Nowy prosi o pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich. mimo że jestem posiadaczem espero od niedawna "niestety" zdążyłem już je bardzo dobrze poznać. jednak ostatnia choroba mojej limuzyny przekracza moje umiejętności leczenia. konkrety. espero 1.5 16v gaz sekwencja. autko chodzi idealnie i na lpg i na pb super odpala wolne obroty w normie. i tak do momentu gwałtownego wciśnięcia gazu wtedy dostaje strasznego muła i jeżeli nie odpuszczę gazu zaczyna bardzo szarpać. wystarcz jednak że lekko odpuszczę gaz wszystko wraca do normy i przy delikatnym dodawaniu gazu powoli przyspiesza. występuje to na wszystkich biegach przy każdej prędkości na lpg i na pb. nie mam egr świece kable kopułka palec nowe cewki sprawdzane i podobno dobre przepustnica wyczyszczona zapłon ustawiony wszystkie styki i czujniki wyczyszczone. Panowie bardzo proszę o pomoc szukałem w wyszukiwarce ale nie znalazłem takich objawów. bardzo chciałbym pojawić sie na zlocie ale jak wyruszyć w trasę autem którym nie można wyprzedzać z poważaniem dla Waszej wiedzy vardo.
  
 
na gazie sie nie znam bo nigdy nie miałem


ale z tego co pamietam, gdzies na tym forum było juz opisywane prolbemy z gazem i okazało sie wtedy ze problem z reduktorem był... tam tez gdzies sa te filtry moze cos z tym... a moze trzeba by poprostu podjechac do gazownik zeby on zobaczył
  
 
Jedz do gazowników niech wymienią filtr gazu.
Co do jazdy na pb to też może być wina filtra paliwa.
Przy max otwartej przepustnicy brakuje wachy,ewentualne pompa paliwa (za mała wydajność)
  
 
Cytat:
2007-05-22 20:09:52, Karol13 pisze:
na gazie sie nie znam bo nigdy nie miałem ale z tego co pamietam, gdzies na tym forum było juz opisywane prolbemy z gazem i okazało sie wtedy ze problem z reduktorem był... tam tez gdzies sa te filtry moze cos z tym... a moze trzeba by poprostu podjechac do gazownik zeby on zobaczył

no ale co ma gazownik do tego jesli na obu zasilaniach objawy takie same..

pomyslmy..obstawiam..sonde lambda

jesli samochod rozpedza sie normalnie przy delikatnym wcisnieciu pedalu i osiaga nalezyte predkosci to nie ma problemu z moca..przepustnica czysta..czujnik polozenia przepustnicy tez raczej odpada (walniety czujnik dawalbym odwrotne objawy..nie reagowalby na subtelne zmiany polozenia)..

moim zdaniem twoja sonda lambda dziala juz za wolno..zwyczajnie umiera i nie reaguje nalezycie na wzrost zawartosci tlenu a przez to ze komp nie jest o tym informowany nie wzbogaca odpowiednio szybko mieszanki... jesli nei chcesz od razu kupowac nowej sondy to pozycz od kogos i sprawdz
  
 
Cytat:
2007-05-22 20:02:22, vardoger pisze:
witam wszystkich. mimo że jestem posiadaczem espero od niedawna "niestety" zdążyłem już je bardzo dobrze poznać. jednak ostatnia choroba mojej limuzyny przekracza moje umiejętności leczenia. konkrety. espero 1.5 16v gaz sekwencja. autko chodzi idealnie i na lpg i na pb super odpala wolne obroty w normie. i tak do momentu gwałtownego wciśnięcia gazu wtedy dostaje strasznego muła i jeżeli nie odpuszczę gazu zaczyna bardzo szarpać. wystarcz jednak że lekko odpuszczę gaz wszystko wraca do normy i przy delikatnym dodawaniu gazu powoli przyspiesza. występuje to na wszystkich biegach przy każdej prędkości na lpg i na pb. nie mam egr świece kable kopułka palec nowe cewki sprawdzane i podobno dobre przepustnica wyczyszczona zapłon ustawiony wszystkie styki i czujniki wyczyszczone. Panowie bardzo proszę o pomoc szukałem w wyszukiwarce ale nie znalazłem takich objawów. bardzo chciałbym pojawić sie na zlocie ale jak wyruszyć w trasę autem którym nie można wyprzedzać z poważaniem dla Waszej wiedzy vardo.


chłopie espero to nie F1 a tak na poważnie podjedź do gazowników niech wyregulują gaz i bedzie oki
  
 
dzięki za podpowiedzi ale jeżeli chodzi o filtry to odpadają oba nowe u gazowników byłem wczoraj i stwierdzili że gaz ok. widziałem ich kompa i odczyt z esperaka pokrywał się z krzywą wzorcową. co do sondy czy można ją sprawdzić domowym sposobem czy jest ok. nie mam z tym doświadczenia poprzednie auta miałem bez kata. jeszcze jedno objawy te bardzo rzadko ale bywa że ustępują całkowicie nie ma to jednak związku z tankowaniem ani inną czynnością obsługową. czekam na inne sugestie.dzięki vardo.
  
 
polecam ci monitor lambdy - lutujesz na małej plytce LM 3914 i 4 rezystorki i 2 kondziory i zawsze widzisz czy cos nie gra - a lambda to najwazniejszy niemalże element elektroniki silnika - chcesz to na priv ci wyśle schemacik...
inaczej sprawdzasz lambde zwyklym miernikiem napiecia - wada jest taka ze reakcja elektronicznych voltomierzy typu METEX jest zbyt wolna w stosunku do zmian napiec sondy
  
 
Ja przy wciśnięciu mocnym gazu tez mam objaw mulenia, ale juz sie przyzwyczaiłem i mam tak wyczute auto, ze stopniowo wciskam i przyspiesza prawie jak rakieta w moim przypadku pomogła troche regulacja linki gazu ( miała spory luz).
Czytałem też w ktoryms poscie, ze na takie coś pomogł reset kompa.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-05-22 21:48:55, rafalko pisze:
.."polecam ci monitor lambdy - lutujesz na małej plytce LM 3914 i 4 rezystorki i 2 kondziory i zawsze widzisz czy cos nie gra .."


Prosimy o więcej szczegółów...a najlepiej schemacik i "manualka" ..Z góry wielkie Dziękuję
  
 
Może filtr powietrza zapchany, albo coś z wydechem...
hmm kat może przytkany...
Pozdrawiam, Darek.
  
 
jutro wrzuce bo rano musze wstać - ale co do kwestii mulenia to tez prawdopodobnie wiem co wam dolega...przynajmniej w przypadku 2 generacji mam okazje siedziec i uczyć sie tego przy laptopie wiec z góry mowie ze głownym powodem jest zapewne zbyt bogata mieszanka przy depnięciu mocno na pedał

w moim kompie BRC mam 2 opcje na to
1) tzw pompowanie - to jest przy kazdym depnieciu na pedal o jakis tam skok TPS w określonym czasie np 0,1 s - to daje chwilowe wzbogacenie mieszanki
2) tryb full power - czyli to co robertkaluza ma - dziala w górnych polozeniach TPS czyli np u nas jest 0-5 volt - dla przykladu gaziarz ustawia zalacznenie trybu full przy 4 voltach no i dostajesz ostre wzbogacenie mieszanki

Na bank testowalem w tym drugim przypadku i tez sie wkurzalem ze dopiero od 3 tys obrotów moglem pedala wbic na max - a przy wyprzedzaniu na 5 biegu to w ogole moglem zapomniec. Wlasnie na monitorze widac bierzące wskazania lambdy bez laptopa interfejsu i calej zabawy z tym. Ja wywalilem w ogóle ten tryb full bo lambde mialem prawie 1 volt przy depnieciu do dechy i teraz ciesze sie uderzeniem pedała w podłoge bez efektu dziury na gazie
  
 
Cytat:
2007-05-22 21:28:20, vardoger pisze:
co do sondy czy można ją sprawdzić domowym sposobem czy jest ok. nie mam z tym doświadczenia poprzednie auta miałem bez kata.



sonde mozesz sprawdzic zwyklym woltomierzem..musisz wpiac sie w kabel sondy a druga koncowke woltomierza podpiac oczywiscie do masy samochodu..poogladaj jakie masz wahania..jak szybkie i w jakim zakresie..i co sie dzieje z sygnalem jak dodasz gazu powinien gwaltownie skoczyc w okolice 1V..sproboj to zrobic i opisz jakie efekty..obstawiam ze u ciebie bedzie tak ze napiecie bedzie prawie stale albo bedzie sie zmienialo raz na sekunde
  
 
Map sensor wymien.
  
 
Czy nie grzebałęś coś przy rozrządzie?Wspólnym elementem dla pb i lpg -i dającym taki sam efekt tzw.mulenie-jest brak napełniania cylindra odpowiednią ilością mieszanki-zły kąt kąt otwarcia zaworów ssących-wystarczy różnica 1 ząbka na kołach rozrządu-częsty błąd przy wymianie paska lub innych czynnościach przy rpzrządzie.Zakładam że reszta została sprawdzona i jest ok-zapłon ,lambda.Powodzenia
  
 
bardzo Wam dziękuję właśnie sprawdziłem sondę zgodnie z Waszymi wskazówkami i bardzo wyraźnie widać że żywot mojej sondy dobiegł końca, niestety wymienię ją dopiero w przyszłym tygodniu ( jak zwykle chodzi o kasę) jednak myślę że to jest przyczyna moich problemów jak tylko zmienię dam znać czy to pomogło. dzięki vardo.
  
 
Cytat:
2007-05-23 18:11:44, vardoger pisze:
bardzo Wam dziękuję właśnie sprawdziłem sondę zgodnie z Waszymi wskazówkami i bardzo wyraźnie widać że żywot mojej sondy dobiegł końca, niestety wymienię ją dopiero w przyszłym tygodniu ( jak zwykle chodzi o kasę) jednak myślę że to jest przyczyna moich problemów jak tylko zmienię dam znać czy to pomogło. dzięki vardo.



nie postępuj pochopnie

opisz co wymierzyłeś - jeśli lambda 'stoi' to wcale nie musi oznaczać że sonda padła - może po prostu maszciągle zubożoną lub wzbogaconą mieszankę
  
 
Cytat:
2007-05-23 22:06:16, Robert_S pisze:
nie postępuj pochopnie opisz co wymierzyłeś - jeśli lambda 'stoi' to wcale nie musi oznaczać że sonda padła - może po prostu maszciągle zubożoną lub wzbogaconą mieszankę

niech kolega wezmie komorke i zwyczajnie nagra filmik z odczytami..wg mnie najtanszym sposobem sprawdzenia byylaby podmiana sondy od kogos..
  
 
Wszystkich wymieniłem dzisiaj sondę zresetowałem kompa i ruszyłem w trasę do chwili obecnej zrobiłem 300km i było to 300km rozkoszy auto idzie jak szalone nic nie przerywa po prostu rewelacja. na fali rozanielenia tym stanem autka ruszyłem na A2 sprawdzić na co jeszcze stać mojego jedenastolatka (tu muszę nadmienić że po poprzednim właścicielu odziedziczyłem podobno obniżoną głowicę i przerobioną skrzynię biegów) i jeżeli wierzyć wskazaniom licznika to dwie stówki padły bez większych problemów. dla takich chwil warto było się brudzić przez ostatnie dwa miesiące, tyle czasu potrzebowałem na dojście do ładu po kupnie auta. bardzo WAM dziękuję za wszystkie porady i pozdrawiam Wszystkich. SZCZęśLIWY POSIADACZ ESPERO
  
 
Cytat:
2007-05-22 21:48:55, rafalko pisze:
polecam ci monitor lambdy - lutujesz na małej plytce LM 3914 i 4 rezystorki i 2 kondziory i zawsze widzisz czy cos nie gra

[ciach...]


...no kolega zapomniał o takim tycim szczególe...tzn. o 10 diodach LED...żeby cokolwiek zobaczyć
  
 
Cytat:
2007-05-29 18:23:56, AsterixGal pisze:
...no kolega zapomniał o takim tycim szczególe...tzn. o 10 diodach LED...żeby cokolwiek zobaczyć



dajta jakiś schemat czy cóś...