MotoNews.pl
  

7000 obrotów i tylko 120km/h

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
na wstępie powiem że w f.a.q. szukałem ale nie znalazłem nic na ten temat a wiem że już to było przerabiane.

Silnik 1.6 EFI 8V 1991r.
Otóż problem mam taki na wolnych obrotach wzkazuje mi cały czas w granicach 2 tys a na każdym biegu dochodze bez problemów do "8tys" (wyskalowany do 7). Przyśpiesza bez problemów ale kiedy rozpędzam sie tak do 120km/h to już jest max a pali w granicach 10-12l w cylku mieszanym.
Co dziwnego czasami (żadko) zdarza się tak że obrotomierz spada do 1tys i później cała reszta jest ok moc obroty i śmiga bez problemu 160-170 jeszcze z zapasem.
Nie mam pojęcia co może być przyczyną i od czego zacząć.
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to prosze o pomoc !
  
 
jedyne co ja podejrzewam to zawory, bo słychać lekki stukot (popychacze to nie są bo wymieniałem tydzień temu) wie ktoś o co chodzi bo ja jestem już zielony ?
  
 
a sprzęgło Ci się przypadkiem nie ślizga...bo obroty silnika mówią że się chyba ślizga
  
 
o czymś takim bym wiedział pozatym pisze że przyśpiesza normalnie i nie jest to wina obrotomierza

[ wiadomość edytowana przez: Kukien_13 dnia 2007-05-18 19:35:39 ]
  
 
Pocieszę cie ten silnik ma nieraz takie napady mi to wygląda na elektrykę, napewno jakiś zbędny czujnik. Ja jak odpiełem VSS-a to mam spokuj z obrotami jak się samochód toczy. Za obrty w tym modelu odpowiada krokowy który kosztuje w sklepie 450 zł. Zapal silnik i odepnij go poprostu zobacz co się stanie tak samo zrub z czujnikiem przepustnicy. Może coś wyjdzie na takim teściku
  
 
Zmien przewody WN - ja mialem jeden uwalony i obrotek tez swirowal,a i auto slabe sie zrobilo. Na pierwszy,rzut oka nie pomyslalem w ogole ze to przewody moga dawac taki efekt.


[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2007-05-19 11:37:08 ]
  
 
erni ja sie tak już zastanawiałem czy to nie bedzie krokowiec, ale czy on nie jest odpowiedzialny tylko za wolne obroty,bo tak coś czytałem. ale i tak dzisiaj to sprawdze i może coś sie dowiem.

ogólnie to chyba mało osób sie spodkało z taki przypadkiem a jak podjechałem do FORD'a zapytać co i jak to na starcie chcieli karte zakładać i pół silnika wymienić hehe jak ktoś by miał jeszcze jakiś pomysł to piszcie, bo za 2 tyg wyjeżdżam do włoch a on pali średnio 11l
  
 
żeby przez przewody robiły coś takiego ... hmmm no zobacze a jak by sie okazało że to WN to ładnie bym sie zdziwił


[ wiadomość edytowana przez: Kukien_13 dnia 2007-05-19 11:40:05 ]
  
 
Nie rozumiem o czym piszecie - czemu krokowy?? Przeciez ten silnik nie osiaga obr 8tys a skoro na wolnych pokazuje 2tys tzn ze cos z pradem jest nie tak. Jak masz jakiegos znajomka podjedz i zamien z nim na chwile przewody WN
  
 
Cytat:
2007-05-19 11:38:12, Kukien_13 pisze:
żeby przez przewody robiły coś takiego ... hmmm no zobacze a jak by sie okazało że to WN to ładnie bym sie zdziwił [ wiadomość edytowana przez: Kukien_13 dnia 2007-05-19 11:40:05 ]



No ja sie zdziwilem
Ale jak masz tego max 120 km/h to silniczek rowniotko pracuje czy slychac,ze cos przerywa itd??
  
 
czy WN moga też tak świrować że czasami odpala na "dotyk" a czasami nawet nie może obróć ( jakby aku był wyczerpany) a po chwili znowu odpala.
  
 
własnie dlatego zbytnio krokowca nie biore pod uwage bo nie ma żadnego dzwięku (nawet nie wiem jaki emituje) a pracuje równo
  
 
Może cos z aparatem zapłonowym, przebicie jakieś albo coś, odpal w nocy i zobacz czy nie ma "burzy" pod maską.
 
 
up
  
 
cewka i wszystkie elementy z nią związane.