MotoNews.pl
11 WYCIEK OLEJU z czegos obok miski olejowej (183271/0)
  

WYCIEK OLEJU z czegos obok miski olejowej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

OPEL OMEGA B 2.5 V6

na poczatku napisze ze na forum nie znalazlem nic podobnego, bo pewnie nie sprecyzowalem dobrze pytania, bo nie wiem jak nazywa sie to urzadzenie.

Dokladnie chodzi mi o to:

obok miski olejowej znajduje się jakies urzadzenie, czujnik czy cos w tym stylu, osloniete blaszkami takimi złotymi, do tego idzie tez jakis przewod. To wlasnie urzadzenie jest mokre od oleju. Jest nieduze (jakies 10cm) i jest przy samej misce. Tydzien temu czyscilem miske oraz to urzadzenie aby sprawdzic czy cieknie olej, poniewaz od roku co jakies 500km musze dolewac olej. Chcialbym sie zapytac jak sie nazywa to urzadzenie, czy to sie wymienia, oraz mniej wiecej ile kosztuje takie cos?

Druga sprawa to zalane świece od spodu, wokół pokrywy zaworów sucho, czytalem ze to uszczelki pod pokrywa zaworów, jutro bede wymienial, pamietam tez o silikonie. Czy ubytek oleju moze byc tez spowodowany ta uszczelka??
  
 
z tego co cieknie to pewnie czujnik polozenia walu...a jesli swiece sa w oleju to porywy. ten temat juz byl wiele razy poruszany. wystarczy poszukac i jest opis jak dobrze uszczelnic...
  
 
O zachlapanych swiecach juz sie duzo naczytalem z forum i wczoraj mechanik mam nadzieje ze dobrze mi zrobil wg waszych wskazowek, zobaczymy za jakis czas jak sprawdze swiece.

A co do pierwszego pytania, to jest to czujnik polozenia walu korbowego?? Z forum wyczytalem i widzialem zdjecia, to nie o ten czujnik mi chodzi, czujnik polozenia walu korbowego znajduje sie kolo filtra oleju, a mi chodzi o cos kolo miski olejowej, zaraz przy niej. Moze ktos wie co to jest??

Jutro postaram sie zrobic zdjecie tego.

Pozdrawiam
  
 
Tam jest miska dwuczęściowa , więc nie zabardzo wiem o co ci chodzi.
W górnej części miski jest tylko gniazdo czujnika poziomu oleju i jest ono na górze miski.

Daj zdjęcie to oblukamy
  
 
Przepraszam mój BŁĄD :]

pomylilem miskę olejową z miską od skrzyni biegów.

Chodzi mi o czujnik przy misce z olejem do skrzyni biegów taki jak na zdjeciu. Jak dokladnie to się nazywa??






Jakis czas temu wycierałem dwie miski oraz ten czujnik i widze ze jakies krople od oleju sa na czujniku.
W OMEDZE skacza obroty przy predkosci 80-90km h, silnik nie przelacza jakby biegu, nalezy wtedy dodac gazu lub zredukowac pedałem gazu az przekrocze 95km/h potem jest juz ok. Moze to byc wina tego czujnika?

1. Teraz chcialbym sie dowiedziec jak dokladnie sie nazywa ten czujnik.
2. Czy go sie wymienia, naprawia?
3. Ile moze kosztowac takie cos?
4. Jakie sa koszta wymiany oleju, filtra, uszczelki w skrzyni biegów AUTOMAT 2.5 V6.

Wiem ze cos bylo na forum jak szukalem o wymianie oleju, ze sie wymienia badz tez nie, kwestia sporna, ale prosze o pomoc w udzieleniu mi odpowiedzi na pytania.

Z gory dziekuje i POZDRAWIAM


[ wiadomość edytowana przez: Dimitry dnia 2007-05-02 18:31:46 ]
  
 
Jest to selektor wyboru programu asb, nazywany potocznie pozycjonerem.
Cytat:
skacza obroty przy predkosci 80-90km h, silnik nie przelacza jakby biegu, nalezy wtedy dodac gazu lub zredukowac pedałem gazu az przekrocze 95km/h potem jest juz ok.

Może sprawdz na początek poziom oleju w asb.
  
 
Zgadza się.Prawdopodobnie puszcza Ci siemering na wybieraku.Nawet mi został gdzieś jeden.To są groszowe sprawy ale roboty jest troche.Jak napisał omegolotC30NE w pierwszej kolejności sprawdz stan oleju.
  
 
"siemering na wybieraku" czyli w razie czego nie trzeba wymieniac calego pozycjonera?? Siemering znajduje sie w srodku pozycjonera czy chodzi o ten przy skrzyni?? Bo ten przy skrzyni jest ok, nic tam nie wycieka tylko pozycjoner jest mokry.

Z tym poziomem oleju to dziwne ze komputer mi nic nie wyswietla. Biegi przelacza plynnie, tylko te wahania przy 80-90km/h
Mozecie mi podpowiedziec jak sprawdzic poziom oleju, bo bagnetu nie mam przy silniku na pewno.
  
 
Cytat:
Mozecie mi podpowiedziec jak sprawdzic poziom oleju

Jasne użyj szukaczki
  
 
Szukam i szkam na forum i nigdzie nie ma dokladnie sprecyzowane jak sprawdzic poziom oleju w AUTOMACIE. Pisza o korku ze odkrecac na zapalonym silniku, ale chcialbym sie zapytac, czy jak odkrece na zapalonym silniku z dzwignia na "P" ten korek przy misce po boku to olej nie wyleci na zewnatrz??
Jak tak to w jaki sposob trzeba go dolac, bo kiepski tam dostep, moze jakos szczykawką z wezykiem??
Po dolaniu lub tez nie w jaki sposob zobaczyc jaki jest poziom oleju? Slyszalem kiedys cos o druciku ze wygina sie go w ksztalcie litery L. Czyli zaraz przy korku ktory odkrece, wkladajac ten drucik przy gwincie powinien byc mokry??

Sorry za te pytania, ale dokladnego opisu jak to zrobic nie znalazlem na forum a nie chcialbym cos sam zepsuc.

Dzieki za pomoc.
  
 
Poślij mi adres mialowy na priv.To pośle ci fotke wybieraka.
Tak jak wyczytałeś.Trzeba odkręcić korek na zapalonym silniku i strzykawą wlewać tak długo olej aż zacznie przebierać(czyli zacznie się wylewać przez ten otwór którym wlewasz).Dostęp nie jest zły tylko wlew jest na boku.
  
 
dzieki machony79 za obrazek wybieraka

mam juz ten simering to jest takie male kóleczko jak na rysunku nr 11.

tylko u mnie ten wybierak troche inaczej wyglada niz ten na rysunku od machonego (mój wybierak to kolorowe zdjecia)

W jaki sposob mozna wymienic ten simering. Co odkrecic, czy olej mi sie nie wyleje, ktos juz to robil?? Prosze o jakis opis, bo jak nie to musze szukac kogos kto sie zna na automatach. Moj mechanik nigdy tego nie robil wiec nei chce mu tego dawac.



gdzie: 1-zapadka,zamek postojowy
2----------------------------------- dla Japonii
3-sprężyna powrotna
4-dzwignia
5-pręt uruchamiania
6-wałek zespolony
7-kołek wałka zamka postojowego
8-nakrętka
9-dzwignia pośrednia
10-pręt dżwignia
11-uszczelka wałka(to jest ten siemering)
12-podkładka zabezpieczajaca
13-nakrętka 6-cio kątna
14-śruba






[ wiadomość edytowana przez: Dimitry dnia 2007-06-30 16:27:57 ]