Chip tuning raz jeszcze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Temat założyłem nie po to żeby pytać czy warto, ale czy prawdą jest opinia o przyroście masy i jednoczesnym spadku ilości spalanego paliwa? Mnie się wydaje, że nic za darmo, a TUTAJ chwalą się, że tak, jeżeli wybierze się opcję ekonomiczną

Ludzie chwalą, że Omega X20XEV od samej zmiany oprogramowania chipa dostała 160-170 kucy, a spalanie spadło z 1.1 do 0.5 l/h a średnia po mieście z 10-14 l na poniżej 9 l/100

Cytat z konkurencyjnego forum

"Jeśli chodzi o chip tuning to mogę coś o tym powiedzieć.
Jestem od dwóch dni po tej operacji Omki.......moja żonka nic nie wie
Mam jak widać Omege 2.5 TD, przed chipem była zaliczona hamownia w Częstochowie.
Pozdro dla chłopaków z niej.
Pomiar mocy: 131,9 KM oraz 257 Nm.
Z Częstochowy jechałem prosto na chip.Na trasie do Zduńskiej Woli Omka pokazała średnie spalanie 8,7l/100km przy prędkościach 110-140 km/h,a nie mam zbyt lekkiej nogi
Zrobiono chipa i......... tak mam do dziś!!!!!!!!
Omka śmiga aż się kurzy.SPALANIE SPADŁO!!!
Na wolnych obrotach komp przed chipem pokazywał spalanie 1,0l/h ,a teraz 0,5l/h.
Spalanie na trasie z troche ostrzejszą jazdą podczas przyspieszania,reszta bez zmian spadło do 6,4l/100 km.
Wczoraj zaliczyłem hamowanko po raz drugi:wynik 160 KM oraz 317 Nm.
Nie żałuje i wszystkim polecam.
Wkrótce na forum zdjęcie z pomiaru na hamowni w temacie "Nasze fury"
Do tej pory przejechałem 762 km. Po tym przebiegu wszystko jest ok. :peace:
Jedyne co moge pwiedzieć po zmianach w Omce ,że troche puszcza dyma przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu ale to normalne przy tego rodzaju przeróbkach.
Jeśli chodzi o sam chip to gość modyfikował program odczytany z kompa, a nie wsadzał gotowca.
1000 % zadowolenia.Polecam"

hmm co o tym sądzicie? czy moze to być prawda?
ten cytat jest jednym z wielu, które potwierdzają to co wyżej napisałem i dotyczy akurat omegi TD, ale podobne opinie występują w przypadku benzyniaków
  
 
Hehehe.

Cool


Chyba se 2.0 kupie albo diesla...
  
 
o losie a może zczipować silnik z Astry 1.4 i zapakować do Omki
bo ja tu widze prawidłowość im słabszy silnik tym wyższe przyrosty mocy

ZZZZŁŁŁŁŁŁOOOOOOOOOOOOOO
  
 
Cytat:
2007-05-18 11:13:23, Hohlick pisze:
czy prawdą jest opinia o przyroście masy i jednoczesnym spadku ilości spalanego paliwa?



osz fak, chodziło mi o przyrost mocy, ehhh w robocie bywam głupi
  
 
O kurna. Ja się boję takiego czipa wtykać, bo mi się autobus na pół rozerwie. A - jak wiadomo - w wolnossącym to czip daje tyle, że jasna cholera

A TUTAJ Clarkson wsadził czipa i zobaczta. Co prawda stary model, ale boję się tak, czy owak.

[ wiadomość edytowana przez: miklo dnia 2007-05-18 17:01:06 ]
  
 
Co tu wiecej gadac, oto wykres z hamowni:

  
 
I co? Mniej pali?
  
 
Ciekawe porównanie

Ale za to przebieg momentu coś mizernie wygląda
Max. 260Nm, tylko 224Nm przy 3krpm? Jakiś dychawiczny ten silnik
 
 
Mam 2,5 TD zawirusowałem w Poznaniu miesiąc temu, jestem zadowolony tylko troszeczke bardziej dymi a poza tym jest ok
  
 
no zaraz,
na tamtej stronce pisze +11 kucy za 1000/1400 (8% mocy zapewniają - nie przeliczałem podaję z tabeli, i momentu),
czyli z 136 na 148, to gdzie 160/170kucy? no może 159 prawie
i +17Nm, bez danych wejściowych - fabrycznych,

nie kumam.

ja na 170 za nawet 1400 sie pisze, ale czy mamy kogoś znajomego co to zrobił na X20XEV? i potwierdzi hamownią efekty?

coś nie wieżę,

znam takiego co na tym silniku wykręca czasy 2,5 litrówek, bez żadnych chipów (trza poszukać po awatarach, są zdjęcia g.techa)
bo umi jeżdzić samochodem i tyle,ma taki sam silnik jak ja i "wącham dymek" na lotnisku!

jak pisałem, sie pisze, ale niech ktoś potwierdzi!!!

(coś w takie efekty w 2.0 wolnossącym benzyniaku bez potwierdzeń nie wieżę)

pozdrawiam/mpaolos

  
 
żeby osiągnąć 170 koni w c20xe trzeba się nieco napocić (o ile silnik wyjściowo trzymał serię) - 170km w x20xev samą elektroniką można określić jednym słowem - bzdura.

Vino, ten wykres to efekt remapu u Poniedziałka (Unitronic)?
  
 
Witam. Akurat co do tuningowania TD w omedze, o czym bylo w pierwszym watku tego posta zgadzam sie w 100%. Zuzycie ropy spada drastycznie po chiptuningu w tym silniku i w tym aucie. Ponoc program ktory pracuje seryjnie w Oplu dla silnika TDS (130KM) jest bardzo nie optymalny i auto duzo pali a nie jedzie.
Dobry tuner/program potrafi wszytkie te niedociagniecia naprawic. Dodatkowo po takiej operacji uzykujemy 160/170 koni, niuton ponad 300. Przy tym wszystkim auto naprawde duzo mniej pali. Mam w tej chwili dwa komputery. Jeden zrobiony w Diagtroniku (?) we Wroclawiu, a drugi oryginalny. Moge kazdemu niedowiarkowi udowodnic w kazdej chwili, jezeli tylko sie pofatyguje do mnie wpasc (mieszkam w UK).
  
 
Cytat:
2007-05-19 10:44:29, zork pisze:
Vino, ten wykres to efekt remapu u Poniedziałka (Unitronic)?



Nie, chociaz od niego tez mialem. Chipa z Unitronica nie hamowalem, poniewaz facet powiedzial ze szalu nie bedzie no i nie bylo, wiec po co.

W tym przypadku jak widac w ogole nie ma nic.
  
 
Cytat:
2007-05-18 23:41:57, mpaolos pisze:
...znam takiego co na tym silniku wykręca czasy 2,5 litrówek, bez żadnych chipów (trza poszukać po awatarach, są zdjęcia g.techa) bo umi jeżdzić samochodem i tyle,ma taki sam silnik jak ja i "wącham dymek" na lotnisku!



...i nawet zjada pare MV6'tek
  
 
Cytat:
...i nawet zjada pare MV6'tek

Takich co im 2 gary nie pracują

Ale fakt, niezwykle szybkie jest to 2.0
 
 
Cytat:
2007-05-18 15:56:22, Cleber pisze:
o losie a może zczipować silnik z Astry 1.4



Nie kuś losu bo pozjadam wszystkie kluski
  
 
Jeśli chodzi o TD to gdzieś czytałem, że Opel specjalnie dał słabszą wersję chipa, ze względu na słabe sprężarki (?nie mam TD więc nie wiem o co chodzi?) po prostu nie wytrzymywały przeciążeń