3,5k - 4k RPM MAX

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam problem, przejalem samochodzik od bylego klubowicza, a wyglada tak:



Moze znacie

W kazdym razie jest maly problem, a mianowicie na wyzszych biegach od 3ki ma problem z przekroczeniem 4k (na 3ce) i 3,5k (na 4ce i 5tce) RPM Przez co jego V-max to jakies 130km/h na prostej. Sytuacja staje sie uciazliwa kiedy jedzie sie pod gore, bo ciezko go rozpedzic do 90ciu, a ponad to juz wogole...

Troche danych:

Byl swap z 1.3 gaznik na 1.6 gaznik
Sprzeglo zostalo z 1.3 ale jest w miare nowe
Skrzynia 5cio biegowa
Jest LPG
Filtr powietrza wyczyszczony
Swiece wymienione
Rozrzad ok

Macie jakies pomysly?
  
 
czy te objawy są na Lpg czy też i na benzynie ?
  
 
I tu i tu podobnie
  
 
He ja w Zetec 1.6 mam problem z przekroczeniem 4 tyś na V biegu - kiedyś dawał radę - ale odkąd ma LPG to kicha. Rezultat V Max = 160 km/h. I związane jest to z utratą mocy silnika.

Jeżeli Ty masz problem z jazdą pod górę to znaczy że z jakiegoś powodu uciekło Ci sporo kucyków z pod maski. Sprzęgło i skrzynię to raczej bym wykluczył...
  
 
A co z gaźnikiem, został ten z 1,3 ?
  
 
Hmm, wiec jak mozna to zdiagnozowac ? Mowicie, ze to przez gaz ?? A to na benzynie nie powinno byc ok?

Hmm nie jestem pewien co do gaznika... a jesli z 1.3 to moze byc to ??

Aha, no, ale jesli chodzi o dynamike na pierwszych 2 biegach to jest bardzo fajna i nie widac tu problemu. Zbiera sie ladnie.

[ wiadomość edytowana przez: elcaso dnia 2007-05-20 00:45:55 ]
  
 
Cytat:
2007-05-20 00:41:41, elcaso pisze:
Hmm, wiec jak mozna to zdiagnozowac ? Mowicie, ze to przez gaz ?? A to na benzynie nie powinno byc ok? Hmm nie jestem pewien co do gaznika... a jesli z 1.3 to moze byc to ?? Aha, no, ale jesli chodzi o dynamike na pierwszych 2 biegach to jest bardzo fajna i nie widac tu problemu. Zbiera sie ladnie. [ wiadomość edytowana przez: elcaso dnia 2007-05-20 00:45:55 ]



Gaz powoduje lekkie oslabienie ale nie az takie.
Moim zdaniem moze byc wiele przyczyn utraty mocy np.:
- Przytkany uklad wydechowy / katalizator
- Uszkodzona cewka zaplonowa / swiece / przewody WN
- Zla regulacja gaznika
- Nieszczelnosci w ukladzie dolotowym
- Zle sprezanie w cylindrach

Seicento tez na 1 i 2 zbiera sie ladnie a ma tylko ok 45 HP. Powinienes porownac zbieranie sie na 1 i 2 z innym MKIV o tym samym silniku...
  
 
No to sie zapowiada troche zabawy z szukaniem przyczyny, bo nie powiem by mi wystarczyla taka moc
  
 
Cytat:
2007-05-20 00:41:41, elcaso pisze:
... Hmm nie jestem pewien co do gaznika... a jesli z 1.3 to moze byc to ?? ...



Niestety, jeżeli gaźnik pozostał z 1,3 to dysze paliwowe nie podołają większej pojemności, nieodpowiednia mieszanka paliwowo-powietrzna.
  
 
Jutro wiec zapytam co z tym gaznikiem i napisze co i jak. Poki co dzieki wszystkim za pomoc
  
 
albo stoczne koło zamachowe widzialem raz jak koles z 2 litrowym silnikiem od sciery pod góre zapinał 2-ke bo auto nie mialo siły :p , a tak serio to bedzie cos z elektroniką , bo to niemozliwe seby silnik ciagnął tak nisko , no chyba ze nasz diesla

[ wiadomość edytowana przez: agent_lol dnia 2007-05-20 01:13:42 ]
  
 
moze dysze nie dają rady ALE przeciez one nie mają NIC wspolnego z LPG.

jesli obajwy są identyczne to mozna wykluczyc takie rzeczy jak elementy gaznika, tak mysle.

przyczyna musi byc cos co jednakowo wpływa na prace zarowno LPG jak i benzyny.

1. za mały przelot gaznika -> przyczyny:
a)gaznik z 1.3
b)mikser LPG z bardzo mała dziurą (blokuje dolot)

(nie wiem jaki byl gaznik w 1.3, ale w starym 1.4 widzialem jednogardzielowy z mała dziurą, ja mam dwugardzielowy - ten daje rade i taki wg haynesa jest w 1.6 bodajze, moze minimalnie sie roznia rozmiary gardzieli/dysz)

jak odkrecisz obudowe filtra to zobaczysz jaki jest, albo zrob fotke bedzie wiadomo

2. pojedz na analize spalin, jesli przy wysokich obrotach lambda pokaze mieszanke ubogą i to znaczy za mało paliwa dostaje - tam wszystko wyjdzie

3. moze to glupie, ale sprawdz czy na pewno linka od gazu otwiera gaznik na FULL, moze ma luz jakis albo co i nie otwiera gardzieli i jest kaszana

4. sprawdz czy nie jest zatkany czyms dolot/wydech

5. zgodnie z sugestiami sprawdz rowniez szczelnosc układu dolotowego - szczegolnie ma to wpływ na LPG

6. regulacja gaznika na benzynie to podstawa

jesli wg Ciebie dobrze sie zbiera na poczatku to raczej kable/swiece nie mają na to wpływu - gdyby cos z zapłonem to czułbyś to cały czas, tak mysle.

7. sprawdz kąt wyprzedzenia zapłonu

= diagnostyka silnika

pozdro
  
 
takie objawy pojawily sie po zmianie skrzyni z 4 biegowej na 5tke,silnik byl remontowalny,hmm trzeba by jeszcze sprobowac zaplon sprawdzic no ale przeciez sam sie nie przestawil
  
 
Cytat:
2007-05-20 01:20:21, pepsi_rulz pisze:
2. pojedz na analize spalin, jesli przy wysokich obrotach lambda pokaze mieszanke ubogą i to znaczy za mało paliwa dostaje - tam wszystko wyjdzie



moze i nie jestem jakims mechanikiem, ale z tego co wiem to lambda jest przy silnikach z wtryskiem:] chyba ze to jest gaznik ze sterowaniem elektronicznym...
  
 
oczywiscie ze lambda jest w silnikach z wtryskiem - dlatego nie napisałem SPRAWDZ SAM tylko POJEDZ na analize :p

lambda to jest wspołczynnik ktory w kazdym aucie okresla stosunek powietrza do paliwa mozesz sobie mierzyc lambde tez w gazniku, ale to wymaga albo analizatora albo montazu lambdy i odp miernika/wskaznika.

p.s sprawdz najpierw gaznik

pozdro
  
 
czesc mialem to samo
a wiec pierwsza rzecz to prawdopodobnie gniazda na zaworach ci wpadly do srodka i nie ma kompresji odpowiedniej.druga to wytarty walek rozrzadu ktory okazuje sie ma niesamowite znaczenie.powiedz czy glosno chodza popychacze??
ford w tych simnikach ma problem ze smarowaniem walka i sie strasznie szybko wyciera.pozdrawiam
  
 
Pogadam z poprzednim wlascicielem i przedstwie mu ten pomysl.

A to, ze gaznik zostal z 1.3 nie ma znaczenia ??
  
 
czytaj poprzednie posty i analizuj tresc.

uwaga-podpowiedz: "sprawdz jaki masz gaznik/czy jest wolny przelot" - wyciagnij wnioski.
uwaga-podpowiedz: "moze za mały przelot jest dla wiekszego silnika/moze zatkany" skoro był swap i nie wiesz jaki masz.

wniosek ogólny: "ma znaczenie"

sorry, ale ludzie piszą, to wypadałoby przeczytac a nie pytac 5x o to samo.

pozdro
  
 
No rozumiem, ale to bylo bardziej a propo tego co pisal gryzonxr3i. Bo niby mial to samo, a problem nie lezal po stronie gaznika.
Szczegolnie ze, jak pisal poprzedni wlasciciel, przed zalozeniem nowej skrzyni problemu nie bylo, a gaznik byl ten sam.

Wiec jakby nie bylo, rada do czytania ze zrozumieniem nie dla mnie
  
 
Sprawdz wydech jesli na wszystkich biegach ma problem z osiagnieciem wyzszych obrotow