[PONY] jak zatkać EGR?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Chciałbym skutecznie zatkać zawór EGR, słyszałem żę jest on zbędny, a do tego powoduje dużo problemów i syfu np na przepustnicy. Czy ktoś robił coś takiego? Jeśli tak to jak i czym?
Na stronie o mitsubishi >>link<< jest trochę o tym napisane, ale materiały tam użyte są raczej ciężko dostępne (tak mi się wydaje), czy można użyć czego innego?
  
 
zrób tak jak na stronie mitsu!!!!ja tak zrobiłem i jest ok . a zatkałem materiałem wycietym z puszki po Coca coli x2
  
 
np. w starych civicach zamiast zaworu był montowany fabrycznie zwykły aluminiowy dekielek, wystarczy wyciąć taki z kawałka blachy 4-5mm i dać uszczelkę, blacha może być zwykła stalowa, przecież jak nie będzie zaworu to nie będzie podciśnienia i przepływu spalin czyli temperatura w tym miejscu też będzie niższa niż zwykle, nie dajmy się zwariować, w sklepach moto można kupić w rolkach materiał na uszczelki
u mnie gość dorabia każdą uszczelkę, piękne okute miedzią, wyglądają jak pod głowicę
  
 
a czy blacha ocynkowa stosowana międzyinnymi na parapety się nada? mam jej pod dostatkiem więc koszt bym miał minimalny. Aha, czy po założeniu uszczelek motuje się jeszcze na to EGR (w ramach docisku) czy tylko skręca się uszczelki?
  
 
Zawór EGR nie jest zbędny, gdyż umożliwia "dopalanie spalin" ale jeżeli Twój silnik np. przepala olej to bardzo prawdopodobne że częściej będziesz musiał czyścić przepustnicę.

Jeżeli bardzo chcesz go zatkać to wystarczy iż zdejmiesz z niego wężyk podciśnienia, który steruje jego otwieraniem i zamykanie - w ten sposób zawór pozostanie zamknięty.
  
 
tak, mój poniacz lubi olej, ale jeżdżę na gazie więc spalinami się nie martwię, chodzi mi głównie o czystość silnika głównie dlatego chcę się pozbyć EGR, ale jak się go pozbędę to i mieszanka będzie lepsza na spalanie, czyli mam więcej "za" niż "przeciw" więc się go pozbywam.
  
 
Cytat:
2007-05-02 09:29:02, e-gen pisze:
Jeżeli bardzo chcesz go zatkać to wystarczy iż zdejmiesz z niego wężyk podciśnienia, który steruje jego otwieraniem i zamykanie - w ten sposób zawór pozostanie zamknięty.


to tylko teoria wskutek zużycia gniazda i braku należytego docisku będzie puszczał;
blacha może być cienka jeśli z powrotem dajesz EGR, jeśli nie to musi być grubsza dla niezbędnej sztywności dekla i przez to szczelności
  
 
a co z tą blachą ocynkiem, nada się na uszczelkę?
  
 

silnik-uszczelka-blacha z ocynkiem-uszczelka-stary EGR
teraz jasne
  
 
Cytat:
2007-05-02 11:15:57, Jarek_2 pisze:
to tylko teoria wskutek zużycia gniazda i braku należytego docisku będzie puszczał; blacha może być cienka jeśli z powrotem dajesz EGR, jeśli nie to musi być grubsza dla niezbędnej sztywności dekla i przez to szczelności



teoria poparta praktyką

BTW
po wymontowaniu EGR łatwo sprawdzić czy jest szczelny
  
 
Cytat:
2007-05-02 14:00:46, e-gen pisze:
teoria poparta praktyką BTW po wymontowaniu EGR łatwo sprawdzić czy jest szczelny


ja to wiem
ale jestem zwolennikiem teorii która mówi: to czego nie ma w samochodzie nie może się zepsuć i wprowadzać w błąd
  
 
tyż prawda
  
 
dzięki, teraz jest wszystko jasne, więc zabieram się do działania.
  
 
jesli masz czujnik przy tym EGR to bedzie ci wywalac bład . ale watpie bo to na ameryke robili