MotoNews.pl
  

Strumienice szczelinowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W ostatnim WRC jest artykuł o strumienicach, mnie chodzi o tańsze modele czyli szczelinowe (łuskowe). Piszą tam że "poprawie ulega elastyczność silnika, może to być jednak okupione nieznacznym zmniejszeniem mocy maks., ale jest dużo lepsza kultura pracy silnika oraz niewielkie zmniejszenie zużycia paliwa". Oczywiście w sporcie nie wolno stosować żadnych strumienic . A jak to wygląda w praktyce? ma ktoś może taką strumienicę (najlepiej w seju ) i jak to w ogóle "chodzi" ???
  
 
taka strumiennica działa (daje efekty takie jak pisali w WRC) ale tylko we jednym przypadku... jeżeli jest wyliczona pod silnik i zamontowana w odpowiednim miejscu.. wszystkie "uniwersalne" i montowane gdzie popadnie dają spadek osiągów..

co do używania w sporcie to chyba można.. to jest przecież tłumik przelotowy, tylko słabo tłumiący ..

a co do wydechów to proponuję uderzyć do Magsportu.. koleś robił wydech do Ngrupowego civic'a Tomka Czopika i w ogóle "robi w sporcie" (m.in. doloty do sejów A-gr., wydechy itp.)
MAGSPORT
  
 
fajny tez jest odglos i głosnosc
  
 
dzięki Schwepes za link'a, tam swój wydech chyba robił Kant i jest bardzo zadowolony A co do stosowania strumienic w sporcie to przepisy grupy N i A zabraniają stosowania takich bajerków (art.1.1 przepisów ogólnych)
  
 
strumienica jest to po prostu tłumik.. a przepisy ogólne mówią tak:
"Nawet w przypadku, gdy szczegółowe przepisy danej grupy zezwalają na zastąpienie oryginalnego tłumika, to samochody biorące udział w zawodach na drodze otwartej, muszą zawsze być wyposażone w tłumik wydechu zgodny z przepisami kodeksu
drogowego kraju lub krajów, przez które prowadzi trasa zawodów."
(z tego co wiem strumienice posiadają dopuszczenie do ruchu.. ale tego w 100% pewien nie jestem )

a przepisy gr.A tak:
"5.1.16) Układ wydechowy:
Rysunki III i IV w karcie homologacyjnej Grupy A/B muszą być respektowane.
Układ wydechowy od wylotu kolektora wylotowego jest dowolny, pod warunkiem, że nie zostanie przekroczony poziom głośności dopuszczalny w kraju"

w karcie homologacyjnej gr.A/B dla Fiata 125p rys. III i IV dotyczy kanałów wylotowych w głowicy i kolektora.. tolerancja w stosunku do serii od -2% do +4%
..reszta więc jest dowolna zgodnie z 5.1.16 o ile nie przekracza głośności..
  
 
No Schwepes trzeba przyznać że oczytany to Ty jesteś To ja nie będe gorszy i przytoczę Ci cytat właśnie z tego artykułu z WRC, delegata technicznego PZM Marka Tymińskiego - "strumienica to wynalazek jedynie dla amatorów tuningu. W rajdach tego typu modyfikacji układu wydechowego stosować nie wolno.Jasno określa to art.1.1 przepisów ogólnych dla samochodów grupy A i N" - z tego cytatu również oparłem swoje poprzednie wypowiedzi . a tak pozatym to nie słyszałem żeby ktoś z moich znajomych używał w swoich rajdówkach strumienicy...
  
 
jeżeli był to artykuł o strumeinicy 'jones' to być może nie jest ona rzeczywiscie dopuszczona od ruchu, więc zgodnie z art.1.1 nie wolno by jej było montować.. szkoda że nie podał dokładnie o co mu chodzi z tym art.1.1

a nie stosują jej w sporcie (szczególnie tego jones'a) bo jak napisałeś obcina moc przy wyższych obrotach.. natomiast w niektórych testach obniżała też moment, jak zresztą większość tłumików uniwersalnych...
generalnie z tego co obserwuje się na forach ludzie są bardziej niezadowoleni niż zadowoleni z jones'a , chojnacki nawet powiedział że ma stosy tych strumienic od ludzi którym to wycinał i może dać za frajer