[125P] 2.0 8V na 2 wałkach rozrządu,

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!

Historia tego Fiacika zaczęła się gdy mojemu bratu padł silnik w seryjnym Fiacie, takiego rozwalonego wziąłem ja i postanowiłem się troszkę pobawić jako że mam sentyment do polskiej myśli motoryzacyjnej. Postanowiłem zmienić budę jako że stara była już do remontu. Kupiłem za śmieszne 200 zł u znajomego, siedział w stodole i robił za doniczkę... Mowie Wam co za blacha!!! do dziś ( a to było już ładne półtora roku temu) nie widze kropki rdzy. Projekt szedł dalej wszystkie podzespoły zmieniłem do nowej budy, siedzenia tapicerka i te sprawy ale pozostała sprawa czym to będzie jeździć. Pomyślałem - samochód z taką blachą nie może miec takiego zwykłego silnika więc szukałem silnika Fiata Cromy 2.0 turbo i.e 150 KM ( na początku) niestety nie było to takie proste... w efekcie znalazłem silnik 2.0l 4 cylindrowy o 2 wałkach rozrządu w doskonałym stanie technicznym i do tego była skrzynia bardzo krótka sportowa ( całość montował mechanik - co żałuje ja wówczas jeździłem Nissanem ). Mechanik zostawił stary most i w tej chwili zapinam 70km/h na piątym biegu i biorę absolutnie wszystkie auta pod góre na bęzynie bo na gazie inna bajka. Niedawno zacząłem tym jeździc i stwierdziłem że to jest piękne auto . Muszę go jeszcze dopracować, wyciszyć, dokupić ORGINALNE CZARNE przednie fotele, zrobić cos z tapicerką bo skrzynia mi się nie mieści, znaleśc oryginalne detale do Fiacika gdyż piękno jak to się mówi tkwi w szczegółach i oczywiście chce go przemalować na czarno. Oto kilka fotek zrobionych telefonem:


To jest silniczek - tutaj trzeba wszystko uporządkować

Chciałbym tutaj dać grill ze starego fiata

No i zrobić coś z tą tapicerką bo skrzynia ciut za duża.

A tak rozwiązałem problem z termostatem ( tymczasowo oczywiście )

Zachęcam do komentarza i pozdrawiam serdecznie.
  
 
16V??
  
 
no skoro ma 2 wałki ? to pewnie ma 4 na cylinder... tak myśle jeszcze go nie rozbierałem.
  
 
Liczba zaworów nie ma nic wspólnego z liczbą wałków. Są zarówno 16-zaworowe silniki na jednym wałku, jak i 8-zaworowe na dwóch.

Ty masz ten drugi typ
  
 
No znaczy prawda... A co mam zrobic z mostem? mam 90km/h przy 2900obr/min na piątym biegu.
  
 
2.0 DOHC Z fiata 132/argenty ośmiozaworowy, prawdopodobnie wtryskowiec przerobiony na gaźnik (wałek wydechowy z napędem aparatu) Żaden ABARTH , żadne 147km , zwykły seryjny silnik , gaźnik z poloneza?? czy orginał?? jak orginał to powinien mieć 112 km , jeśli polonez to może z 105km , pod warunkiem że to na pewno 2.0 ,a nie 1.3 , 1.4 , 1.6 , 1.8 z głowicą z Argenty

poza tym fiat jak fiat , dużo zapału w pracynad nim życze
  
 
to wrzuc most z poloneza caro-długie przełożenie
  
 
zmien sobie w tytule na 8V bo 16stka raczej to nie jest. 147 KM tez bym w tym nie wypatrywal fabrycznie to mialo 112 a ile jest hamownia by mogla wykazac,
  
 
o toś mnie pocieszył... no cóż... wrzuce most od poldka i powinno by super. A gaźnik oczywiście z poloneza z podwójną przepustnicą...

[ wiadomość edytowana przez: Indy dnia 2007-05-06 17:02:32 ]
  
 
Swoją drogą nie wiesz co masz za skrzynie? Jest to skrzynia fiata z prostym(przyciętym) drążkiem czy faktycznie coś sportowego?
  
 
Jakby była seryjna to by sie zmieściła a poza tym napewno nie jest seryjna bo jest zbyt trudna do użytkowania dla przeciętnego posiadacza. Bardzo małe skoki biegów.




[ wiadomość edytowana przez: Blady dnia 2007-05-06 18:33:56 ]
  
 
Cytat:
2007-05-06 17:17:52, HEMIGTX pisze:
Swoją drogą nie wiesz co masz za skrzynie? Jest to skrzynia fiata z prostym(przyciętym) drążkiem czy faktycznie coś sportowego?


zwykła skrzynia z np fiata 131 supermirafiori z pionowym drążkiem,
90km/h przy 2900obr/min to normalna prędkość dla SERYJNYCH przełożeń.
poczytaj troche archiwum,tu na forum to sie dowiesz troche o tych silnikach...
  
 
Cytat:
2007-05-06 17:24:27, Indy pisze:
Jakby była seryjna to by sie zmieściła a poza tym napewno nie jest seryjna bo jest zbyt trudna do użytkowania dla przeciętnego posiadacza. Bardzo małe skoki biegów. [ wiadomość edytowana przez: Blady dnia 2007-05-06 18:33:56 ]



jak masz maxymalnie skrócony drążek zmiany biegów(w zasadzie to chyba bezpośrednio na skrzynie założoną gałke z fso) to masz takie właśnie małe skoki...Twoja skrzynia to zwykła skrzynia pięciobiegowa z argenty/132/131 , mam taką samą (z resztą nie tylko ja w tym klubie)
  
 
A ten policyjny gaźnik to co?? Koguta ma czy biały pasek na boku??
  
 
Rozumiem. A jak ją przykrywacie? Jak wida na zdjęciu mam ją praktycznie odkrytą.

[ wiadomość edytowana przez: CarvMachine dnia 2007-05-06 19:37:15 ]
  
 
Blady a zmieniałeś może most? Bo w sumie nad tym rownież się zastanawiam, bo wydaje mi sie że silnik może pociągnąc więcej ale most za krótki.
  
 
tak jak blady napisal, masz zwykla skrzynie z mirki tak jak i ja np a krotki skok spowodowany jest krotkim drazkiem.Co do zasloniecia to np Mar ma dorobiona oslone z żywicy a ja na gola blache polozylem wykladzine z wycieciem tylko na drazek skrzyni.

tutaj chlopacy mosty zmieniaja w druga strone, czyli zeby stracic na predkosci a zyskac na przyspieszeniu
  
 
Bardzo się ciesze że w koncu wiem na czym stoje Czy może ma ktoś pdf'a z ksiązki instrukcji obsługi do tego silnika bo chciałem w nim troszeczke pogrzebac. Pytałem w sklepach - niestety nikt nie ma i nikt miec niebędzie

Pozdrawiam serdecznie i kolejny raz prosze o pomoc
  
 
polecam Guy Croft "Modifying and tuning fiat/lancia twin-cam engines"
  
 
Dzięki bardzo Wydaje mi się że silnik 1.8 i 2.0 powinny bys montowane seryjnie do tego samochodu. To auto jest stworzone do takiego silniczka - zrywne i żwawe ...