MotoNews.pl
9 Alternator umarł !! PILNIE POTRZEBA POMOCY !!! (185335/26)
  

Alternator umarł !! PILNIE POTRZEBA POMOCY !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Umarł mi alternator a raczej spalil poszedl dym z chama

Jeszcze go nie wyciagnolem powiedzcie mi jak ktos wie, jaki rodzaj czy model alternatora kupic do silnika 1.8 bo widze ze sa jakies 75A i 85A i badz tu madry jak sie czlowiek nie zna.




Pozdrawiam
  
 
wymontowanie alternatora w espero to meka pańska, sam sie za to nie bierz , bo trzeba zdemontowac oslony, kolo, nadkola plastikowe i w dodatku akuto musi byc na podnosniku, chyba ze jestes gimastykiem to wtedy moze sie dobierzesz....moj wsiowy mechanik skroil mnie 150 zl za naprawe, ale po mojej wizycie powiedzial ze w nastepnym espero naprawa mostka co najmnie 250
  
 
wydaje mi się, że nie jest tak źle w silnikach 1,8/2,0 - chyba wystarczy odkręcić pompę wspomagania i alternator da się wyjąć górą.
  
 
Musisz jeszcze sprawdzić czy wirnik jest na zewnątrz,czy wewnętrz alternatora.Mocniejsze alternatory były w wersjach z klimatyzacją.
  
 
Cytat:
2007-05-21 17:22:34, JaRabbit pisze:
Musisz jeszcze sprawdzić czy wirnik jest na zewnątrz,czy wewnętrz alternatora.Mocniejsze alternatory były w wersjach z klimatyzacją.


Nie wirnik tylko wentylator.
Wirnik to raczej jest zawsze wewnątrz.
  
 
Cytat:
2007-05-21 17:39:53, tomtu pisze:
Nie wirnik tylko wentylator. Wirnik to raczej jest zawsze wewnątrz.


To był skrót myślowy
  
 
A to przepraszam .
W taki upał to się ciężko myśli...
  
 
zostala mi jeszcze jedna sruba tylko musze skombinowac dobry klucz bo zanic nie moge ruszyc tej u gory przynajmniej tym co mam

musze jakas grzechotke zakupic chyba do niej

ale juz prawie mam nowy alternator gostek z allegro

ma dac cyne czy ma taki bo jak to umnie nawsi bywa

nigdzie w sklepie i na szrocie niema alternatora tylko na zamowienie
i to jeszcze za 500 stowek
  
 
Cytat:
2007-05-21 17:02:48, Robert_S pisze:
wydaje mi się, że nie jest tak źle w silnikach 1,8/2,0 - chyba wystarczy odkręcić pompę wspomagania i alternator da się wyjąć górą.


chyba masz racje, przez te 16v gora nie dalo rady trzeba bylo przez cala komore go targac dolem...masakra robota
  
 
ja demotowalem alternator i zakladalem bez problemu, faktem jest ze zeby go wyciagnac trzeba go spuscic dolem. Nie jest tak zle...i zdemontowac trzeba TYLKo pasek klinowy.
  
 
w 1,5 to ja ostatnio wyciagalem górą na parkingu pod blokiem - są tylko 2 warunki:

- trzeba odkrecic ten górny wspornik calkowicie - tam jest sruba pod przepustnicą - troche gorszy dostep ale da rade
- trzeba odlaczyc jeden przewodów paliwowych bo nie chce przejsc bez tego
---plecy bolą od schylania wiec polecam browar przy robocie
---zalozenie ten dlugiej sruby od dolnego wspornika graniczy z cudem o ile ktos nie ma zbyt duzo cierpliwości i giętkich rączek




[ wiadomość edytowana przez: rafalko dnia 2007-05-21 21:08:29 ]
  
 
Cytat:
2007-05-21 17:02:48, Robert_S pisze:
wydaje mi się, że nie jest tak źle w silnikach 1,8/2,0 - chyba wystarczy odkręcić pompę wspomagania i alternator da się wyjąć górą.



zajelo mi to godzinke bo kompletowalem w sklepie klucze a dokladnie oczkowa 13

wiec tak mozna wyciagnac go od gory bez zadnego problemu trzeba tylko odklrecic wiatrak nawiewu.

Naj gorsze bedzie jego wlozenie i zaciagniecie paska

moj altek to firma DELCO REMY bo nic innego na nim niema
  
 
czy ktos moglby sprawdzic jaki ma alternator jesli posiada silnik 1,8

bo juz normalnie mnie cos trafi

ja mam z lopatami wiatraka na zewnatrz jedni na stronach podaja ze to jest od silnika 1,5 a inni ze to 1,8 i juz zglupialem.

Kupilem nowke sztuke na allegro i gostek twierdzi ze z lopatkami to do 1,8 a jakie wy macie
  
 
Cytat:
2007-05-23 07:42:32, penmar pisze:
czy ktos moglby sprawdzic jaki ma alternator jesli posiada silnik 1,8 bo juz normalnie mnie cos trafi ja mam z lopatami wiatraka na zewnatrz jedni na stronach podaja ze to jest od silnika 1,5 a inni ze to 1,8 i juz zglupialem. Kupilem nowke sztuke na allegro i gostek twierdzi ze z lopatkami to do 1,8 a jakie wy macie



wg katalogu części wentylator wewnętrzny był w silniku 1,5 (z pewnymi wyjątkami, ale nie potrafię rozgryźć jakimi - chodzi o wyposażenie "EEC")
zwewnętrzny był w silnikach 1,8/2,0 (tu bez wyjątków)

Katalog twierdzi, że oba modele dają ten sam prąd - 85A
  
 
wielkie dzieki Robert_S bo juz myslalem ze kasa w bloto

cholera gamonie wyslali mi zamiast kurierem to poczta priorytetowa



wiec moze w piatek bedzie buhahahah
  
 
A ile dales jak mozna spytac?
  
 
Cytat:
2007-05-23 09:52:22, kylos pisze:
A ile dales jak mozna spytac?



Za oryginal z roczna gwarancja 300zł nowka sztuka, bo umnie na wiosce z tramwajami ( szczecin ) to babka na zamowienie znalazla jakis najtanszy za 500zł a na szrotach ani jednego nie ma
  
 
Sprawdź w trakcie wymiany czy masz dobrą masę na karoserii.
Ja swego czasu nie miałem i zanim Pan Sławek doszedł że masa uciekła to spaliło 3 alternatory.....

Powodzenia...

p.s. mi osobiście przegniła masa w komorze silnika....
  
 
Cytat:
2007-05-23 11:14:48, KaZaK pisze:
Sprawdź w trakcie wymiany czy masz dobrą masę na karoserii. Ja swego czasu nie miałem i zanim Pan Sławek doszedł że masa uciekła to spaliło 3 alternatory..... Powodzenia... p.s. mi osobiście przegniła masa w komorze silnika....



Cholerka a jak to sprawdzic ?? bo ja zielenina z elektryki
  
 
Cytat:
2007-05-23 11:14:48, KaZaK pisze:
Sprawdź w trakcie wymiany czy masz dobrą masę na karoserii. Ja swego czasu nie miałem i zanim Pan Sławek doszedł że masa uciekła to spaliło 3 alternatory..... Powodzenia... p.s. mi osobiście przegniła masa w komorze silnika....

Ktoś kto pali 3 alternatory -to nie napisze co powinien robić a najdelikatniej zmienić zawód-masa w pojazdach to drugi biegun zasilania wszelkich odbbiorników pojazdu.Alternator jest głownym źródłem energii dla tych odbiorników-stąd płynie główny prąd.Akumulator to rezerwowe źródło-głownie do rozruchu silnika i stabilizacji chwilowych wachnięć poboru mocy przez odbiorniki pojazdu.