Pytanie o olej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!
Chcialem sie zapytac czy u was tez jest olej czarny i czy ma takie "grudki" a jezeli nie to czym to moze byc spowodowane ze olej tak wyglada Mam problemy z gasnieciem samochodu czy to moze byc przyczyna i jeszcze jedno po uruchomieniu samochodu jak dlugo stoi to swieci sie kontrolka oleju i silnik przez chwile glosno chodzi czy to jest normalne dodam ze mam Mobil 1 10W40 samochod przebieg prawie 80tys pozdrawiam
  
 
1.Jakie masz auto
2. Kiedy wymieniałeś olej i jaki zrobiłęś nim przebieg.
3. JAki był wcześniej lany olej
4. Opisz dokłądnie gaśnięcie samochodu
5. Kontrolka powinna zgasnąć zaraz po odpaleniu,
6. Mogą hałasować popychcze zaworów, jak się rozgrzeje olej, to się uspokajają
  
 
Cytat:
2007-05-23 17:39:51, surec pisze:
1.Jakie masz auto 2. Kiedy wymieniałeś olej i jaki zrobiłęś nim przebieg. 3. JAki był wcześniej lany olej 4. Opisz dokłądnie gaśnięcie samochodu 5. Kontrolka powinna zgasnąć zaraz po odpaleniu, 6. Mogą hałasować popychcze zaworów, jak się rozgrzeje olej, to się uspokajają


a wiec tak :
1. Escort 1.4 z 97r
2. Olej wymienialem kolo 1,5 temu a zrobilem 8 tys ( malo jezdze glownie krotkie odcinki )
3. Nieiwm jaki byl lany ale samochod byl sprowadzany z niemiec i byly robione popychacze a olej byl bardzo gesty i byly grudki wiec mechanik wyczyscil silnik.
4. Samochod przygasa jak sie nagrzeje i obroty spadaja jak sie wlanczaja energo chlonne uzadzenia np wiatrak i sieci sie kontrolka oleju bylem u mechanikow ale niewiedza co jest grane.
5. Kontrolka gasnie po jakis 2 s i silnik pracuje cicho ( czy tak ma byc ? ) pozdrawiam
  
 
up nikt mi nie odpowie
  
 
Pomieszanie nieodpowiednich olejów może się skończyć nie tylko grudkami, ale i gumą do żucia w silniku... W Twoim wypadku być może ktoś dolał jakiejś "wody życia" do oleju zanim sprzedał Ci auto, teraz może się z tej mieszanki po prostu "coś" wytrącać (znane są patenty z dodawaniem trocin do skrzyni biegów, aby ją "wyciszyć", a więc pomysłowość ludzka nie zna granic). Innym powodem może być na przykład długotrwałą jazda z poziomem oleju znacznie poniżej minimum. Wówczas silnik się przegrzewa (lokalnie, jak wiadomo ole ze względu na dużą pojemność cieplną ma równie ważną rolę chłodzenia smarowanych elementów oprócz smarowania), a sam olej przepala (dlatego po stwierdzeniu, że np. bagnet jest suchy i nie wiadomo jak długo to trwa powinno się bezwględnie wymienić olej bez względu na dotychczasowy przebieg od wymiany, a nie dolać do normalnego stanu) i jego struktura zmienia się. Oczywiście grudki w oleju to bynajmniej nic dobrego - może się to skończyć przytkaniem kanalików olejowych i pogłębieniem problemów ze smarowaniem (pompa oleju będzie musiała w takim wypadku męczyć się bardziej tłocząc olej)... BTW, świecąca kontrolka oleju może być wynikiem wadliwego działania czujnika oleju, przygasanie silnika pod wpływem włączenia dużych odbiorników prądu świadczy niedobrze o samym silniku i o jego elektryce - te elementy obciążają alternator, a ten pośrednio silnik. Jeśli więc włączenie odbiornika rzędu 200W jest w stanie przygasić silnik o mocy kilkudziesięciu kW Elektryka więc do sprawdzenia. W ogólnym obrazie, jaki namalowałeś, kupiłeś niezłą puszkę Pandory...
  
 
Cytat:
2007-05-24 07:57:31, mariobros pisze:
Pomieszanie nieodpowiednich olejów może się skończyć nie tylko grudkami, ale i gumą do żucia w silniku... W Twoim wypadku być może ktoś dolał jakiejś "wody życia" do oleju zanim sprzedał Ci auto, teraz może się z tej mieszanki po prostu "coś" wytrącać (znane są patenty z dodawaniem trocin do skrzyni biegów, aby ją "wyciszyć", a więc pomysłowość ludzka nie zna granic). Innym powodem może być na przykład długotrwałą jazda z poziomem oleju znacznie poniżej minimum. Wówczas silnik się przegrzewa (lokalnie, jak wiadomo ole ze względu na dużą pojemność cieplną ma równie ważną rolę chłodzenia smarowanych elementów oprócz smarowania), a sam olej przepala (dlatego po stwierdzeniu, że np. bagnet jest suchy i nie wiadomo jak długo to trwa powinno się bezwględnie wymienić olej bez względu na dotychczasowy przebieg od wymiany, a nie dolać do normalnego stanu) i jego struktura zmienia się. Oczywiście grudki w oleju to bynajmniej nic dobrego - może się to skończyć przytkaniem kanalików olejowych i pogłębieniem problemów ze smarowaniem (pompa oleju będzie musiała w takim wypadku męczyć się bardziej tłocząc olej)... BTW, świecąca kontrolka oleju może być wynikiem wadliwego działania czujnika oleju, przygasanie silnika pod wpływem włączenia dużych odbiorników prądu świadczy niedobrze o samym silniku i o jego elektryce - te elementy obciążają alternator, a ten pośrednio silnik. Jeśli więc włączenie odbiornika rzędu 200W jest w stanie przygasić silnik o mocy kilkudziesięciu kW Elektryka więc do sprawdzenia. W ogólnym obrazie, jaki namalowałeś, kupiłeś niezłą puszkę Pandory...



mariobros ale mnie pocieszyles Wiem juz jak sie zrobly sie te grudki za pierwszym razem ( pseldo mechanik w niemczech dolal mi oleju pewnie zlego i dlatego taki efekt ) ale dlaczego po wyczyszczeniu robia sie znowu (zle wyczyscili ) tylko ze wtedy olej byl bardzo gesty , lepki i czarny ( mialam zapchane nim rurki) a teraz normalny (tylko czarny i pojawiaja sie te grudki) Powiedz mi czy wymieniac olej i czy mam zlecic wyczszczenie silnika W jednej z ksiazek bylo napisane ze za spadki obrotow gdy wlacza sie energochlonne uzadzenia odpowiada silniczek krokowy (byl czyszczony i nic mechanicy mowia ze dziala) i co mam dokladnie powiedziec mechanikowi o tej elektryce prosze o pomoc pozdrawiam
  
 
Witam! Dla pocieszenia powiem ci Lukaszzz że mam ten sam problem co ty ze spadkiem obrotów jak włączę enegrochłonne urządzonka typu ogrzewanie tylnej szyby. Znajomy mechanik elektryk powiedział mi, że to wina alternatora i pasowało by zerknąć na stan szczotek i na sam regulator napięcia. A co do tego oleju to nie mam pojęcia i niestety nie pomogę ci
  
 
Cytat:
2007-05-24 16:11:18, matizmat pisze:
Witam! Dla pocieszenia powiem ci Lukaszzz że mam ten sam problem co ty ze spadkiem obrotów jak włączę enegrochłonne urządzonka typu ogrzewanie tylnej szyby. Znajomy mechanik elektryk powiedział mi, że to wina alternatora i pasowało by zerknąć na stan szczotek i na sam regulator napięcia. A co do tego oleju to nie mam pojęcia i niestety nie pomogę ci


a czy masz problemy z otpalaniem samochodu bo moj po tyg odpala za pierwszym razem wiec nieiwm czy to moze byc wina alternatora I jak sie objawiaja u Ciebie te spadki obrotow (opisz mi dokladnie w jakich sytulacjach) pozdrawiam
  
 
up
  
 
Już zaspokajam twoją ciekawość Jesli chodzi o odpalanie to nie mam problemów. A spadek obrotów następował u mnie już np. przy włączeniu świateł (obrotki spadały wtedy do około 800) lub przy włączeniu ogrzewania tylnej szyby bądź ustawienia wentylatora na full nawiew. Pomogło podkręcenie przepustnicy śrubką regulacyjną na wyższe obrotki. Teraz jak włączę równoczesnie światła, ogrzewanie szyby i wentylator na full, to obrotki trzymają się na około 750. Jak znajde chwilkę czasu, to faktycznie rozbebeszę ten alternator i zajrzę co w nim piszczy Może to faktycznie jego wina Chociaż z drugiej strony w takiej sytuacji to silniczek krokowy powinien się bardziej otworzyć i obroty powinny sie podnieść.
  
 
Cytat:
2007-05-25 20:13:01, matizmat pisze:
Już zaspokajam twoją ciekawość Jesli chodzi o odpalanie to nie mam problemów. A spadek obrotów następował u mnie już np. przy włączeniu świateł (obrotki spadały wtedy do około 800) lub przy włączeniu ogrzewania tylnej szyby bądź ustawienia wentylatora na full nawiew. Pomogło podkręcenie przepustnicy śrubką regulacyjną na wyższe obrotki. Teraz jak włączę równoczesnie światła, ogrzewanie szyby i wentylator na full, to obrotki trzymają się na około 750. Jak znajde chwilkę czasu, to faktycznie rozbebeszę ten alternator i zajrzę co w nim piszczy Może to faktycznie jego wina Chociaż z drugiej strony w takiej sytuacji to silniczek krokowy powinien się bardziej otworzyć i obroty powinny sie podnieść.


No wlasnie powinien te obroty podtrzymac. Ja tez mialem obrotki podkrecone ale nic nie pomoglo jedyna zmiana to wieksze spalanie a i tak bylo duze Pojade w najblizszym czasie sprawdzic elektryke a jak to nic nieda to kupie krokowca Daj znac jak cos wymyslisz bo mamy identyczne objawy tylko u mnie chyba czasami bardziej przygasa pozdrawiam