MotoNews.pl
  

Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej - zasada działania ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Jak w temacie. Czy ktoś się wie jak prawidłowo ma się on zachowywać? Pytam, ponieważ wybuliłem 90 pln i nie widze różnicy a konkretnie chodzi mi o to że jak dmucham z jednej i drugiej strony w ten nowy zawór to puszcza w obie strony, podobnie zachowuje sie ten stary. Jeszcze go nie montowałem ale śmiem myśleć że 90 pln w błoto ....
A zaworek ten kupiłem do 1.6 16V 95r.
Pozdrawiam
  
 
tez mnie to ciekawi... bo moj takze kwalifikuje sie do wymiany ale jak zrobilem jak kolega mowi to zrezygnowalem bo nie widzialem roznicy w dzialaniu... z niecierpliwoscia czekam na rozwiazanie zagadki pozdrawiam
  
 
Powinien puszczać w obie strony z tym, że w jedną tylko po przekroczeniu pewnego ciśnienia (kierunek od skrzyni korbowej).
  
 
Cytat:
2007-05-17 09:36:58, Kielek pisze:
Powinien puszczać w obie strony z tym, że w jedną tylko po przekroczeniu pewnego ciśnienia (kierunek od skrzyni korbowej).

puszcza w obie, z tym, ze w jedna mniej niz w drugą i nie ma znaczenie cisnienie.

On tylko reguluje siłe przepływu gazów w zaleznosci od podcisnienia w kolektorze ssacym.
  
 
Kupiłem zaworek orginał w styczniu tego roku -też miałem obawy co do jego działania ( "na sucho" nie było żadnej różnicy czy nowy czy stary)
Powiem krótko -na nowym silnik pracuje lepiej -aczkolwiek nie do końca poprawnie ( może to kwestia lewego powietrza które gdzieś jest zasysane do silnika -co cholernie ciężko jest zlokalizować)
  
 
Witam.Właśnie dzisiaj zamontowałem nowy zaworek,i no właśnie zaczął się problemik,na zimnym silniku skaczą obroty od 700 do 1400,albo go dławi igaśnie.Przed wymianą gasł na zimnym,ale obroty były ok.O co chodzi?.
  
 
Cytat:
...dzisiaj zamontowałem nowy zaworek,i no właśnie zaczął się problemik,na zimnym silniku skaczą obroty od 700 do 1400,albo go dławi igaśnie.Przed wymianą gasł na zimnym,ale obroty były ok.O co chodzi?.



Jak też tak mam w moim essim, przymierzam się do wymiany zaworka, ale sądząc po objawach do wymiany będzie też czujnik temperatury cieczy chłodzącej do kompa (ten wkręcony w obudowę termostatu).
  
 
Sławko - no nie wiem...
Bo robaczki trzeba sprawdzić cały układ, a nie tylko zaworek... czyli gumowe kolanko za zaworkiem, a potem gumowe przewody idące za obudową termostatu do kolektora dolotowego... Przeczyścić przepływomierz odkręcając cały moduł... A to są podstawowe sprawy