Kupiłem Espero...i ma wady...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich
pochwalę się i powiem że 3 tygodnie temu stałem sie posiadaczem espero 1.5 DOHC 96r, 135tys km, a od dzisiaj zarejestrowaneym użytkownikiem Klubu Espero.
Zaskoczyła mnie miła atmosfera dyskusji na forum klubowym, dlatego też liczę na Waszą "gościnność", opinie i pomoc jeżeli chodzi o moje autko.
A teraz o samym przybytku:
Espero 1,5 kat. DOHC 135 tys km. przerobiłem od razu na gaz - BRC - 2150 zl. kupiłem go świadomie z następującymi wadami:
1. słabe amortyzatory - po bezpłatnym sprawdzeniu amortyzatorów stwierdzono że są wszystki zużyte w około 50%, + silentbloki; wszystko z wymianą okolo 1100zl (amoryzatowy KYB gazowe). Troche przesadzili, mój kuzyn mechanik stwierdził że na razie na moje potrzeby to moge bez problemu jeżdzić...co wy na to??
2. tulejki od mechanizmu wycieraczek totalnie wyrobione - sam sobie wymieniłem, mechanizm 115 zl
3. słabe hamulce z tyłu, do wymiany szczęki, juz kupiłem 72 zl komplet. skomplikowana wymiana??moge to sam zrobić??
4. do wymiany pasek klinowy od klimatyzacji. apropo klimatyzacji - strasznie glośno pracuje ta pompa (daje dużo szumu...), czy te typy tak mają czy poprostu np wysiada łożyskowanie, a może wystarczy coś posmarować??acha, jest jakiś mały zbiorniczek chyba z olejem, poprzedni właściciel za bardzo nawet nie wiedział i mówił że to od smarowania klimatyzacji (tylko której części-niewiadomo..). co sie tam wlewa i czy to aby od klimy??(i nie jest to zbiorniczek od płynu do spryskiwaczy ani od płynu hamulcowego, bo te to są osobno).
5. przecieka woda do bagażnika jak pada deszcz. z tego co wiem nie ma w sprzedaży uszczelek od espero, można to zastąpić uszczelko od poloneza. i tak chyba zrobie...
6. podczas badania amortyzatorów mechanicy wyczaili, że sonda lambda ma złamana tą porcelanowa część wystającą z korpusu i się ślizga po kabelku. podejrzewam że zrobili mi to podczas instalacji gazu, bede reklamował ale puki co proszę powiedzieć czy należy ją wymienić. po ostatnim tankowaniu wyszło mi spalanie gazu średnio około 9,2 l/100km jazdy po mieście i w okolicach. co wy na to??
7. poza tym nie działaja wyłączniki od opuszczania szyb z przodu od pasażera i z tyłu za kierowcą (wszystkie inne działają) czyżby tylko nawaliły styki, do tej pory nie miałem czasu na roskręcanie drzwi, a bałem się że moge urwać same wyłączniki wyciągając je od zewnątrz,nawet nie wiem czy sie da, ale podejrzewam że tak...
8. nie zamyka i nie otwiera mi się od centralnego zamka zamykanie czy jak tam chcecie blokada od tylnich drzwi za pasażerem, muszę sprawdzić czy siłownik nawalił, czy może ścięgno spadło. A Wy co myślicie??
9. wyczuwam opór przy zamykaniu elektrycznym szyb zwłaszcza pasażera obok kierowcy. zamierzam użyć WD-40 w celu pozmarowania nie iwem czy suwnic czy na czym te szyby są prowadzone. dobry pomysł czy nie, bo również spotkałem się z opinią że WD-40 dobry jest ale na krótką metę bo ma on póżniej dentencję do szybkiego "wysychania" i do kumulowania wszelkiego brudu i kurzu co póżniej może doprowadzić do natychmiastowego zatarcia, a przynajmniej do unieruchomienia szyby.

A poza tym auto jeżdzi, nie wiem na co moge liczyć bo wcześniej nie miałem tak dużego auta (do tej pory rozbijałem sie i to od czasu do czasu maluszkiem rodziców). Acha, auto przy prędkości obrotowej 2,5 tys wydaje dziwny stukot, jakby w rezonans wpadała w jakims miejscu rura wydechowa. strasznie mnie to drażni. i nie ważne czy auto jedzie, przyspiesza, zwalnia czy stoi, własnie tylko przy tych obrotach ma to miejsce. jeden co wlazł do kanału stwierdził że to taka ceramiczna łaczka na rurze wydechowej z jakąś metalową sieteczką i zaproponował, aby ją wyciąć i przyspawać ordynarnie zwykły metalowy kawałek rury. co o tym sadzicie??

ale się opisałem,hehehe
na razie wszystkich pozdrawiam
papapa
DiDi
  
 
Witam


Wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania, znajdziesz w archiwum (wyszukiwarka).

Co do amorków, to polecam NK, komplet za około 500 zł

Szyby i styki, to problem ich zabrudznia. Rozmontuj przełączniki, i wysczyść, ewentualnie psiknij jakimś "kontaktem"

Spalanie jest dobre.


Musze wyjść, więc narazie tak krótko, zresztą zaraz reszta pomoże

Pozdrawiam.
  
 
WITAMY!!!!!!

Cytat:
2003-06-13 13:13:18, DeDorsz pisze:
1. słabe amortyzatory - po bezpłatnym sprawdzeniu amortyzatorów stwierdzono że są wszystki zużyte w około 50%, + silentbloki; wszystko z wymianą okolo 1100zl (amoryzatowy KYB gazowe). Troche przesadzili, mój kuzyn mechanik stwierdził że na razie na moje potrzeby to moge bez problemu jeżdzić...co wy na to??



Często te "badania" są do kitu... co Ci poradzić - nie wiem.

Cytat:
3. słabe hamulce z tyłu, do wymiany szczęki, juz kupiłem 72 zl komplet. skomplikowana wymiana??moge to sam zrobić??



Spoko. Możesz mieć tylko problemy ze zdjęciem bębna. Pozostaje metoda siłowa - czyli opukiwanie młotkiem wokół i kręcenie... a i popuścić możesz też linkę od ręcznego. Mnie goście wymienili za 40 zł. Pomyśl czy warto się męczyć (robota mało wdzięczna), czy też lepiej będzie komuś zapłacić... a jeszcze pytanie - hamulce równo Ci hamują? U mnie jeszcze był do wymiany cylinderek.

Cytat:
7. poza tym nie działaja wyłączniki od opuszczania szyb z przodu od pasażera i z tyłu za kierowcą (wszystkie inne działają) czyżby tylko nawaliły styki, do tej pory nie miałem czasu na roskręcanie drzwi, a bałem się że moge urwać same wyłączniki wyciągając je od zewnątrz,nawet nie wiem czy sie da, ale podejrzewam że tak...



Da się. Zapuść wyszukiwarkę na forum i wszystkiego się dowiesz.

Cytat:
9. wyczuwam opór przy zamykaniu elektrycznym szyb zwłaszcza



Proponuję Ci rozebrać drzwi i obejrzeć. Jak to bezpiecznie zrobić - skorzystaj z wyszukiwarki.

  
 
Witam w klubie,

jeżeli chodzi o tą plecionkę między kolankiem a katalizatorem,tak zwane złącze Dragona, to nie zgadzaj się na wstawienie w to miejsce kawałka rury!!!!! Ta plecionka ma za zadanie tłumić drgania układu wydechowego. Jeżeli zastąpisz ją zwykłą rurą to znacznie poziom wibracji przekazywany do kabiny. Wtedy już ten dziwny dźwięk przy 2500obr/min nie będzie denerwujący bo zagłuszy go wibracja od całego układu wydechowego....

Co do amorów, to jeżeli korzystasz z samochodu wyłacznie do podrózy to w zupełności wystarczą ci KYB olejowe (tańsze od gazowych), różnią się charakterystyką tłumienia. Olejowe mają taką samą charakterystykę w całym zakresie tłumienia, gazowo-olejowe zmienną.

W espero problemów przysparza nawet wymiana tarcz hamulcowych z przodu, wymiana szczęk z tyłu równierz może być kłopotliwa choć by ze względu na fakt że te elementy spokojnie wytrzymują 100000km, a potakim przebiegu wszystko jest nieżle zapieczone.

Co do elektryki, to siłowniki od sterowania szybami i centralnym są kiepskiej jakości, podobno lepsze są polskie zamienniki od lanosa.

Co do WD-40 to on chyba jeszcze nigdy nie rozwiązał problemu do końca.... a więc skuteczność chwilowa!

I to wszystko co wiem na ten temat, życzę udanych napraw i miłego korzystania z klubowej stronki i forum
  
 
>> 1. słabe amortyzatory - po bezpłatnym sprawdzeniu

U mnie od 60kkm jest 56% i nic się nie zmienia. Wydaje mi się że jest ok.

>>3. słabe hamulce z tyłu, do wymiany szczęki, juz kupiłem 72 zl komplet. skomplikowana wymiana??moge to sam zrobić??

Uważaj na montaż, bo jak widzę wielu osobom (mnie równieź) po tej operacji blokowały się hamulce

>>4. do wymiany pasek klinowy od klimatyzacji. apropo klimatyzacji - strasznie glośno pracuje ta pompa (daje dużo szumu...),

Mi też piszczał. U mnie też pracuje głośno. Im wyższ temperatura tym głośniej. Przy dłuższej trasie się wycisza ale w mieście słychać wyraźnie. Chyba coś takiego to nie łożyska. Ja tak jeżdżę od 2 lat - no chyba że masz inne objawy.
Co do smarowania to olej jest wymieszany z czynnikiem chłodzącym. U mnie uzupełnianie oleju nie pomogło

>>6. 9,2 l/100km jazdy po mieście i w okolicach. co wy na to??

Wynik rewelacja. U mnie 12-13 w 1.8

>>7. poza tym nie działaja wyłączniki od opuszczania szyb z przodu od pasażera i z tyłu za kierowcą

Można wyjąć włącznik bez rozbierania boczka. Trzeba go wydłubać choć mi zawsze udaje się porysować plastik (lepiej jest zdjąć większy kawałek plastiku w którym siedzi włącznik a następnie go wypchnąć). Później czyszczenie styków - u mnie pomaga na pół roku

>>8. nie zamyka i nie otwiera mi się od centralnego zamka zamykanie czy jak tam chcecie blokada od tylnich drzwi

Siłowniki nawalają wszystkim. Polecam Wolumen za 15 zeta. U mnie chodzi od dwóch lat i pasuje do rozstawu śrub



Pozdr
Maciek
  
 
witam w Klubie Espero . ja mam gazowe kayaby i sa super. Polecam
  
 
Cytat:
acha, jest jakiś mały zbiorniczek chyba z olejem, poprzedni właściciel za bardzo nawet nie wiedział i mówił że to od smarowania klimatyzacji (tylko której części-niewiadomo..). co sie tam wlewa i czy to aby od klimy??(i nie jest to zbiorniczek od płynu do spryskiwaczy ani od płynu hamulcowego, bo te to są osobno).



Eeee nigdy nie slyszalem o czyms takim jak smarowanie klimatyzacji.... Ale o oleju do wspomagania slyszalem, i mysle ze to predzej to Gdzie jest ten zbiorniczek? Z prawej strony (stojac przed samochodem) koło akumulatora??? To olej wspomagania....
  
 
TheDorsch - doprowadź autko jak najszybciej do pełnej sprawności, chyba, że chcesz Espero utopić w Wiśle razem z Tomkiem.
  
 
Cytat:
4. do wymiany pasek klinowy od klimatyzacji. apropo klimatyzacji - strasznie glośno pracuje ta pompa (daje dużo szumu...), czy te typy tak mają czy poprostu np wysiada łożyskowanie, a może wystarczy coś posmarować??acha, jest jakiś mały zbiorniczek chyba z olejem, poprzedni właściciel za bardzo nawet nie wiedział i mówił że to od smarowania klimatyzacji (tylko której części-niewiadomo..). co sie tam wlewa i czy to aby od klimy??(i nie jest to zbiorniczek od płynu do spryskiwaczy ani od płynu hamulcowego, bo te to są osobno).



1) pasek jak to pasek - wymień jak najszybciej
2) sprężarka głośno pracuje - to BARDZO źle - nie ma w niej oleju smarującego , który krąży w chłodziwie - NIE UŻYWAJ KLIMY !!!!! zatrzesz sprężarę, a ta kosztuję bagatela 2500 zł. !!!!!!!!
no chyba ,że już jest zatarta
3) ten mały zbiorniczek to być może płyn od hydrauliki sprzęgła....

Reasumując - nie uzywaj klimy - jedź na serwis..
w Warszawie polecam MIDAS na Ursynowie - za 150 zł. napełnią klimę chłodziwem, olejem i wszystko spr.
  
 
Witam Serdecznie
Koledzy już zdążyli odpowiedzieć większość Twoich pytań. Ja też od niedawna jestem członkiem tego Klubu i poczytuję sobie to za zaszczyt. Mogę dodać jedynie, że problem w włącznikami szyb miałem w pierwszym Espero (to jest drugie). Nie można było ich jednak naprawić. Objaw tak uszkodzonych wyłączników polegał na tym, że nie można było wyczuć charakterystycznego kliknięcia (jak w myszce). Jesli zauważysz taki objaw u siebie to nie wróże Ci możliwoci naprawy (przynajmniej z mojego doświadczenia). W przeciwnym razie można przeczyścić styki bardzo drobnym papierem ściernym, podobnym do draski od zapałek.
Jeśli chodzi o uszczelkę bagażnika, to nie miałem problemu z jej zakupem. Dostałem ją w Rzeszowie (tel. 8529650) za nieco ponad 80 zł.
Nie polecam WD40 w takich miejscach, będzie się tam zbierał brud i kurz co ostatecznie pogorszy sprawę (mnie też czeka rozbiórka prawej tylnej szyby)
Mój Eperak pali ok. 10l gazu (2.0). Ja mam najprostszą instalację, jej zasada działania jest bezmała identyczna jak samochodach gaźnikowych - takie miałem życzenie.