MotoNews.pl
  

Lewe powietrze??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

podczas pracy silnika na wolnych obrotach silnik pracuje nierówno -tak jakby wał był jajowaty ale obroty stoją równiutko,Jak sie przyłoży ręke do wydechu to też to czuć.
Dzisiaj u gazownika wumieniałem instalacje i mechanik twierdzi ze to lewe powietrze -bo rzeczywiscie spod kolektora ssącego słychać cały czas syk.Tak samo jest na benzynie i lpg.
Czy to może być przyczyną i czy zdazają sie nieszczelności na uszczelce kolektora i od czego mogło ją wydmuchać?
Syczenie dochodzi z okolic regulatora cisnienia paliwa
silnik 1,8 zetec


  
 
sprawdź oringi uszczelniające wtryskiwacze tam czesto ciągnie lewe
  
 
a dzieki -to by mogło byc to bo syczy przy wtryskiwaczach-nawet nie wiedziałem ze przez to moze isc lewe powietrze.
  
 
u mnie właśnie tak było- wymieniłem oringi-oczywiście orginał! 1szt.10zł) i w koncu silnik normalnie pracuje
  
 
Mialem to samo i kilka dni temu wymienilem jeden uszkodzony oring wtryskiwacza. Roznica kolosalna. Teraz mam rowniotka prace silnika i troszke wiecej mocy. Obserwowalem jak ta uszczelke wymienial mechanik tzn wykrecanie kolektora wtryskiawczy itp. BANAŁ ! . Teraz bym to sam zrobil
  
 
tak z ciekawosci , jak wygladaja te oringi ??
i gdzie one sie znajduja??
jakies foto mile widziane :: ::


[ wiadomość edytowana przez: radekbox dnia 2007-05-09 15:13:09 ]
  
 
no właśnie z chęcią się dowiem bo może nie czujnik mi padł a ta uszczelka to gdzie ona dokładnie jest i jak wygląda?
  
 
jutro moze zeskanuje strone z ksiazki i zaznacze te oringi ktore wlasnie czesto padaja ponoć.
  
 
A jaka moze być przyczyna ze na na benzynie sa nierówne obroty i bardzo śmierdzi benzyna ?? a na LPG jest oki
  
 
To zaznaczone w czerowym kolku to jest oring (uszczelka) tej listwy. Same wtryskiwacze "siedza" w tych stożkach i maja rowniez swoje oringi, duzy i maly. W moim przypadku uszkodzona byla ta zaznaczona uszczelka i po jej wymianie jest wszystko ekstra. Przed wymiana czasem zdarzalo mi sie, ze jak wysiadlem z auta to czulem benzyne chociaz jezdze na LPG. Po wymianie do dzis nic takiego nie czuje.



kolektor wtryskiwaczy przedstawiony na fotce pochodzi z forda mondeo z 97r 1,6 16V ZETEC. Fotka znaleziona na allegro ale do escorta kolektor jest chyba identyczny , ja nie widze roznicy, zreszta to fotka pogladowa. Pozdrawiam
  
 
RavenMOH, a ile za to zabuliles?? (robocizna)
  
 
150zl. Ale jak widzialem ile w tym jest roboty to teraz dalbym gora 70zl.
  
 
no to trzeba sie zabrać za wymiane oringów,od razu uszczelka pod koolektor

tylko czy to lewe powietrze idzie tak samo na lpg jak na benzynie.
bo na benzynie chodzi mi w miare równo tylko na lpg silnik chodzi bulbulbul choc obroty ma równe-i ten sssyk właśnie przy wtryskiwaczu.
  
 
Ale po co kolektor demontować, samą listwe wtryskową można zdjąć.
  
 
Cytat:
2007-05-10 11:56:54, Lachu8v pisze:
no to trzeba sie zabrać za wymiane oringów,od razu uszczelka pod koolektor tylko czy to lewe powietrze idzie tak samo na lpg jak na benzynie. bo na benzynie chodzi mi w miare równo tylko na lpg silnik chodzi bulbulbul choc obroty ma równe-i ten sssyk właśnie przy wtryskiwaczu.


Dokladnie ta sama sytuacja u mnie. Na pb rowno a na LPG bulbulbul Gazownik mi mowil ze to dlatego bo na pb jest wieksze cisnienie wtrysku i dlatego tego nie czuc a LPG jest bardzo czule. Wymien to , odrazu zobaczysz roznice i bedziesz bardzo zadowolony. W 1,6 16V zetec moim zdaniem nie ma mozliwosci wyciagniecia listwy bez wymontowania kolektora dolotowego poniewaz listwa jest wlasnie pod tym kolektorem. Ale kolektor dolotowy trzymaja przeciez tylko 4 sruby torx wiec nie widze problemu ze zdjeciem.
  
 
dzieki!

od razu wymienie uszczelke pod kolektorem.
  
 
na benie chodzi w miarę równo bo ona jest wtryskiwana a gaz jezeli instalka jest 1rwszej bądz 2giej generacji jest podawana jak przy gaźniku i lewe powietrze powoduje to że powietrze jest tylko bez gazu bo dostaje sie poza mieszalnikiem