MotoNews.pl
  

Co to za klucz-rozmiar i nazwa ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Co to jest za klucz tzn nazwa i rozmiar ???
Konkretnie mi chodzi do śruby, do mocowania wachacza do zwrotnicy. Zdjęcie tej śruby (zaznaczona) poniżej.

śruba



[ wiadomość edytowana przez: maciobyk22 dnia 2007-05-08 13:57:58 ]
  
 
Klucz TORX a rozmiaru niestety nie pamiętam.
pozdrawiam
Arturek
  
 
jest to Torx, rozmiaru nie pamietam.
  
 
Torx 25 lub 30
  
 
Więcej niż 30 na pewno!
  
 
Klucz jest mi potrzebny do odkręcenia zwrotnicy przy fordzie.


1,6 16V
  
 

Torx juz pogięłem na tej śrubie. Ja odkręciłem nakrętke i z użyciem czujnika wybiłem gada.
Minus tej metody jest taki, że po wybiciu nie nadaje sie do ponownego użytku.

Do tej śruby musiałbyś mieć porządne, utwardzane torxy.
  
 
Klucze Yato dają radę . Zanabylem pełny komplet torxów i zwyklych nasadek i rewelacja. Draśnięcia na nich nie ma po odkręcaniu śrub. NA allegro sa w dobrych cenach

  
 
dobre beda takie klucze
  
 
rozmiar tego klucz to T50 mówie o swoim MKV 91 rok cabrio 1,6 EFI ale pewnie we wszystkich jest taka sama śruna mocująca sworzeń wahacza


[ wiadomość edytowana przez: cinus dnia 2007-05-08 16:17:53 ]
  
 
to znaczy zeby wymienic sforzeń to musze odkrecic tym toxem ta śrube czy jak panowie bo ccem to zrobić sam ale włąsnie kolega dobre pyanie zadał z tym kluczem a na jakiej zasadzie działa ten wyciskach do sforzni???
  
 
ta śruba jest z jednej strony na ta gwiazdkę a z drugiej na klucz 17 mm( najlepiej uzyc oczkowego) odkręcasz nakrętkę wyjmujesz srube ze zwrotnicy wyjmujesz sworzeń i odkręcasz go do wahacz (2 śruby na klucz 17 mm) wszystko
  
 
Proszę tylko pamiętać, że śrubę, a właściwie sworzeń przytrzymujemy kluczem torx (50 naturalnie), tak żeby się nie obracał, a odkręcamy (kręcimy) nakrętkę. Inaczej możemy rozkalibrować gniazdo w zwrotnicy.
  
 
rozkalibrowac wilku ci to znaczy i jakie sa tego skutki???
  
 
Cytat:
2007-05-08 17:31:58, piotrek_87 pisze:
rozkalibrowac wilku ci to znaczy i jakie sa tego skutki???


= większa dziura = luzy = drgania
  
 
a na koniec zwrotnica do wymiany...
  
 
A nakrętkę najlepiej zluzować kluczem nasadowym lu innym ale SZEŚCIOKĄTNYM. Oczka są zazwyczaj dwunastokątne i mogą zjechać nakrętkę, bo są one dość mocno dokręcone.
  
 
az sie boje sam za to zabrac (( a wyjdzie sfoze spokojnie czy terzeba bedzie sie z nim szarpal???
  
 
Jutro napiszę, bo dziś już mnie chęci wszelakie odeszły. Ale nie z powodu sworznia, czy nalrętki.

Do jutra więc.
  
 
Najlepiej użyć klucza nr 17 nasadowego (tylko nie jakiś tam MAde in China). Torx też musi być mocny. Właściwie to się dziwię że ci się obraca... Powinien być bardziej zablokowany w zwrotnicy jak nakrętka ale skoro już się kręci... Polecam firmę Wera jeśli chodzi o Torxy - wieczysta gwarancja, dość drogie były ale bez nich ani rusz.

Dobra rada:
Jak już odrkręcisz tę nakrętkę i wybijesz w/w śrubę blokującą sworzeń wahacza w zwrotnicy staniesz przed kolejnym problemem, a mianowicie zdjęcie zwrotnicy ze sworznia. Polecam taką metodę: Przy pomocy łyżki (takiej jak to się kiedyś używało do kół) którą musisz włożyć wygiętą stroną w otwór w wahaczu - pod łącznikiem stabilizatora i naginaj wahacz do dołu. Wcześniej możesz delikatnie opukać zwrotnicę na wysokości sworznia. Nie polecam stosowania chemi typu WD40 itp bo to nic nie daje. Metoda z podnoszeniem kolumny Mc`Persona do góry najczęściej kończy się uszkodzeniem tarczy albo gumowej osłony sworznia wahacza co znacznie skróci jesgo żywotność.
Powodzenia.