Wymiana paska rozrzadu 1,4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1.czy przy wymianie paska rozrzadu trzeba demontowac kolo pasowe na wale czy wystarczy popuscic na napinaczu? jesli tak jaki jest tam gwint lewy czy prawy?

2. jake do tej czynnosci potrzebne sa klucze? (glownie chodzi mi czy potrzebne sa jakies nietypowe typu TORX itp...)

  
 
koło pasowe z tego co pametam nie trzeba scigac, na koło przychodzi klucz 19 a sróba ma normalny gwint, trzea klucze 10 do odkrecenia osłony paska, niepamietam czy trzeba sciagac dolną osłone czy nie ale raczej nie. wystarczy popuscic napinacz i mozesz zsunąc pasek, jak bedziesz zakłądał nowy sprawdz czy znaczniki sa w odpowiednich pozycjach, jesli sie pomylisz to moze to sporo kosztowac.
Pozdro
  
 
1. Trzeba demontować koło pasowe, inaczej dolnej osłony paska nie zdejmiesz. Najlepiej mieć drugą osobę do pomocy, która wciśnie hamulec podczas odkręcania-dokręcania.

2. Osłony paska to śruby M6, nakrętka koła pasowego też normalna, nie powinno być żadnych trudności. Talko należy, tak jak Fryszard pisał, zwracać uwagę na znaki - nacięcie na kole pasowym i strzałeczkę na kole rozrządu. Demontujemy i montujemy przy obu skierowanych prosto do góry.
  
 
Cześć,

Kurcze Wilku, ja jak wymieniałem pasek rozrządu zgodnie z manualem Hayesa, to odkręcałem rozrusznik i płaski wkętak wsadzałem w tryby żeby odkręcić to koło.... a tu hamulec wystarczyło........ a niech tych angoli..... po.......

Ale za to pomocnika nie potrzebowałem

Pozdrawiam