MotoNews.pl
  

Citroen Xantia 1,6 - problem z sekwencją

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Sprawa dotyczy Citroena Xantii 1,6 1996r z przebiegiem ok 130kkm oraz klimą.
W znanym forumowiczom zakładzie w Jastrzębiu Zdroju została założona instalacja sekwencyjna Stag 300 z wtryskami Valtec. Auto zostało zestrojone na hamowni.
Po dwóch dniach walki (1 dzień - założenie instalacji + regulacja, 2 dzień - ciągła regulacja oraz wymiana poszczególnych elementów instalacji) auto dalej ma problemy z pracą na gazie.
Podstawowe objawy:
1. bieg jałowy samochodu to 500-800obr/min, ale bardzo telepie silnikiem i auto ma tendencje do przygasania.
2. w przedziale obrotów 1500-2200obr/min auto szarpie i dławi się podczas przyspieszania i jest ogólnie "mułowate".

Samochód na benzynie pracuje od zawsze bez zarzutu. Kable WN i świece wymienione.
Mechanicy wymieniali komputer, listwę i wtryskiwacze ze 3 razy. Po wymianie wtrysków na większe auto jeździło dobrze (brak szarpania i "mułowatości"), ale tylko do 4100obr/min, wtedy pojawiała sie dziura i powyżej 4400obr/min znowu było ok. Po zmianie wtrysków na mniejsze i ustawieniu na hamowni (przebieg mocy - OK) auto na drodze znowu szarpało i było "mułowate".
Ostatecznie mechanicy stwierdzili, że wymienili już wszystko związane z instalacją lpg i problem leży po stronie silnika lub jego osprzętu, ale nie potrafią powiedzieć, który element jest wadliwy i przyznali się, że nie potrafią doprowadzić do tego, aby silnik poprawnie pracował na lpg.

Jeśli ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem, proszę o informacje.



[ wiadomość edytowana przez: wiciu dnia 2007-05-22 20:32:37 ]
  
 
jakiego koloru te Valteki?
  
 
czerwone
  
 
dziwna sprawa...ale ze hamownia nie pomogła... Pomyśl co mogłoby się dziać gdyby instalacja była zamontowana w drugorzędnym zakładzie nie posiadającym tak nowoczesnych stanowisk...
  
 
a wtrysk benzyny w tej Xantii to sekwencja??

Próbowaliście żółtych Valteków?
  
 
z czego mi wiadomo to pół-sekwencja. Były tylko używane czerwone

[ wiadomość edytowana przez: BlazejSpyra dnia 2007-05-22 21:55:16 ]
  
 
Trzeba spróbować żółtych. Albo Matrixów, Taurusów, Magic-Jetów.

Valtek 3 Om, ponizej 3,5 ms nie daje rady....
  
 
Były używane Magic-Jet z tym, że nie potrafiły się one skalibrować Pan stwierdził że mają za duże wtryski
  
 
Witam.
Wiciu samochód na benzynie także CI faluje na wolnych obrotach wiec nie wprowadzaj tutaj obecnych w bląd bo jest b. nieuczciwe.
  
 
Cytat:
2007-05-23 07:22:37, BlazejSpyra pisze:
Były używane Magic-Jet z tym, że nie potrafiły się one skalibrować Pan stwierdził że mają za duże wtryski



W MJ też można zamontować mniejsze dysze przecież.
A to że autokalibracja nie przeszła - olać, ustawić z głowy linię modelu jakoś sensownie i stroić dalej.
Poza tym trzeba zrobić ze 3 punkty na linii modelu, jeden trochę poniżej czasu wtrysku na jałowym( występuje taki czas przy zwalnianiu bez cut-off), drugi dla czasów wtrysku na biegu jałowym bez odbiorników i trzeci dla jałowego z odbiornikami.

Jakie to auto ma czasy wtrysku beny na biegu jałowym?

Jeśli faluje na benie - trzeba to zrobić najpierw, coby nie błądzić we mgle.

A jak w tym aucie ze świecami, przewodami, w zeszłym roku ujeżdżałem Vectrą 2 godziny, w której świece wyglądały jak nowe, potem okazało się że mają duży przebieg i to one krzaczyły sprawę


[ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2007-05-23 10:58:58 ]
  
 
Cytat:
2007-05-23 10:50:36, Gustaw6666 pisze:
W MJ też można zamontować mniejsze dysze przecież. A to że autokalibracja nie przeszła - olać, ustawić z głowy linię modelu jakoś sensownie i stroić dalej. Poza tym trzeba zrobić ze 3 punkty na linii modelu, jeden trochę poniżej czasu wtrysku na jałowym( występuje taki czas przy zwalnianiu bez cut-off), drugi dla czasów wtrysku na biegu jałowym bez odbiorników i trzeci dla jałowego z odbiornikami. Jakie to auto ma czasy wtrysku beny na biegu jałowym? Jeśli faluje na benie - trzeba to zrobić najpierw, coby nie błądzić we mgle. A jak w tym aucie ze świecami, przewodami, w zeszłym roku ujeżdżałem Vectrą 2 godziny, w której świece wyglądały jak nowe, potem okazało się że mają duży przebieg i to one krzaczyły sprawę [ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2007-05-23 10:58:58 ]


Samochód ma świece wymienione oraz kable.... Były wymieniane przy gazowniku. a falowanie zdarza sie bardzo rzadko i bedzie to zrobione w czwartek. Czasy wtrysku na benzynie przy jałowym biegu ma 2.1 ms
PS. Dzwoniłem do swojego kolegi(który zajmuje się tylko citroenami) i powiedział mi że mój citroen raczej nie bardzo bedzie chciał z Stag 300 działać zalecił zmianę sterownika na coś innego, mówił również, że jeżeli chodzi o citroeny to stag 300 nie ma pochlebnej opinii

[ wiadomość edytowana przez: BlazejSpyra dnia 2007-05-23 15:10:53 ]

[ wiadomość edytowana przez: BlazejSpyra dnia 2007-05-23 15:22:29 ]
  
 
Cytat:
2007-05-23 08:23:31, croma1 pisze:
Witam. Wiciu samochód na benzynie także CI faluje na wolnych obrotach wiec nie wprowadzaj tutaj obecnych w bląd bo jest b. nieuczciwe.



Ok. auto na benzynie faluje ale zdarza się to bardzo rzadko i będzie to usunięte jeszcze w tym tygodniu, jak napisał Błazej. O skutkach tych prac na pewno z Błażejem poinformujemy.

Podkreślę to jeszcze raz: nie mam zamiaru się tutaj z kimkolwiek kłócić ani kogokolwiek oczerniać. Zależy mi tylko na rozwiązaniu problemu.
  
 
Trzymam kciuki .
  
 
Półsekwencja + valtek 3 Om to duże prawdopodobieństwo problemów.
Proponuję jednak szybsze wtryskiwacze.
  
 
Cytat:
2007-05-23 23:23:26, Gustaw6666 pisze:
Półsekwencja + valtek 3 Om to duże prawdopodobieństwo problemów. Proponuję jednak szybsze wtryskiwacze.


Gustaw a jakie proponujesz wtryskiwacze????

[ wiadomość edytowana przez: BlazejSpyra dnia 2007-05-24 07:25:55 ]
  
 
Już pisałem wcześniej, chociażby żółte Valteki, Matrixy itd.

A to że się nie kalibruje proponuje zignorować i nastroić ręcznie...
  
 
Francuzy i gaz to niezbyt dobra kompilacja z wielu przyczyn. To nie wina sterownika gazu bo inne instalacje podobnie reagują. Nie wiem jak w tym przypadku ale moim zdaniem problem rozwiąże prawidłowe nawiercenie kolektora.
  
 
Obstawiam, że u Cromy zrobili to właściwie ale słuszna uwaga Orfeusz, to o czym piszesz potrafi wygenerować problem o podobnych objawach...
  
 
Witam.
W tym samochodzie problem tkwi tylko w zespole przepustnicy i nic wiecej.
a zmiany różnych elementów instalacji były podyktowane pokazaniem ,że problem nie tkwi w instalacji gazowej.
I jeszcze raz powtarzam ,że takie objawy falowania obrotów są także na benzynie.

cześć




Cytat:
2007-05-24 15:01:05, Gustaw6666 pisze:
Obstawiam, że u Cromy zrobili to właściwie ale słuszna uwaga Orfeusz, to o czym piszesz potrafi wygenerować problem o podobnych objawach...

  
 
Witam
Autko falowało bez klimy bardzo rzadko... na klimie problem znikał(mówimy oczywiście o jałowych obrotach) raz dwa bujnęło i wracało do normy. Klika spostrzeżeń jeżeli chodzi o parę dni jazdy na gazie. Autko bez klimy jeździ ciut lepiej ale dalej szarpie... chodzi mi tu głównie o jazdę ze stałą prędkością w okolicy 2 tys obr/min. Autko stoi teraz u mechanika i zobaczy czy rzeczywiście przepustnica może mieć tutaj jakieś znacznie ale twierdzi że 124 tys km to zdecydowanie za mało. Ogólnie twierdzi że francuzy się trudno gazuje i że trzeba potrafić to zrobić. I tu pytanie do cromy kiedy ostatnio gazowaliście jakiegoś citroena?? jaki model to był?? Bo wasz mechanik mi mówił że nie pamięta żeby ostatnio jakiś citroen przyjechał. Aha muszę również powiedzieć, że jeżeli ta instalacja nie będzie pasować to będę chciał aby ją ściągnięto i zwrócono pieniądze.
Pozdrawiam

PS: Jeszcze jeden objaw był przy tych wtryskach gazowych. Przy okolo 13ms wyskakiwał błąd wtryski maksymalnie otwarte.
Aha jeszcze co do wtrysków benzynowych to jest to sekwencja fullgrup tak to określił mój mechanik. Mówił coś że leją wszystkie naraz bardzo małe dawki w krótkim czasie.

[ wiadomość edytowana przez: BlazejSpyra dnia 2007-05-25 08:18:46 ]