Pytanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie do kolegow -co prawda pytalem juz o to ale nikt nie udzielil mi odpowiedzi
Passat 1.8 MPI gaz I gen
Czy po zdjeciu rury podajacej gaz do miksera i przekreceniu kluczyka bedzie z niej lecial gaz czy nie ???? W moim aucie wyraznie leci i nie wiem czy to jest zdrowy objaw ??? Nawiasem mowic auto pali -jak smok
Czekam na opinie i rady
  
 
To zależy jaki Masz parownik. Jak podciśnieniowy to bez uruchomienia silnika lub podania zasilania na cewkę elektromagnesu od "ssania" nie powinien lecieć gaz. Jeśli jest to tzw. "elektronik" to może być tak, że po przekręceniu zapłonu od razu jest otwierany elektrozawór i jeśli jest odkręcony bypas to będzie przez niego leciał gaz. Przy prawidłowym montażu samo przekręcenie zapłonu nie powinno powodować podawania gazu (ze względów bezpieczeństwa).
  
 
To jest dokladnie moj parownik
http://www.wrzuta.pl/tag/parownik
Zrozumialem ze nie powinien leciec gaz-wiec co jest przyczyna ??
  
 
Czy ten elektrozawor na parowniku -jest zaworem od ssania ??? -oprocz tego mam jeszcze jeden zawor gazowy -przed parownikiem.Te dwa zawory dostaja zasilanie w momencie wlaczenia LPG- czy to tak ma dzialac ????

[ wiadomość edytowana przez: wr044 dnia 2007-04-29 20:28:02 ]
  
 
Cytat:
Czy ten elektrozawor na parowniku -jest zaworem od ssania ???


Nie, to jest reduktor tzw. elektronik. To jest elektrozawór bezpieczeństwa. Ma za zadanie zamykać przepływ gdy silnik niepracuje na LPG.
Cytat:
Te dwa zawory dostaja zasilanie w momencie wlaczenia LPG- czy to tak ma dzialac ????


Tak, te zawory dostają zasilanie w momencie przełączenia na LPG, w przeciwnym razie (np. tylko przekręcenie kluczyka w poz. zapłon ale bez uruchamiania silnika i bez próby awaryjnego odpalenia) zawory powinny pozostać zamknięte. Jeżeli jest inaczej to albo spartolony montaż albo jakieś zwarcie w wiązce.
  
 
U mnie te dwa zawary dzialaja jednoczesnie -czy to tak ma dzialac ???? Zawory otwieraja sie -po przekreceniu kluczyka-bez uruchomienia silnika

[ wiadomość edytowana przez: wr044 dnia 2007-04-29 21:49:56 ]
  
 
Czy nie wiesz moze -gdzie mogl bym znalesc schemat podlaczenia takiej instalacji do auta ??? Oraz centralki
  
 
Chcesz schemat, a nie napisałeś jaka to instalacja. Sam typ parownika nie wystarczy . Poza tym pewnie Masz tam bardzo różne komponenty, nie napisałeś nic o emulatorze, ani centralce przełączającej. Niestety pozostaje tylko "przekopanie" okablowania. Te zawory mogą otwierać jednocześnie, ale tylko w momencie załączenia LPG i przy pracującym silniku. Jedynie opcja awaryjnego odpalenia na LPG umożliwia ich załączenie bez uruchomionego silnika. Może w centralce przełączającej masz zablokowany przełącznik w pozycji "gaz" (pisałeś, że to I gen. więc powinny być trzy pozycje przełącznika, benzyna - 0 - gaz i ewentualne dodatkowe otwarcie zaworu). A jeśli centralka jest z "automatem" to powinna mieć opcję awaryjnego rozruchu na LPG i może być zablokowana na tej opcji. Zresztą co tu gdybać jak nie podajesz szczegółów .
  
 
oto moja instalacja
Parownik Lavato ( dokladnie taki jak na obrazku ponizej)
Mikser -zalozony tuz za przeplywomierzem
Centralka Lavato ( najprawdopodobiej uszkodzona }
Przekaznik rozlanczajacy listwe wtryskiwaczy
Auto pracuje tylko na gazie i jest w tej chwili zablokowana centralka w pozycji LPG ( dodatkowy przelacznik podajacy + na zawory LPG
Centralka posiada 6 przewodow
czerwony-+
czarny -
niebieski - zaworow LPG (masa)
brazowy + zaworow LP
zolto-ziel --- wskaznik poziomu paliwa LPG
szary ( niestety nie wiem gdzie jest podpiety)
Centralka swieci - nie pokazuje wskaznik poziomu LPG (led) ale rezerwa gazu ( czerwona dioda -dziala )
Jak mi sie uda jutro wstawie fotke centralki
  
 
Teraz to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Pytasz o to czy zawory mają być otwarte w chwili przekręcenia stacyjki, a sam napisałeś, że centralka jest zablokowana w pozycji "GAZ". No to się nie dziw, że elektrozawory się otwierają .
Wskaźnik poziomu gazu może nie działać jeśli czujnik na wielozaworze nie posiada czujnika pomiaru poziomu gazu, a tylko czujnik rezerwy.
Jeśli chodzi o schemat to pogooglaj trochę jest tego w sieci sporo. Zresztą po co Ci schemat jak już wszystko opisałeś?
  
 
Chcial bym wiedziec jak dziala taka centralka LPG -bo moja sadze ze jest uszkodzona dlatego jest ten dodatkowy przelacznik.Auto posiadam bardzo krotko i chcial bym zrobic w nim troche porzadku Jezeli chcial bys rzucic okiem jak to wyglada to posylam Ci link bedzie tam pare fotek i bardzo nieprofesjonalny schemat podlaczenia centraki do auta ,ale rzeczywisty


http://l2p.pl/passat/
Pozdrowionka -dzieki za cierpliwosc
  
 
A nie ma tam na niej (centralce) symbolu np. DI-198? Coś mi się wydaje, że kiedyś to była II generacja z kompem Lov-eco i centralką DI-198, a jakiś pan Zenek-Bębenek zrobił z tego I generację. Tzn. wywalił kompa LPG, krokowca (w jego miejsce wstawił register - to ta śruba na wężu), centralkę zostawił tylko dla wskazania rezerwy i sterowania elektrozaworami, a dodatkowo ominął obwód automatycznego przełączania na LPG po przekroczeniu progu obrotów. Totalne druciarstwo . Jak chcesz zrobić z tym porządek (prawdziwy) to kup sobie zestaw (np. na allegro) Bingo S albo lepiej Stag 150 (może nawet wystarczy Stag 100, zapytaj producenta albo kogoś z forum bardziej obeznanego z Twoim autkiem) i wywal to co Masz, a zamontuj porządną II generację. Ktoś to tak zrobił bo prawdopodobnie padła centralka i nie przełączała na LPG. Na Twoim miejscu nie bawiłbym się w łatanie tego co Masz. Koszt to ok. 300 pln.

Co do zasady działania centralki (konkretnie typu DI-19 to spełnia ona dwa zadania: przełącza zasilanie silnika na LPG po przekroczeniu ustalonego progu obrotów silnika (np. 2000 obr/min). W chwili przejścia na LPG powoduje ona załączenie elektrozaworów oraz załączenie przekaźnika odcinającego wtryski benzynowe. Drugie zadanie to wskazanie rodzaju pracy (benzyna/gaz) i w zależności od typu wielozaworu wskazanie poziomu gazu lub samej rezerwy. W Twoim wypadku zasilanie elektrozaworów i przełączenie na LPG jest realizowane tym dodatkowym przełącznikiem, który omija zapewne elektronikę centralki.

  
 
Mnie jest trudno powiedziec jak dzialala ta centralka wczesniej.z kabelkologi wynika ze jest tak jak mowisz ( czarny przewod na cewce czyta obroty )-wiec chyba przelanczalo sie samo jezeli sie myle to mnie popraw. Optycznie to ta centralka wyglada na sprawna-wyjmowalem ja z auta i podlanczalem na zewnatrz. Po nacisnieciu przycisku dioda znienia kolor i gasnie wskaznik paliwa -ale nie slysze aby przelanczal sie przekaznik Czy po tym mozna sadzic ze jest uszkodzona ???? poza tym dzis dokladnie sprawdzilem gdzie podlaczony jest szary przewod- jest on zwarty z brazowym i bardzo dobrze zamaskowany we wiazsce
Reasumujac nasza opowiesc doszedlem do wniosku ze po przekreceniu kluczyka powinna mi sie uruchamiac tylko centralka LPG -nastepnie poprzez czarny przewod podlaczony do cewki centralka dowie sie ze silnik zaczyna sie krecic i otworzy gazowe zawory Czy dobrze kombinuje ???????
  
 
Tak i dodatkowo oprócz tego, że się kręci to jeszcze musi osiągnąć zadany próg obrotów i dopiero wtedy przełączy na LPG.
Ja też kiedyś miałem szopki z tą centralką i do dziś nie wiem co jej dolegało. W końcu wymieniłem cały zestaw na Bingo i było po problemie.
  
 
Mnie jest trudno powiedziec jak dzialala ta centralka wczesniej.z kabelkologi wynika ze jest tak jak mowisz ( czarny przewod na cewce czyta obroty )-wiec chyba przelanczalo sie samo jezeli sie myle to mnie popraw. Optycznie to ta centralka wyglada na sprawna-wyjmowalem ja z auta i podlanczalem na zewnatrz. Po nacisnieciu przycisku dioda znienia kolor i gasnie wskaznik paliwa -ale nie slysze aby przelanczal sie przekaznik Czy po tym mozna sadzic ze jest uszkodzona ???? poza tym dzis dokladnie sprawdzilem gdzie podlaczony jest szary przewod- jest on zwarty z brazowym i bardzo dobrze zamaskowany we wiazsce
Reasumujac nasza opowiesc doszedlem do wniosku ze po przekreceniu kluczyka powinna mi sie uruchamiac tylko centralka LPG -nastepnie poprzez czarny przewod podlaczony do cewki centralka dowie sie ze silnik zaczyna sie krecic i otworzy gazowe zawory Czy dobrze kombinuje ???????
  
 
W takim razie bede sie musial rozejrzec za jakas centralka Nie zamierzam inwestowac zbyt duzo pieniedzy w to auto gdyz nie jest to reprezentacyjna limuzyna Moze cos bys mi polecil abym mogl dopasowac jakas centralke do istniejacej instacji ???
Jeszcze raz dzieki za cierpliwosc
Pozdrowiaonka
  
 
Jak chcesz. Dopasować można wszystko, może być np. To tutaj klik. Jak widać w zestawie jest wiązka, schemat ogólnodostępny.