MotoNews.pl
  

Matrix - 1,5 Diesel , 3 gary. Czy warto kupić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Planuję zakup nowego (używanego) samochodu. Wpadł mi w oko Matrix (najbardziej do moich potrzeb pasuje mini MPV). Ceny diesli z 2002 roku oscylują w okolicach 25 tys. Są poprostu atrakcyjne.
Na stronach autocentrum.pl znalazłem bardzo dobre opinie o tym aucie. Na tym forum znalazłem trochę gorsze opinie o tym silniku.

Jedyne co mnie martwi to 3 cylindrowy silnik o mocy 82 KM.
W związku z tym mam pytanie:
- jak te silniki się sprawują (kultura pracy, awaryjność, wrażliwość na paliwo)?
- czy moc 82 KM do tego auta jest wystarczająca (np. przy włączonej klimie)?
- jak jest z cenami części?

Z góry dziękuję.
  
 
- jak te silniki się sprawują (kultura pracy, awaryjność, wrażliwość na paliwo)?

1.5 - Nieważne co by kto napisał disel 1.5 nie bedzie trwaly. Lepiej kupić disel 1.9 czy pow. 2l. Bedzie mniej wysilony. A palic bedzie tyle samo.

- czy moc 82 KM do tego auta jest wystarczająca (np. przy włączonej klimie)?


Do przemieszczania sie po miescie wystarczy, w trasie tez niby. Ale po tygodniu bedzie mial za malo KM

- jak jest z cenami części? "

W hyundai kosmos, a zamienników do niego jeszcze nie ma tak duzo.

  
 
Mam ten silniczek w Gacku, więc mogę kilka słówek wstukać.
kultura pracy:
Jak jest zimny to pracuje jak motor Vectry.
Rozgrzany jest cichszy niż 1,3 w Corsie i 1,4 w Polo (do tych autek miałem okazję porównać)
awaryjność:
62kkm na budziku, poleciały świeczki żarowe i ostatnią zimę przejeździłem bez podgrzewania, dodam że nie zostałem unieruchomiony. Serwis podstawowy (filtry, oleje, klocki) we własnym zakresie, wizyty w ASO podczas darmowych akcji nie wykazały żadnych niedomagań.
paliwo:
80% tankowań na Shellu, zimą co trzecie tankowanie V Power, latem drobne dolewki podobnie. Nie doszukałem się oczywiście jakiejś różnicy w tych paliwach, no może efekt placebo
klimatyzacja:
nie mam więc nie wiem ile KM zjada
części (tylko eksploatacyjne, bo innych nie wymieniałem)
filtr powietrza 25zł, wkład filtra oleju 23zł
oleju wchodzi 4,8l
Jeżeli mam cos uzupełnić zapraszam ....
  
 
Getz jest 200 kg lżejszy, no i współczynnik oporu powietrza raczej ma niższy.
Z danych technicznych:
przyśpieszenie 0-100 - Getz 12,1 s, Matrix - 17 s
Różnica spora.

W tej chwili mam Corse 1,5 D (50 KM) i bardzo cierpię na słabą dynamikę. Nie bardzo mam ochotę kupić ponownie mułowate auto.



  
 
Cytat:
2007-05-23 09:48:20, accent1 pisze:
1.5 - Nieważne co by kto napisał disel 1.5 nie bedzie trwaly. Lepiej kupić disel 1.9 czy pow. 2l. Bedzie mniej wysilony. A palic bedzie tyle samo. - czy moc 82 KM do tego auta jest wystarczająca (np. przy włączonej klimie)? Do przemieszczania sie po miescie wystarczy, w trasie tez niby. Ale po tygodniu bedzie mial za malo KM


święta prawda
1,5 i 82KM do tego auta to stanowczo za mało, jeżdżę czasem dieslami co prawda innych marek ale mam porównanie
do auta takiej wielkości potrzeba minimum 100KM i wcale nie mam na myśli wyścigów
  
 
Zgadza się ja nie dawno kupiłem Astrę II 2.0 DI o mocy też 82 KM, wyścigówka to nie jest, do miasta wystarczy chociaż żeby jako tako jechała trzeba trzymać obroty w granicach 2,5 tyś.
Ale jak jest każdy wie i wybór i tak należy do Ciebie
Pozdrawiam
  
 
Dodałbym od siebie jeszcze jedno:
Nie wiem jak inni mają ale jakby mi wszystko padało hyundai jedzie dalej, w przeciwieństwie do innych marek

Mam też moto hondy cbr 900rr i jest to samo.

Wiec powiem tak zawsze to lepsze od aut ktore z powodu awari czujnika unieruchamiają się.

Ale odpukać i nie zapeszać