MotoNews.pl
7 Woda destylowana zamiast plynu chlodzenia i bulgotanie. (185425/45)
  

Woda destylowana zamiast plynu chlodzenia i bulgotanie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Ostatnio strasznie zapowietrzylem sobie uklad chlodzenia jak probowalem sam wymienic plyn chlodniczy. Z takich a nie innych powodow jakich nie bede teraz opisywac w ukladzie krazy mi wiecej wody destylowanej niz samego plynu i jak sie silnik nagrzeje to strasznie mi bulgocze w zbiorniku wyrownawczym. Nie przybylo mi oleju, nie mam "masla" na bagnecie ani na korku wlewu oleju, nie ubywa mi plynu a raczej wody i nie leci mi bialy dym z rury wiec uszczelka pod glowica raczej OK. Wiem ze woda w porownaniu do plynu ma nizsza temp wrzenia. Czy po wymianie na płyn chlodniczy powinno mi przestac bulgotac? A jak nie to co moze byc przyczyna ? Ponowne zapowietrzenie ?
  
 
jest zasada taka ze nie wlewa się samej wody, chyba że awryjnie. Małe bąbelki swiadczą o zapowietrzeniu układu. Pamiętaj ze płyn ma inne włsciwości niż woda.
Bulgocze, ale czy poziom rośmnie czy maleje. Jak maleje to znaczy ze się zapowietrzył z deka. Jeśli rośnie to znaczy ze coś moze Ci termostat szwankować......
Jan nalewa się do pustego ukłądu to nalewasz na max właczas silnik i wyrównujesz poziom pomiędzy min i max.....
  
 
Cytat:
2007-05-22 07:59:00, RavenMOH pisze:
Witam Ostatnio strasznie zapowietrzylem sobie uklad chlodzenia jak probowalem sam wymienic plyn chlodniczy. Z takich a nie innych powodow jakich nie bede teraz opisywac w ukladzie krazy mi wiecej wody destylowanej niz samego plynu i jak sie silnik nagrzeje to strasznie mi bulgocze w zbiorniku wyrownawczym. Nie przybylo mi oleju, nie mam "masla" na bagnecie ani na korku wlewu oleju, nie ubywa mi plynu a raczej wody i nie leci mi bialy dym z rury wiec uszczelka pod glowica raczej OK. Wiem ze woda w porownaniu do plynu ma nizsza temp wrzenia. Czy po wymianie na płyn chlodniczy powinno mi przestac bulgotac? A jak nie to co moze byc przyczyna ? Ponowne zapowietrzenie ?



Nie powinno bulgotac na wodzie!!!
Coś jest nie tak Może termostat.
A poza tym pompa "wodna" bardzo nie lubi wody!!
  
 
Mechanik odpowietrzal mi uklad chlodzenia i na poczatku bylo swietnie,nie zauwazylem zeby bulgotalo.Od tamtego czasu minal tydzien moze dwa. Mozliwe ze sie na nowo zapowietrzyl ? Mam instalacje gazowa i parownik polozony ponad linie zbiornika wyrownawczego ( tzn jest wyzej niz zbiornik wyrownawczy), ponoc to ma znaczenie i powinien byc ponizej a zbiornik wyrownawczy powinien byc najwyzszym miejscem gdzie znajduje sie plyn.. Czy to on moze sprawiac problemy tzn ten parownik?

[ wiadomość edytowana przez: RavenMOH dnia 2007-05-22 08:27:22 ]
  
 
Cytat:
2007-05-22 08:26:32, RavenMOH pisze:
Mechanik odpowietrzal mi uklad chlodzenia i na poczatku bylo swietnie,nie zauwazylem zeby bulgotalo.Od tamtego czasu minal tydzien moze dwa. Mozliwe ze sie na nowo zapowietrzyl ? Mam instalacje gazowa i parownik polozony ponad linie zbiornika wyrownawczego ( tzn jest wyzej niz zbiornik wyrownawczy), ponoc to ma znaczenie i powinien byc ponizej a zbiornik wyrownawczy powinien byc najwyzszym miejscem gdzie znajduje sie plyn.. Czy to on moze sprawiac problemy tzn ten parownik? [ wiadomość edytowana przez: RavenMOH dnia 2007-05-22 08:27:22 ]




Może to mieeć znaczenie albo gdzieś masz wyciek......

[ wiadomość edytowana przez: Sinuspi dnia 2007-05-22 09:39:30 ]
  
 
a jakim sposobem masz parownik wyżej od zbirniczka - nad maską zamontowałeś??

jeśli jest wyżej to na bak on knoci sprawę
  
 
Cytat:
parownik polozony ponad linie zbiornika wyrownawczego ( tzn jest wyzej niz zbiornik wyrownawczy)



mi się to wcale nie podoba. zbiornik wyrównawczy powinien być najwyżej. u ciebie rolę tego zbiornika pełni parownik.
  
 
ja miałem parownik bardzo wysoko tzn w najwyzszym mozliwym miejscu pod maską.przy wymianie na nowy zamontowałem go mozliwie nisko i nie ma zadnej róznicy.Moze u kolegi przyczyną jest sam parownik a nie jego położenie.
Jak wygląda temp. pracy silnika?
  
 
Wymienilem ta wode destylowana na plyn chlodniczy, juz nic nie babluje. Woda ma nizsza temperature wrzenia od plynu i dlatego bulgotalo w zbiorniku wyrownawczym.Co do temperatury pracy silnika duzo juz o tym pisalem, bardzo wysoko i szybko idzie w gore, dzis jest piekna goraca pogoda wiec wogole blyskawicznie sie nagrzewa ale wentylator sie zalacza i schladza do mniej wiecej polowy skali ale po tym znow blyskawicznie idzie w gore i tak w kolko. Temat byl juz wiele razy poruszany ale rozwiazania nie mam do tej pory dlaczego tak szybko sie grzeje (moze to ten parownik) wiec mozna zamknac temat. Dzieki wszystkim za pomoc.
  
 
Cytat:
2007-05-22 15:02:52, RavenMOH pisze:
Wymienilem ta wode destylowana na plyn chlodniczy, juz nic nie babluje. Woda ma nizsza temperature wrzenia od plynu i dlatego bulgotalo w zbiorniku wyrownawczym.Co do temperatury pracy silnika duzo juz o tym pisalem, bardzo wysoko i szybko idzie w gore, dzis jest piekna goraca pogoda wiec wogole blyskawicznie sie nagrzewa ale wentylator sie zalacza i schladza do mniej wiecej polowy skali ale po tym znow blyskawicznie idzie w gore i tak w kolko. Temat byl juz wiele razy poruszany ale rozwiazania nie mam do tej pory dlaczego tak szybko sie grzeje (moze to ten parownik) wiec mozna zamknac temat. Dzieki wszystkim za pomoc.


Wygląda to na źle pracujący termostat!
Otwiera obieg dopiero przy bardzo wysokiej temperaturze.!!
  
 
Termostat juz wymienialem, potem zamienilem z powrotem na stary bo nie bylo roznicy miedzy tym a nowym. Nowy lezy sobie na szafie w domciu. Tak wiec to nie termostat.
  
 
aja mam pytanie zakupilem waz termostat-chlodnica ten z termowlacznikiem wemtylatora oraz sam termowlacznik( italiano na ktorym sa temp.102-97 stopni )wiec moje pytanie zmieniajac termostat jaki ma wybrac zakres temp.dla termostatu zeby pasowalo optymalnie pod termowlacznik?????
  
 
pozwole sobie jeszcze cos napisac bo tez cały czas walcze z temp. silnika.jesli bulgotało przy wysokiej temp na wskazniku to pewnie zwyczajnie sie gotowało w układzie a to nie jest zbyt zdrowe dla silnika.Płyn sie nie gotuje ale to nie jest rozwiazanie.
A jesli chodzi o temp otwarcia termostatu to chyba powinna byc nizsza nic temp załączania wiatraka
  
 
czyli do tych temperatur wlaczania wentyl.znalazlem termostat 88 st. to bedzie ok?????
  
 
bo jest podana tylko 1 temperatura najprowdopodobnej jest to pelne otwarcie w 88 st.
  
 
Ta temperatura to poczatek otwierania sie termostatu.
  
 
Mam podobne objawy.niedawno zalozylem instalacje gazowa. Zle mi polaczyli wezyki i plyn wyciekl i zagrzal sie essi. potem uzupelnilem woda i zaczal sie przegrzewac. leczproblem jest taki ze wentylator nie pracuje. czujnik temp. jest raczej zwalony(pokazuje 500-1000omow), na desce rozdzielczej nie wychyla sie wskazowka. by zalaczyl sie wentylator to szukac przyczyny w wlaczniku termicznym czy czujniku temperatury. Aaa termostat raczej dziala a poziom plynu sie podnosl.
  
 
tak jest, lejesz wode, pozniej osadza sie kamien w efekcie czego gorzej schlodzic silnik, pozniej zalewasz plynem ktory rozpuszcza kamien i zapycha ci nagrzewnice, na koncu zdziwienie ze zima auto nie grzeje

to ze szybko sie nagrzewa - termostat nawala lub pompa nie wydla

  
 
Kolego Asior, to nie jest WA. Tam sobie możesz hasać do woli i końca wytrzymałości Moderatorów. Tutaj nie.

Pierwsze ostrzeżenie. Następnego nie będzie.