy, ale to mniej wazne, wazniejsze jest to ze po odpaleniu swiatla sie zalaczaja ale jak sie wlaczy dodatkowo swiatla z zespolonego przy kierownicy to mozna kluczyk wyjac ze stacyjnki a silnik dalej parcuje !!!!!!!!! chyba tak nie powinno byc ???? a moz eto wina tego ze zastosowalem na kablu od swiatel pozycyjnych diode 1A a nei 3A ????
  
 
predzej zalozyles diode nie w ta strone co trzeba, bo dioda jest 'kierunkowym' ustrojstwem, prąd nie jest tu problemem jakbys dal za slaba to by sie spalila
  
 
Prąd diody raczej nie ma tu znaczenia gdyby był za mały uległa by uszkodzeniu, więc raczej błąd w podłączeniu albo stało się tak j/w. Uszkodziła się dioda i nie działa zaporowo tylko puszcza w obie strony. Jeśli w schemacie podano diodę 3A jako parametr krytyczny to taka powinna być, przekroczenie prądu znamionowego na 100% uszkodzi diodę.
  
 
diody mam w dobra strone pozakladane !!!!
zobcze z 3A moze pomoze
  
 
nie kombinuj z diodami. Poprostu spróbuj zasilanie podpiąć z innego czerwonego przewodu, nie koniecznie z tego po kluczyku.
Nawet jak takie rozwiązanie zadziała to nadal nie mam pojęcia dlaczego światła kłucą się z zapłonem. Może rozwiązaniem będzie również wsadzenie diody na czerwonym kablu idącym do przekaźnika?
  
 
Dioda może i w dobrą stronę ale jak za mała to może robić już za statystę w tym całym układzie