1,8 td wtryskiwacz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Regulacje wtryskiwaczy przy turbo i wolnossącym są różne, czy ktoś z klubowiczów miał do czynienia z tym tematem i zna może wartści ? - zapewne to mnie czeka do zrobienia...a to po wywołaniu ogromnej czarnej zasłony dymnej przy wyprzedzaniu. Sponikowałem z deczka przy 70/h gdy ten z naprzeciwka cioł chyba ze 150/h i malo zbrakło ... , a mój esi-muł nie chciał sie zebrać.
  
 
Witam!
Co do regulacji to ci nie powiem bo nie wiem ale jeżeli mówisz ze miałeś dużo czarnego dymku to proponuje wymianę końcówek wtrysków. Sam to ostatnio przerabiałem. Jaki masz przebieg? Bo mój TD (70 Ps) ma 220 000 km i teraz po wymianie dymek jest ale bardzo delikatny przy obrotach ok 3,5 -4 tys i do tego autko jest bardziej dynamiczne.
  
 
Wymienić końcówki wtrysków, następnie ustawić pompę, ale przed ustawieniem sprawdź stan paska, bo może się okazać ze jest już zbyt naciągnięty i wtedy regulacja będzie niemożliwa lub bardzo utrudniona.
Przy okazji sprawdź sobie filtr powietrza i paliwa, może czas na wymianę.
  
 
Dymienie na czarno to z reguły za dużo ON w mieszance. A za dużo ON w mieszance bierze się np. z:
1. Fakt, lejącego wtrysku - tutaj nie sądzę aby w Twoim przypadku chodziło o regulację, najpewniej końcówka jest do wymiany. A skoro już jedna, to wymień wszystkie...
2. Za małej ilości powietrza. Albo więc wiatrak niedomaga, albo np. wadliwie działa zawór EGR, pozostając np. w pozycji otwartej i mieszając na stałe czyste górskie powietrze ze spalinami (niektórzy radzą sobie z tym zaślepiając zawór EGR - środowisko cierpi, ale auto zwykle odżywa)...
3. Pompa, choć to najmniej prawdopodobne, bo częściej jej niedomaganie wiąże się ze zbyt małym wydatkiem, a nie z tym, że sama z siebie zaczyna nagle polewać w nadmiarze...
4. Filtr powietrza warto sprawdzić oczywiście przy okazji, co jest najłatwiejsze i do samodzielnego wykonania...
5. Przy okazji można sprawdzić kąt wtrysku - jeśli jest opóźniony, to nie ma szans, aby cały ON się spalił... Z tym że, jak pisze tomason2, nie ma sensu w ogóle podchodzić do regulacji kąta wtrysku przy rozciągniętym pasku rozrządu...


  
 
mój 90 konny td też dymił pojechałem do fachofca i okazało się ze końcówki wtryskiwaczy zapieczone i leją zamiast wtryskiwać. Naprawa potrwała 0,5 h i kosztowała 100 PLN .Autko chodzi jak ta lala.
  
 
Wielkie dzięki za podpowiedzi.
Potwierdzają one moją szarą wizję że kupując samochód z przeszłością raczej nieznaną przygotować trzeba się na conajmniej dodatkowe 40% wydanej już kasy,aby reanimować essi dziadka.
Kupiłem pasek rozrządu, pasek pompy, pasek alternatora,wtryski w drodze...
teraz poszukać zostaje fachowca i zaciągnąć kredyt.
  
 
Cytat:
2007-05-16 22:36:11, aziuzia pisze:
Wielkie dzięki za podpowiedzi. Potwierdzają one moją szarą wizję że kupując samochód z przeszłością raczej nieznaną przygotować trzeba się na conajmniej dodatkowe 40% wydanej już kasy,aby reanimować essi dziadka. Kupiłem pasek rozrządu, pasek pompy, pasek alternatora,wtryski w drodze... teraz poszukać zostaje fachowca i zaciągnąć kredyt.

o napinaczach zapomniałaś?
Jak już masz kredyt brać to u mnie ci taniej..o wiele tanie zrobi.
  
 
tak z czystej ciekawości próbowałem sprawdzić turbinę i ciekawa sprawa w pewnym momencie przy dodawaniu gazu zaczyna brakować nadciśnienia w kolektorze dolotowym / miałem chyba jakiś miernik bo pozostał koirek w kolektorze/
Wystarczyło odkręcic koreczek, przyłożyć palec i czuć było wydmuch aż tu nagle paluszek zassało- czyli podciśnienie i na powrót za chwilę zaczęło dmuchać.Ewidentnie brakowało powietrza przy równomiernym wzroście obrotów.
Sprawa wskazywała by na turbinę ,ale nie wiem .Może któryś z kolegów rozgryzał sprawę turbiny ????
  
 
tak nie sprawdza sie turbiny, a już na pewno pierwszy raz o tym słyszę

  
 
Zapowne piękna okolica drogi Kleszczaku , ale trochę za daleko
.Napinacz był w kpl z paskiem rozrządu a kupując pasek do pompy napinacza nie było więc muszę ten drugi też nabyć????
Niestety to prawda że w takich molochach jak Kraków robocizna droższa niż w Uni / czytaj uni już chyba powariowali /





  
 
jak sie kupuje to powinno być trzy albo cztery napinacze ale już dokładnie nie pamiętam.trzeba wszystkie wymienić.
Do mnie masz daleko ale ładną droga.
  
 
Wydawało mi się że turbina to powinna dawić jakoś równo no przynajmniej bez zapaści ,tak na oko wiecej obrotow więcej spalin i wyższe obroty turbiny a co za tym idzie większa wydajność na dolocie.Ale to potwierdza moją niepewność że turbina też do regeneracjii.. Zasłona dymna możliwa jeżeli mniej powietrza
  
 
to zależy jaki kolor spalin, różne przyczyny, turbina to koszt 700zł jak pamiętam ale nie koniecznie to wina tego. Przyczyna może być błacha.
  
 
Pytanko tak z całkiem innej beczki czy ten typ tak ma że jak tylko poczuje wodę na jezdni to mu się świerszcze budzą w alternatorze????Odwróciłem pasek uszkodzoną krawędzią na zewnątrz i stado świerszczy nie toleruje wody.Czekam na robotę z rozrządem by się pozbyć i tego.
Zdziwko bo nie mam jakiejś osłony plastikowej
  
 
700 zeta to u nas regeneracja ,ale w takim razie muszę zajrzeć do hurtowni do brata - robi u spalonego STACHURY
  
 
powinna być ale fakt, alter. jest pod silnikiem i powinien być cich, jak nie by wymieniany to wymień pasek bo jak uszkodzony to może pęknąć.
Zmień temat wątku na dotyczący aktualnego problemu poprzez edycje w pierwszym poście.
  
 
czy możliwe jest żeby tłumik dławił pracę silnika ????? Coś mi tak podzwania przy jeżdzie a obroty max 3500 i ni chu chu
.Bujam się zwykle spokojnie ale nieraz trzeba depnąć...
Nowy stary samochód to jak teściowa i nie wiadomo jak ją ustawić,
essiego mam 4 miechy czyli młody żonkoś ze mnie i pytań tyle co radości.
  
 
za dużo bajdużę soryy nadal nie wiem jakie ciśnienia regulacyjne winny być na wtryskach a mam taki fajny zestaw do ustawiania wtryskiwaczy z Krakowskiego KFAP-u
  
 
człowiek...za dużo pytań na raz.
Możliwe że katalizator masz zapchany.Jak nie idzie więcej niż 3500 obrotów i mocno dymi na czarno to możliwe.
  
 
dorwałem te wartości ustawień
Bosch 13,5 do 14,0 MPa
CAV roto 12,0 do13,5 MPa
obydwa typy muszą utrzymać 10 MPa przez 10 sec.
Jednak nie mam pewności czy podchodzą do wolnossącego czy TD