OBD2 a escort 1.6 zetec na fds2000

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie posiadam escorta rocznik 97, silnik 1.6 zetec, benzyna. Jak zwykle zaczelo sie od krokowego i nie ma na razie co duzo pisac o tym, lecz chodzi mi o nastepujaca sprawe: z tego co wiem moj silnik obsluguje diagnostyke jeszcze na fds2000 i posiada trzy cyfrowe kody bledow, obecnie znalazlem na allegro cos w stylu testera do tylko ze obslugujacego zlacza OBD2 (wrecz identyczne mam zabudowane w listwie kolo pasazera) - czy moglibyscie mi wyjasnic czy to bedzie dzialac z tym silnkiem ktory mam ?
Tester ODB2

Btw, podjechalem do salonu forda gdzie skasowali mnie 150 PLN, zwalili obroty, wczesniej z odlaczonym krokowym spokojnie utrzymywalo sie okolo 1000 teraz prawie gasnie i nie da sie normalnie jezdzic. Podciagneli rowniez sprzeglo tak ze tragedia...... jutro jade reklamowac - moze cos wskoram.

Prosze o jakies rady i "maly wymiar kary" lol

Pozdrawiam serdecznie.
  
 
No to kontynuacja, w Fordzie podwyzszyli mi obroty ale nadal twierdza ze to krokowiec. Odlaczylem go i do dzisiaj jezdzilem bez niego.

Za tamtego oddali mi kase ale twierdza ze nie wiadomo skad jest zanieczyszczony olejem ?!

Co wizyta u innego mechanika to inna diagonoza:
1. krokowy 2. ktorys z czujnikow 3. sonda lambada itp......

Dzisiaj podjalem decyzje ze kupie pozadny krokowy - oryginal pojechalem parenascie kilmoetrow do zor i tam stwierdzili ze krokowy jest w pozaadku, przeczyscili stylki (powiedzieli ze wina zabrudzownych stykow). Na moment pomoglo ale znowu obroty zaczynaja troszeczke sie walic (blokuja sie na 2000 lub skacza - tylko podczas jazdy) - w obecnej chwili zbaranialem jak ktos ma jakis pomysl to HELP ! PLEASEEEEEEE ! Inaczej skoncze znowu jezdza bez krokowego
  
 
walniety krokowiec. po odłaczeniu silnik powinien zgasnąć, lub jak jest nagrzany to pracowac z max obr. 300-400.

sterownik tego silnika z tego roku nie ma OBD2, only FDS/WDS 2000 go obsłuży. (pomijam inne drogie zabawki które sa wiecej warte niz to auto ale potyrafia obsłuzyc ten sterownik).

Po wymianie krokowca na inny, musisz zresetowac kompa i zrobic samoadaptacje, lub bez resetowania przejechać kilkaset km.
  
 
miałem podobne objawy z tym, że na silniku 1.3, problemem był popsuty czujnik położenia przepustnicy. Po jego wymianie nie mam już problemów z obrotami.
Co do sondy lambda to możesz ją sam sprawdzić o ile masz miernik
  
 
No dobra, przeczytalem wasze rady i zastanawiam sie od czego zaczac ...... czy mam podjac decyzje i wymienic krokowy na nowy oryginał ? czy moze mam mam zajac sie czujnikiem przepustnicy (btw jaka cena ?) - jezeli to pomoze to w fordzie wyszly im kody 411 i 412 podczas testowania.

W obecnej chwili jezdze znowu z odlaczonym krokowym. Samochodzik chodzi jak dla mnie prawie idealnie.

Co wiecej to wczesniej na zmienionym krokowym (podroba) i po resecie kompa nadal zachowywal sie tak samo, wiec zastanawiam sie czy byl walniety krokowy czy moze faktycznie to cos innego np. jakis czujnik ........

Prosilbym o podpowiedz od czego zaczac bo chcialbym dojsc w koncu co i jak bo mnie to juz powoli wkurza.....

Dziekuje i pozdrawiam serdecznie.
  
 
PLEAAAASEEE napiszycie od czego mam zaczac - dziekuje !
  
 
niestety ja nie pomogę co do kodów błędów. Mogę tylko powiedzieć ile płaciłem za czujnik położenia przepustnicy 220zł.

Co do kodów to gdzieś na forum widziałem listę kodów z opisem co i jak więc wystarczy poszukać.

Pozdrawiam
  
 
A zapomnialem moze pomoze - jest jeszcze jedna rzecz: na podlaczonym krokowym gdy wcisne sprzelo i chce zmienic bieg do obroty rowniez skacza do ok. 4000 obrotow moze to naprowadzi starych wyjadaczy co jest nie tak thx pozdraiwam serdecznie
  
 
Cytat:
2007-06-01 16:06:16, Slawko pisze:
walniety krokowiec. po odłaczeniu silnik powinien zgasnąć, lub jak jest nagrzany to pracowac z max obr. 300-400. sterownik tego silnika z tego roku nie ma OBD2, only FDS/WDS 2000 go obsłuży. (pomijam inne drogie zabawki które sa wiecej warte niz to auto ale potyrafia obsłuzyc ten sterownik). Po wymianie krokowca na inny, musisz zresetowac kompa i zrobic samoadaptacje, lub bez resetowania przejechać kilkaset km.



słuchaj a do silnika 1,4 EFI z 98r . bedzie pasowal ten interfejs ?
  
 
Witam, przygod czesc dalsza..... Dzisiaj wymienilem krokowy na oryginal - 350 PLN, podlaczylem i jaki skutki:

1. Na luzie po dodaniu lekko gazu obroty skacza do 3500 - 4000 i zatrzymuja sie w tym miejscu

2. Podczas zmiany biegow - szczegolnie 1/2 rowniez blokuja sie obroty ma 2000 - 3000

3. Obroty spadaja dosyc wolno

4. Z podlaczonym krokowym zauwazylem ze po 1/2 h jazdy temp. podskoczyla prawie do stanu krytycznego, na czerwone pole.

Co teraz ? Prosze pomoc bo nie wiem co dalej poczac i co reklomowac czy krokowy, czy diagnoze w fordzie .... ?!!!!

PROSZE PROSZE PROSZE bo juz powoli trace i cierpliwosc i zona do mnie traci cierpliwosc itd.....
  
 
poszperaj troche na forum, duzoe tego bylo. kody bledow oczywiscie bardzo by sie przydaly... moze poporstu wezmiesz diode i heja ?

sprawdzales czujnik predkosci jazdy? odlaczels go ?

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Ok w koncu wszystko sie wyjasnilo. Silniczek krokowy ktory zamontowalem jest w porzadku i wszystko bylo by dobrze gdby nie panowie z forda kotrzy uprzednio zmienili parametry w kompie. Po podpieciu essiego do kompa i przywroceniu odpowiednich ustawien i wymazaniu bledow wszystko hula az milo.

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam wszystkich serdecznie.

btw. Kody bledow 411 i 412 - do wymiany silnik wolnych obrowtow.