MotoNews.pl
  

Zawór podciśnienia turbiny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam , poruszylem ten temat w dziale diesli , ale nikt nie odpowiedział, wiec piszę jeszcze raz na forum, mam problem, w trakcie wyprzedzania nagle silnik stracił moc , i wszedł w tryb awaryjny, podjechałem do znajomego mechanika, który sprawdził , że padł zawór sterowania turbiną, on sprytnie zamienił mi go z zaworem sterującym klapami dymowymi , i przez chwile było wszystko ok, ale znacznie stracił na dynamice, teraz znalazłem taki zawór na allegro, w cenie 170zł, a u mnie w oplu (serwis) taki wg numeru VIN kosztuje 580zł, i teraz mam pytanie, czy zawór z allegro (link poniżej) będzie odpowiedni, czy lepiej nie ryzykować i wg zasady płać i placz kupić ten w oplu. Jeszce mam pytanie bo wpadłem do kolesia na komputer i wyrzucił mi takie błedy P0105 - czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego-usterka oraz P1100 bez opsiu usterki, czy ktoś może mi doradzić co robić, pzodarwaim WOjtek
PS Opel astra DTI 16V 2,0 2000r
link http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=194589829
  
 
Koles z Allegro podaje numery zaworu OPEL 58-51-030 / 08-51-078, GM 9128022 / 90502860.

Teraz należy dopaść EPC i sprawdzić czy twój uszkodzony ma ten sam numer, czy to tensam czujnik.
Jesli tak to nie zastanawiał bym się.
  
 
Witam . Zawór z Allegro jest dokładnie taki sam jak w Oplu . Przerabiałem ten temat w listopadzie . Tylko ja jeszcze mósiałem wymienić przepływkę . EGR-a i Przepływkę kupiłem przez Allegro . Cena sklepowa Opla była nie do przyjęcia . 800 pln za przepływkę i 500 za EGR-a . Ja bym się nie zastanawiał. A co do opbjawów może tak być że kupiszjeszcze przepływomierz .
Pozdrawiam
  
 
Witam, dziękuje za odpowiedzi, o z autkiem zaczyna dziac się coraz gorzej, teraz jak depnę pod górę to włacza się tryb awaryjny już za każdym razem, po zgaszeniu silnika objawy znikają . A odnosnie tego elektro zawora to chyba jednak się zdecyduje na allegro, mam jeszce pytanie odnosnie tych błędów , czy moze mi ktoś je tak na chłopski rozum objasnić. pozdrawaim WOjtek
  
 
Odnośnie zaworów tych z allegro można je kupować spokojnie.
Co do przypadku kolegi to zamiana zaworów miejscami jest najgorszym pomysłem.
Aby sprawdzić zawór czy jest walnięty należy go po prostu ominąć, a robi się to tak że zdejmuje się z podejrzanego zaworu przewody z króćców VAC i OUT i łaczy sie je ze sobą za pomocą jednej z tych gumek co są połączone z zaworem. Gdy ominiemy zawór robimy jazdę próbną jeżeli moc powróci znaczy że dany zawór jest walnięty.
Jedna uwaga z ominiętym zaworem raczej nie wkręcaj silnika powyżej 3000 obr/min
  
 
Sprawdz przepływomierz , Przyczyna może sie tam znajdować
  
 
Dziękuje za wszystkie informacje, mam takie trywialne pytanie jak sprawdzić przepływomierz?
  
 
Najlepiej przełożyć od innego auta z takim samym silnikiem-ja tak zrobiłem.Na zepsutym przepływomierzu silnik nie miał mocy-na 5 biegu gdy chciałem wyprzedzić komp. pokazywał chwilowe zużycie max 8,8 l/100km a gdy założyłem nowy dochodzi do 14 l/100km.
  
 
Witajcie, dzięki za wszystkie rady, chciałbym się upewnić, czy to chodzi o przepływomierz powietrza i gdzie go mogę znależć ? Domysłam się ,ze w komorze silnika, tylko nie wiem jak wygląda i gdzie się znajduje, i powtarzam prośbę o wytłumaczenie tych błeów co mi sie wyświetliły, pozdrawaim Wojtek

PS : P0105 - czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego-usterka oraz P1100 bez opsiu usterk
  
 
Witam, dostałem się do zaworu EGR, był strasznie zasyfiony, wyczyściłem go i jest poprawa, chociaż jeszcze nie jest idelanie, subiektywnie wydaje mi się ,że dalej nie ma pełnej dynamiki, i pojawił się nowy objaw - na zimnym silniku jak przekręce stacyjkę to pojawia się kontrolka check engine i normalnie gaśnie bardzo szybko , ale teraz po kilku sekundach zapala się ponownie (tylko na włączonym zapłonie bez zapalonego silnika-jak zapalę silnik to też się zapala i gaśnie po chwili) na około 12-15 sekund po czym gaśnie , odpalam i już się nie zapala w czasie jazdy, a staram sie jeżdzić jak taksówkarz , do czasu jak pojadę na kompa i wykasuje stare błędy, to może pełna dynamika wróci, i teraz mam pytanie , bo jak czyściłem zawór EGR, to zauważyłem że nie tylko ma dużo nagaru ale też jest zachlapany olejem, czy nie jest to przypadkiem oznaka padnietej turbiny, która pluje olejem, i jak sprawdzić turbine, bo z wyglądu jest sucha, co mam odkręcić żeby przekonać się o stanie turbiny, pozdrawiam
Wojtek