MotoNews.pl
  

Popychacze hydrauliczne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Coś mi stuka w silniku (nie dzięcioł), przy zimnym silniku.
Po włączeniu silnika zaczyna stukać dopiero po ok. 20 s.
i stuka jakieś 5 minut. W serwisie powiedzieli (jak był jeszcze
na gwarancji) że może stukać do czasu aż się nagrzeje
wcisnęli mi kit, a teraz to już po gwarancji.
Może to być popychacz hydrauliczny. Czy można to w jakiś
sposób zdiagnozować? Proszę o pomoc !


Piotr z Gdańska
  
 
Mam takie same obiawy - też słyszałem, ze to chydrauliczne kasowanie luzu zaworowego - ale recepta jest ponoć na to jedna - olać dopóki nie wpływa na osiągi silnika - bo po pierwsze nie szkodzi to zbytnio, po drugie za drogie jest rozebranie całego rozrządu, żeby to sprawdzić. Poprostu jeśli nie jest to zbyt duży chałas (jeśli to jest tylko stukanie czy cykanie a nie walenie) to przyzwyczaj się do tego i tyle.
  
 
Też tak mam i zgadzam się z przedmówcą.
  
 
Ciekawostka, gdyż powinno stukać właśnie od razu po odpaleniu silnika. Te 5 min. to troche przy dużo według mnie. Być może któraś szklaneczka od nowości nie trzyma swoich parametrów.

Piotrze na jakim oleju jeździsz? Czy przy wymianie stosujesz zawsze tej samej firmy filtr oleju?
  
 
Dokładnie, Piotr ma rację

Jeżeli w ogóle to powinno stukać góra 30 sekund

Jaki olej stosujesz, i ile ma przejechane ?

Może Militec1 pomoże W Citroenach odblokowuje system hydrauliki z pozytywnym skutkiem. System znowu (często po kilku letnich przerwach) poprawnie działa
  
 
kiedyś byłem u kolegi mechanika i podpatrzyłem jak walczył z takim objawem w Vectrze A 1,6 - okazało się że wypaliły mu się gniazda zaworowe i zawory zbyt głęboko wychodziły do góry. Regulacja popychacza nic nie dała za mały był zakres regulacji więc kolega zeszlifował trzon zaworu (tak to sięnazywa?) - po skróceniu objawy ustąpiły.
  
 
mam ten sam problem, sasiad mechanik zdiagnozowal ze to popychacze, zalecil gesciejszy olej a docelowo wymiane popychaczy , koszt ok. 500 zl
  
 
ja to samo mam i stuka około 3 min , w warsztacie powiedzieli aby wlać swierzy olej to przestanie, i zeczywiscie przestało ale stuki znowu sie pojawiają po przejechaniu 7000km widocznie jest to wynikiem delikatnej natury esperka i trzeba mu częscie j wymieniac olej , ja jeżdze na mobil1
  
 
Co do oleju, to przypominam, że instrukca esperaka zaleca wymianę oleju co 10.000 km (norma) ale w np. warunkach cięższej eksploatacji, a do takiej zalicza się jazdę miejską, szczególnie wówczas, gdy jednorazowy przebieg nie przekracza 16 km. wymiana oleju powinna następować co 5000 km.
Nice, isn't it?
  
 
Dziękuję kolegom za pomoc.
niestety jeżdżę na oleju 10W40 tak jak w instrukcji
a dodatkowo wlałem MILITEC-stuka jakby ciszej
ale stuka. czekam na jakieś nowe pomysły
czy ktoś zna jakiś super olej ?
  
 
Cytat:
2003-10-26 22:26:23, PiotrG pisze:
Dziękuję kolegom za pomoc.
niestety jeżdżę na oleju 10W40 tak jak w instrukcji
a dodatkowo wlałem MILITEC-stuka jakby ciszej
ale stuka. czekam na jakieś nowe pomysły
czy ktoś zna jakiś super olej ?


Wlales Militec-1 ? Przypadkiem nie Motor-life

Co do super oleju.

To zmien na Mobila 1 5W50
  
 
A jaka jest różnica MILITEC-1 ;Motor Life
W sklepie mówili że to to samo tylko zmienili nazwę
  
 
Cytat:
2003-11-07 21:54:09, PiotrG pisze:
A jaka jest różnica MILITEC-1 ;Motor Life
W sklepie mówili że to to samo tylko zmienili nazwę



Cytat:
Kilka lat po wprowadzeniu na rynek tego produktu generalny dystrybutor - firma Plastmal - zaoferowała klientom rzekomo ulepszony preparat bazujący na Militec-1, o nazwie MotorLife. Militec-1 zniknął z rynku a jego miejsce zajął, rozprowadzany praktycznie w identycznych opakowaniach, MotorLife. Niestety - okazało się, iż MotorLife jest niczym innym, tylko mieszaniną typowych uszlachetniaczy dodawanych do każdego oleju silnikowego i efekty jego zastosowania są praktyczne żadne. Wysyłka próbki MotorLife do Stanów Zjednoczonych zaowocowała wystosowaniem przez producenta Militec-1 informacji, iż MotorLife nie ma nic wspólnego ze starym Militec-1.




Źródło
Tańszy dystrybutor