Jak rozebrać alternator?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
oczywiście tak aby nic nie uszkodzić i żeby nic nie odpadło.

altek (A127-70) już wyjęty z samochodu (escort '97, motor 1.3 efi).

może zrobimy z tego foto relację.

pierwsze zdjęcie


pytanie takie: czy rozkręcać wsio jak leci czy czegoś nie trzeba? a może zacząć z drugiej strony?


[ wiadomość edytowana przez: wer1207 dnia 2009-01-18 00:00:17 ]
  
 
Na początek wyjmujesz regulator ze szczotkami. Potem demontujesz koło pasowe i wiatraczek. Potem kondensatorek. Następnie odkręcasz nakrętki szpilek obudowy i delikatnie rozdzielasz na części - dół z uzwojeniem i góra z wirnikiem. Potem odlutowujemy uzwojenie, demontujemy mostek no i... już chyba.
  
 

odkręcone szczotki, klucz 5,5 mm



odkręcone szpilki (klucz 8 ), rozdzielony alternator (młotek)



odkręcona druga strona (klucze 10, 7, 5,5 oraz kombinerki, śrubokręt płaski), na zdjęciu uzwojenie i mostek prostowniczy, które są połączone w 3 miejscach



inne ujęcie uzwojenia i mostka, do rozmontowania potrzebna lutownica


sam mostek bez uzwojenia (tych śrubek nie trzeba odkręcać)

pomierzyłem diody (po kolei od żółtego kabelka) i wyszło:
najpierw te czarne 3 w 1 : 687 , 1140, 705. Kierunek przewodzenia od uzwojeń do kabelka
diody połączone z górą: 536, 560, 566. Kierunek od uzwojenia do góry(tego paska, w który włożone są diody)
diody połączone z dołem: 554, 600, 572. Kierunek od dołu do uzwojenia.



inny widok mostka (tu właśnie jest góra i dół)




[ wiadomość edytowana przez: wer1207 dnia 2009-01-18 00:13:04 ]
  
 
No jak ślicznie
  
 
wer1207 mozesz zrobic zdjecie szczotki z drugiej strony Powiedzcie mi kiedy ona jest zla (jak wtedy wyglada a jak powinna dobra) i po czym poznac ze alternator jest zly pozdrawiam
  
 
Szczotki powinny wystawać co najmniej 5mm ze szczotkotrzymacza.

A zły jest jak nie ładuje
  
 
Cytat:
A zły jest jak nie ładuje

dość śmieszne ale prawdziwe.




zdjęcie szczotkotrzymacza ze zdjętą obudową regulatora







[ wiadomość edytowana przez: wer1207 dnia 2009-01-18 00:15:54 ]
  
 
Fajnie że to alternator Bosch'a, przy tym od skośnookich szczotki są wyjmowalne po wyjęciu rotora.
  
 
Cytat:
A zły jest jak nie ładuje


Hehe ale po czym poznac ze nie laduje Bo u mnie np samochod odpala za pierwszym razem jak stoi nawet tydzien w zime, ale mam problem taki ze jak wlacze energo chlonne uzadzenia np nawiew , swiatla to obroty smadaja nawet jak samochod jest wylaczony i naciskam przycisk od szyb a sa juz zasuniete to kontrolki lekko przygasaja czy to jest wina alternatora , to jet to ladowanie pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-05-27 11:09:34, Lukaszzz pisze:
Hehe ale po czym poznac ze nie laduje Bo u mnie np samochod odpala za pierwszym razem jak stoi nawet tydzien w zime, ale mam problem taki ze jak wlacze energo chlonne uzadzenia np nawiew , swiatla to obroty smadaja nawet jak samochod jest wylaczony i naciskam przycisk od szyb a sa juz zasuniete to kontrolki lekko przygasaja czy to jest wina alternatora , to jet to ladowanie pozdrawiam



To ze obroty spadaj to dobrze, znaczy sie, ze alternator zostaje bardziej obciazony i na pewno laduje.

To, ze przygasaja kontrolki od szybek to tez normalne. Wedlug mnie masz dobre ladowanie, ale jak chcesz byc pewien to poszukaj na forum, wszystko jest opisane.

BTW, czy alternator laduje czy nie to mozna nawet uslyszec
  
 
U mnie nie doładowywał alternator akumulatora taki napieciem jak trzeba było zamist 14.2 dawał 13,6 wystarczyło wmymienić regulator ze szczotkami i od tego czasu łąduje już aku i nie mam problemów z rozruchem.
Czym to sie objawiało
niskie napięcie na aku (rozładowany) a jak aku rozłądowany to ledwo co kręcił rozrusznikiem.
  
 
Cytat:
2007-05-27 01:02:16, Miro pisze:
Fajnie że to alternator Bosch'a


ten akurat jest Magneti Marelli, a bosch może podobny.






inne zdjęcie szczotkotrzymacza z wypadniętą szczotką. linka, która łączyła szczotkę z ta blaszką, która teraz jest odgięta. zmęczyła się za bardzo i padła.








[ wiadomość edytowana przez: wer1207 dnia 2007-05-28 11:57:21 ]

[ wiadomość edytowana przez: wer1207 dnia 2009-01-18 00:18:58 ]
  
 
wie ktos jak wymienic regulator napiecia w alternatozre BOSCHA ????
czy tzreba wyciagac alternator z auta, czy uda sie pod samochodem z kanału ????
  
 
no się wziąłem. kupiłem 3 diody 1N4007 i zamieniłem ten badziewny mostek unipoint 3 w 1. nie miałem aparatu, wiec fotki nie będzie.
diody przylutowałem paskiem w stronę kabelka, jakby kto pytał.

skutki:
1. nie żarzy się kontrolka podczas pracy silnika
2. pobór prądu spadł do ok. 50 mA.

więcej póki co nie ma, ale przetestuje go po drodze w góry.
  
 
Cytat:
2007-06-13 21:07:48, Kamil_K pisze:
wie ktos jak wymienic regulator napiecia w alternatozre BOSCHA ???? czy tzreba wyciagac alternator z auta, czy uda sie pod samochodem z kanału ????



To zależy od modelu. Poza tym w poradach powinno być. Wyszukiwarka się kłania.

Cytat:
2007-06-20 11:55:36, wer1207 pisze:
no się wziąłem. kupiłem 3 diody 1N4007 i zamieniłem ten badziewny mostek unipoint 3 w 1. nie miałem aparatu, wiec fotki nie będzie. diody przylutowałem paskiem w stronę kabelka, jakby kto pytał. skutki: 1. nie żarzy się kontrolka podczas pracy silnika 2. pobór prądu spadł do ok. 50 mA. więcej póki co nie ma, ale przetestuje go po drodze w góry.



  
 
ok, złoże to do kupy i dam znać. Jeśli nada się na fotorelację to będę szczęśliwy.
  
 
ja wiem ze odkopalem dinozaura ale lepiej tutaj zapytac niz nowe zakladac , kolega wer1027 zapodal fotorelacje ale niestety zdjec nie widac ... moze macie zdjecia do tego ? pozdrawiam !!

[ wiadomość edytowana przez: escort-bytom dnia 2009-01-15 12:05:03 ]
  
 
up !
  
 
miałem zdjęcia, ale na lapku nie mogę ich znaleźć.

może są na stacjonarnym, ale ten jest ode mnie około 170 km.

jak tylko będę coś więcej wiedział to dam znać.

Pozdro
  
 
Dodałem zdjęcia. Przyjemnego rozbierania...