| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
maskekk Pzn | 2007-05-08 11:45:47 Czujnik obrotow sie zalal , ten w aparacie. |
Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2007-05-08 12:37:17 Wykręć kopułke i wysusz aparat w środku. Iskra może przeskakiwać wewnątrz niej i stąd na kablach pojawiają się losowe napięcia. I w ten sposób obrotomierz pokazuje kilkakrotnie wyższe obroty.
|
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-05-08 12:45:43 zgadzam się - coś ze wzbudzeniem zapłonu. Najbardziej podejrzana cewka w aparacie zapłonowym, ale warto też sprawdzić kostki i kabelki (te cienkie) dochodzące do cewki zapłonowej, oraz wtyczki wchodzące do aparatu zapłonowego. |
LOST ESPERO 2.0 CD POZNAŃ | 2007-05-08 13:09:08 Dzięki za rady
Zaraz idę mierzyć cewkę i zobaczę czy tam w środku nie jest mokro, pamiętacie może wartość oporności cewki? |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2007-05-08 14:23:06 U mnie regułą po zaliczeniu większej kałuży (lub po wyjechaniu z myjni - po myciu podwozia) jest to, że silnik pracuje na "wolnych" obrotach przy ok. 2000 - 2200 obr/min...
Dzieje się tak przez ok. ...10 km do czasu aż coś nie wyschnie. Jest to trochę wkurzające ale da się przeżyć. Czy wiecie co tam może się zalać - co wartoby osłonić ? |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-05-08 14:57:24
skoro tak się dzieje, to komputer przechodzi w tryb awaryjny i powinien zapalić lampkę. Odczytaj błędy i będziesz wiedział który podzespół szwankuje. W przejeździe po kałuży narażone są czujniki vss, może lambda. |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2007-05-08 14:57:55
Lepiej rozgrzać auto i w trasę... samo wyparuje. |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2007-05-08 15:08:30
Najciekawsze jest to, ze -check- nie zapala się... Raz zdarzyło mi się, że po wjechaniu w megakałużę zapaliła mi sie na chwilę ...kontrolka od ładowania. Podejrzewam czujnik temperatury cieczy - podobno są dwa i ten jakiś drugi jest gdzieś na dole ...ale to takie moje domniemania. |
tomtu PRIMERA GT łódź | 2007-05-08 20:01:34 Sprawdź jeszcze cewkę zapłonową.
Spróbuj popsikać kable , kopułkę i cewkę jakimś unizolem albo wd40 |
LOST ESPERO 2.0 CD POZNAŃ | 2007-05-08 23:42:17 Przygody ciąg dalszy...
odważyłem się nim dzisiaj pojechać, no i oczywiście znowu się zaczęło, tym razem zapaliła się kontrolka silnika (ta biała) i obroty utrzymywały się w tym momencie na 3000, po ponownym odpaleniu znowu było w miarę normalnie, aczkolwiek szarpał, zostawiłem go na parkingu przy pracy, właśnie teraz wróciłem do domu, stanąłem w baaaardzo ciemnym miejscu i dokładnie zacząłem się przyglądać obwodowi WN na włączonym silniku - i chyba w końcu mam przyczynę, jak przyjrzałem się z bliska cewce to po obu jej stronach widoczne były iskry, jak się mocniej zaiskrzyło w tym momencie albo obroty spadały albo silnik gasł, powiedzcie czy to w końcu jest to czego szukam (umierająca cewka) czy coś innego... |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2007-05-09 01:35:05 tak to bardzo prawdopodobne - ja jak mylem wiadrem to zalałem - jeszcze jak mialem starą cewke i juz nie odpalilem bez uzycia suszarki do wlosów - w ksiazde morawskiego jest opisany sposób diagnostyki cewki omomierzem - zerknij a napewno wyjdzie szydło z worka ![]() |
LOST ESPERO 2.0 CD POZNAŃ | 2007-05-09 06:52:07
No właśnie jej nie posiadam...tylko następny problem jest z zakupem tej części, POLPARTS prawie 80 netto, posprawdzam jeszcze normalne sklepy, ale obawiam się że nie dostanę jej tak tanio jak w necie (ok 55 zł). A może któryś z kolegów z Poznania gdyby miał jakąś na zapasie i byłby w stanie mi ją pożyczyć na kilka dni zanim nowa by nie przyszła...moja wdzięczność byłaby nie do opisania |
LOST ESPERO 2.0 CD POZNAŃ | 2007-05-09 09:28:30 Wybebeszyłem cewkę z auta i wziąłem do domu, wedle instrukcji napraw są trzy pomiary, pierwszy i drugi zgadza się z opisem, ale chyba jestem inteligentny inaczej i nie mogę zrozumieć opisu trzeciego pomiaru ..."Odczyt różny od nieskończoności. Jeśli tak nie jest, wymienić cewkę"
Ja mam w tym 3 pkt pomiarowym 8,3 kΩ, to w końcu dobrze czy źle?? |
Jabuszko Laguna Warszawa Bródno | 2007-05-09 10:33:03
pomiar rowny neiskonczonosci jest wtedy jak na mierniku nie poakuzje sie nic znaczy zaden odczyt. mowie oczywiscie o mierniku elektronicznym |
LOST ESPERO 2.0 CD POZNAŃ | 2007-05-10 10:59:47 Wybebeszyłem wszystko z aparatu, zmierzyłem cewkę (wartość 800 Ω, więc prawidłowa), zamówiłem palec, świece, kopułkę, cewkę WN i cewkę aparatu, jak przyjdzie wszystko i złożę to do kupy (FUJ ) to się pochwalę czy już jest dobrze (zostanie wtedy chyba tylko moduł). |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2007-05-10 21:33:36
skoda by nie zdechła |
LOST ESPERO 2.0 CD POZNAŃ | 2007-05-10 23:36:43
Na szczęście Ty masz Nubirę więc na pewno Ci zdechnie |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2007-05-11 14:31:28
Pewnie kiedyś to mnie trafi ,ale ja nie mam aparatu zapłonowego i dłuuugaśnego przewodu z kopułki do cewki |