Sonata 2.0 105KM - kilka problemów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, jest to mój pierwszy post na forum tak więc proszę o wyrozumiałość. Od miesiąca jestem posiadaczem Hyundaia Sonata II 1995r 2.0 105KM. Jest to druga moja Sonata, pierwsza Sonata I nie zawiodła mnie ani razu. A teraz przejdę do sedna.
Mam problemy z elektryką.
1. Cały czas świeci mi się kontrolka od ogrzewania tylnej szyby pomimo, że nie ogrzewa i w czasie jazdy cyka w bagażniku jakiś przekaźnik. Na obecną chwilę wyjąłem bezpiecznik od ogrzewania i kontrolka mnie już nie drażni.
2. Nie działa przerywany cykl pracy wycieraczek. Zaczyna działać w momencie gdy otworzę którekolwiek drzwi. W momencie otwarcia drzwi słychać cyknięcie przekaźnika w bagażniku, który umieszczony jest po prawej stronie bagażnika. Gdy ponownie zamknę drzwi przestaje działać.
3. W momencie kiedy wsiądę do samochodu, zamknę drzwi, odpalę silnik i chcę otworzyć szyby to nie działa żaden z przycisków od ich sterowania. Zaczyna działać dopiero po kilku minutach lub gdy najpierw nacisnę ten przycisk od centralnego zamka. Gdy otworzę drzwi i cyknie w bagażniku przekaźnik to od razu szyby działają, ale gdy tylko zamknę to znów muszę poczekać. Za co dokładnie odpowiada ten przekaźnik? Przypuszczam, że te wszystkie powyższe anomalia są spowodowane jego błędnym działaniem.
4. Ma za wolne obroty na jałowym około 800obr/min może mniej. Nie falują tylko cały czas się utrzymują na stałym poziomie. Czuć drgania wewnątrz auta a gdy włączę klimę to mam wrażenie, że za chwilkę zgaśnie. Nie zgasł nigdy jeszcze co prawda ale obroty ma rzędu 300obr/min. Ciut za małe prawda??? Gdy ostatnio zdjąłem wtyczkę od krokowego i na jałowym przytrzymałem go chwilkę na obrotach około 2000obr/min, po puszczeniu cięgna gazu chodził chwilę tak jak powinien po czym słychać było takie dziwne cyknięcie jakby elektromagnesu przy przepustnicy i znów obroty spadły do tych 300obr/min(wtyczkę zdjąłem przy włączonej klimie). Czy to wina krokowego? Nie działa wcale? Może trzeba go przeczyścić? Tylko jak go wymontować i czyścić?

Pomóżcie koledzy i koleżanki to może obędzie się bez oddawania auta do nie kompetentnych mechaników, którzy mogą ewentualnie coś popsuć.



[ wiadomość edytowana przez: michale32 dnia 2007-05-08 14:19:52 ]
  
 
ad.4 Gdy samochód się toczy to czy obroty są automatycznie podbijane ?
  
 
Dobre pytanie. Szczerze mówiąc nie zwróciłem na to uwagi.
  
 
1) 2) obstawiam ze masz cos pokitrane z przełacznikiem czasowym lub z samymi masami.

3) bardziej sugeruje że kłopot jest z masami

niestety w sonatach są dość kiepskie przewody i trzeba szukać co gdzie sie popaliło

4) wyreguluj sobie dobrze wolne obroty i już mozesz sprawdzić komputer czy jest OK - moze któyś z kondensatorków wybombił - ja tak maiłem i miałem problemy z krokówką

Pozdrawiam.
Misio

PS. Którą masz Sonate Ib czy rzeczywiscie II ??
  
 
To gdzie szukać tego przełącznika czasowego? Czemu za każdym razem słychać ten przekaźnik?Gdzie znajdę kondensatorki o których mówisz?

Sonata II 1995r


[ wiadomość edytowana przez: michale32 dnia 2007-05-08 20:37:02 ]
  
 
Przekaznik czasowy a wogole urzadzonko sterujace czasem oswietlenia wnetrza wycieraczkami i innymi pierdulami to jest TO a kondensatorki znajdziesz w ecu (znajduje sie ono w nogach pasazera po prawej stronie pod schowkiem a TAK wyglada a kondensatorki to sa TE 4szt ze srebrnymi dekielkami widzialem tez ze inne kondensatory ulegaly zniszczeniu tak jak mial _Misio_ ( ale glownie to te 4 szt najlepij jak juz wyciagniesz ECU to wymien je koszt ok 2piwek )
  
 
ten przekaźnik w bagażniku załącza ogrzewanie tylnej szyby, jest pod tylną półką po prawej stronie
  
 
Ten przekaźnik o którym piszesz Jarku, cyka u mnie przy każdorazowym otwarciu drzwi oraz w czasie kiedy włączone jest ogrzewanie szyby.
  
 
Co do przekaźnika czasowego o którym pisze karol208 to sądzę, że jest ok. ponieważ wszystko działa jak należy w momencie gdy mam otwarte drzwi. Nawet podświetlenie przycisku ogrzewania tylnej szyby wyłącza się w momencie gdy otwieram drzwi. Co do czasu oświetlenia wnętrza auta to problemów nie ma, wszystko działa jak należy. Myślę, że winny jest przekaźnik w bagażniku ewentualnie sam włącznik. Dziś oddałem auto do elektryka. Ja nie mam garażu a pod chmurką w taką pogodę to robota nie pójdzie. Mam nadzieję, że nic skomplikowanego się nie posypało i że przy okazji obroty ustawi. Jak tylko odbiorę autko napewno napiszę co było przyczyną wszystkich niedomagań, tak aby inni w przyszłości mogli poradzić sobie samemu albo przynajmniej spróbować.
  
 
Ale tak jak pisałem - masz pewnie cos uwalone z masami przy wyłaczniku czasowym - zwarcie, przebicie itd - światło w kabinie, wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby jest sterowane takim "zegarem" i jezeli cokolwiek jest wspólnego z tym przekaźnikeim z yłu to on powinien działać tylko przy właczonym ogrzewaniu, a nie klikać tak sobie.
Mam andzieje ze elektryk bedzie dobry lub przynajmniej bawił sie kiedyś z Hyundaiami, bo tu jest kilka takich ciekawych zagwózdków
Pozdrawiam.
Misio
  
 
ta czasówka od tylnej szyby załącza ją na max. 10 minut;
w ponym kiedyś nie mogliśmy sobie poradzić z elektryką, okazało się że ktoś źle podłączył alarm, pociągnął masę kabli i auto wariowało, trzeba było wszystko wyrzucić
  
 
Dobra. Jeżeli chodzi o sprawę wygłupów elektryki to już zrobione. Podobno jakaś pierdoła ale nie znam szczegółów ponieważ rozmawiałem z elektrykiem tylko przez telefon. Jutro odbieram auto z naprawy i ma mi powiedzieć co dokładnie było i pokazać gdzie to było. Jeżeli chodzi sprawę obrotów to sprawa także się częściowo wyjaśniła. W silniczku krokowym spaliła się jedna cewka, poza tym na któreś piny nie dochodzą sygnały z komputera sterującego. Być może to wina kondensatorów o których pisaliście we wcześniejszych postach.

Przy okazji. Szukam silniczka krokowego 6 pinów. Może ktoś wie od czego może jeszcze pasować?

[ wiadomość edytowana przez: michale32 dnia 2007-05-10 21:33:50 ]
  
 
Poszukuję silniczka krokowego do swojej sonaty, ma 6 pinów. Czy jest szansa, że pasuje od innego Hyundaia ewentualnie od Mitsubishi? Jeśli tak to od jakiego? W dowodzie mam wpisane że ma 105KM, silnik 2.0, rocznik 1995. Szczerze mówiąc to nawet nie wiem ile ma zaworów ale myślę, że 8 a nie 16 stąd ta mała moc.

A może jest szansa naprawić taki silniczek w okolicy W-wy?

[ wiadomość edytowana przez: michale32 dnia 2007-05-11 00:41:07 ]
  
 
myślę że Twój silniczek wygląda tak:

Silnik 2.0 SOHC

wyjmij silnik krokowy i zrób zdjęcie, bo może się różnić od tych stosowanych w DOHC ( 16v).

BTW
jeżeli masz manualną skrzynie biegów, to proszę napisz jakie masz obroty przy 100 km/h na V biegu - z góry thx.
  
 
Mój krokowy wyglada tak
a tak
było kiedyś pod maską
Dodamz e ja mam 2,0 8v ale Ib czyli 91/92 z tego co wiem mój sie rózni od tych od dohc.
Pozdrawiam.
Misio

[ wiadomość edytowana przez: _Misio_ dnia 2007-05-11 19:42:49 ]
  
 
OT
podobne "krokowe" cudo widziałem w przepustnicy Colta GTi 1.6 16v (4G61) z 1989 r.
  
 
_Misio_, jeżeli chodzi o Twój krokowiec to jest zupełnie inny niż u mnie ale dziękuję serdecznie za pomoc. Już znalazłem typowy do mojego, z gwarancją rozruchową za 100PLN, dokładnie od identycznej Sonaty jak moja.

e-gen, w odpowiedzi na Twoje pytanie ile obrotów mam przy 100km/h. Otóż mam manualną skrzynię biegów i jadąc 100km/h obrotomierz wskazuje 2200obr/min.

A teraz do sedna. Obiecałem poinformować po odebraniu auta od fachowca co było przyczyną powikłań w instalacji elektrycznej. Otóż, cały problem tkwił w jednym ukruszonym kabelku masowym, dochodzącym do modułu sterującego pracą wycieraczek, ogrzewania tylnej szyby itd. Moduł sterujący (tak go nazwał elektryk, ze względu na około 60 kabelków do niego dochodzących) znajduje się za konsolą środkową, dokładnie za radiem. Znalezienie usterki oraz jej usunięcie kosztowało mnie po znajomości 240zł. Jak po znajomości to nieźle .

A teraz mam jeszcze jedno pytanie dotyczące sterowania krokowego. Jakie są napięcia sterujące oraz czy po zdjęciu z niego wtyczki można je sprawdzić? Czy może komputer jest tak inteligentny, że po zdjęciu wtyczki nie widzi obwodu i nie wysyła sygnału? Z tego co powiedział elektryk, po zdjęciu wtyczki nie było żadnego sygnału sterującego.
A może brak w/w sygnału jest spowodowany spalonymi kondensatorami? Czy jest szansa na przepalenie cewki w krokowym poprzez uszkodzone kondensatory? U mnie spalona jest ta, która powinna pokazywać 60 Ohmów (+ - 10%).


[ wiadomość edytowana przez: michale32 dnia 2007-05-13 06:33:32 ]
  
 
Cytat:
Otóż, cały problem tkwił w jednym ukruszonym kabelku masowym, dochodzącym do modułu sterującego pracą wycieraczek, ogrzewania tylnej szyby itd. Moduł sterujący (tak go nazwał elektryk, ze względu na około 60 kabelków do niego dochodzących)



Czyli to co pisałem
Cytat:
- masz pewnie cos uwalone z masami przy wyłaczniku czasowym -


włacznik czasowy to właśnie ten moduł sterujący

Co do ceny - rzeczywiscie niezła ale znaleźć jakaś usterke w tych autach to rzeczywiscie dość duzy problem - dlatego pisałem że:
Cytat:
Mam nadzieje ze elektryk bedzie dobry lub przynajmniej bawił sie kiedyś z Hyundaiami, bo tu jest kilka takich ciekawych zagwózdków


Ale pociesze tyle ze - czasem jest gorzej jak jakiś mechanik/elektryk straci na prace 1-2dni i nie usunie zgłoszonej usterki, ale chce kase bo szukał i robił i to i tamto, znalazł coś, mimo ze usterki którą miał znaleźć nie usunoł

Co do krokowca i kondensatorów - jest to możliwe bo spalenie układu sterujacego (komputera) jest poprostu niedokońca przewidywalen w skutkach.
U mnie sie zachowywał dosć dziwacznie jak maiłem upalonego kompa
Wiec polecał bym wpierw ogladniecie kompa zanim się podepnie nowy krokowy.

Pozdrawiam.
Misio
  
 
2200 rpm przy 100 km/h... cudnie
  
 
Jeszcze jedno pytanie. Gdzie dokładnie przy moim silniku znajduje się czujnik temperatury dający sygnały do kompa sterującego krokowym? Czy ten sam czujnik daje sygnał na wskaźnik temperatury przy zegarach?

Przeczytałem jedną z wypowiedzi e-gen na temat podobny do mojego i właśnie tam doczytałem się, że problem ze sterowaniem może być uzależniony od błędnych wskazań tego czujnika oraz od uwalonych kondensatorów ECU.

Jednak czy uwalone kondensatory mogą przyczynić się do spalenia cewki krokowego stanowiąc przerwę w obwodzie jego zasilania ew. sterowania?