MotoNews.pl
  

Problem ze skrzynią automatyczną!!OMEGA B POMOCY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam taki problem mianowicie:
poprzednio miałem omege B w manualu nie było problemu a teraz
jestem po wymianie silnika w omedze B 96 rok sedan i mam problem z automatyczną skrzynią. Przed wymianą oleju nie chciała wcale ciągnąć tylko co jakiś czas lekko pociągneła do przodu po wymianie jest trochę lepiej tzn wczoraj wieczorem wymieniłem olej i chciałem sprawdzić czy bedzie dobrze... przejechałem się kawałek no i ciągnie... ale nie da się tak dodać gazu zeby szybciej przyspieszyła... ma takiego pożądnego muła... tak jak by jechała na bardzo wysokim wysprzęgleniu... wiecie co moze być zepsute czy co?? kurde pomocy bo już nie mogę z tym samochodem
  
 
http://www.alex.automat.pl/faqtech/index.html
http://www.vectraklub.pl/porady/ab-regeneracja_asb.htm
itd,itd, i wyszukiwarka na forum sie przyda.
  
 
szukałemna forum nie znalazłem nic podobnego ... kurde teraz tak patrzyłem no moze to być pozycjometr jade dzisiaj na komputer i to sprawdze... hmm ale mozemacie jakies inne pomysły? co moze być walniete tylko nie mówcie ze skrzynia siękonczy czy coś takiego
  
 
a biegi zmienia ci bez problemu ?
czy na każdym biegu tak samo się ślizga, czy tylko na konkretnym nie ma ciągu "ślizga" się
czy jak zmieniałeś olej to były w nim śmieci, czy był mocno spalony ?
Według mnie skrzynia szmelc, jakakolwiek naprawa nie opłacalna lepiej kupić drugą u Mariusz z gwarancją
Jak nie ciągnie na każdym biegu, rozwalone jest najprawdopodobnie sprzęgło hydrokinetyczne [wada fabryczna uszczelek w sprzęgle występowała w rocznikach 95-96], może również być padnięta pompa oleju lub nieszczelność na wysokim ciśnieniu oleju
Jak nie idzie na jednym biegu to mogą być wypalone zawory na płycie [może wtedy szarpać przy zmianie biegu] lub wypalone tarczki
Jak to tylko sprzęgło hydrokinetyczne to jeszcze się opłaca wymienić, bo możana wymienić samemu i nie trzeba rozbebeszać skrzyni [poszukaj używanego sprzęgła z gwarancją]
Wszelkie inne naprawy nie opłacalne
  
 
hmm no jak zmieniałem olej to wyszedł bardzo zabrudzony taki nawet szary albo taki brunatny ... nieciekawie to wyglądało i na dużym wysprzęgleniu jeździ;/ na każdym biegu nieiwem co robić
  
 
Witaj!

Gdyby byl winny pozycjoner to wtedy zapalalyby sie wszystkie kontrolki przy dzwigni zmiany i pojwialby sie blad na komputerze.
Wymien jeszcze raz olej. Przypuszczalnie nie byl wymieniany moze nawet i od nowosci. Czasami trzeba nawet i 3 razy wymienic olej. Jeden z kolegow w Klubie wlasnie tak mial i zrobil mu jeden mechanik na 5 odwiedzonych. Wazne zatem miec dobrego szpece od automatow.
Co do wymiany oleju to znowu jest inny temat koszt ok 300zl za 1 raz. Skrzynia u Mariusza 800zl (2,0 i 2,5) i 1000zl (3,0) - choc wtedy tez trzeba olej wymienic bo nie wiadomo czy ktos wczesniej to zrobil.
  
 
ok no spróbuje jeszcze raz wymienić ten olej... ale normalnie jak się rusza to na wysokim wysprzęgleniu jeździ spróbuje jeszcze raz olej wymienić ...
  
 
Cytat:
2007-05-25 10:36:03, Ziele pisze:
Witaj! Gdyby byl winny pozycjoner to wtedy zapalalyby sie wszystkie kontrolki przy dzwigni zmiany i pojwialby sie blad na komputerze.



Wlasnie prowadze "dochodzenie" w tej sprawie od kilku dni i ponoc niekoniecznie musza sie zapalic wszystkie, choc takie cos jest najczesciej.
Apropos odczytu bledow ASB to wg odnalezionych opisow w necie w omie A dalo sie to zrobic metoda spinaczowa, natomiast w B juz kicha i jedynie komputer. Probowalem zwierac z masa pin od skrzyni z obd2, ale nic to nie dalo (w A bledy wtedy sygnalizowala kontrolka ASB). Mi tez ostatnio skrzynia zdycha ale w nieco inny sposob i niestety raczej problem jest gdzies w elektronice... Czuje ze skonczy sie to wymiana, ale w weekend sprobuje powalczyc z selektorem.
Z twojego opisu i z moich "przejsc" z ASB to raczej wykluczalbym selektor. Skoro piszesz o wysprzegleniu to najprawdopodobniej albo sprzeglo konczy zywot, albo oleju masz za malo (ale w sensie ze brakuje przynajmniej z poltora litra lub wiecej) - roznice nawet do 1 litra u mnie nie byly odczuwalne kompletnie - jednak wtedy musialbys widziec wycieki...
Apropos sprzegla hydrokinetycznego to jezeli u mnie wszystko sie sprowadzi do wymiany skrzyni, sprzeglo bede mial na sprzedaz - jest prawie nowe, bo wymieniane bylo niecale 50tys km temu, a ja jezdze spokojnie
  
 
aha i u mnie wymiana oleju to 150 zl
  
 
No to nie wiem co to za olej Ci leja. Filtr oleju wymieniles?
  
 
hmm tak filtr 80 zł i 5 l oleju no to wychodzi jakies 160 zł góra;P no ale niewiem czy szlak mnie nie trafi i założe manuala bo omege mam w najbogatszej wersji
  
 
Znajdz jakiegos dobrego mechanika od automatow i niech oceni. Proponuje Ci wymiane skrzyni ewentualna bo to nie jest duzy koszt a wszystko pozostanie jak fabryka zrobila.
  
 
Tylko MANUAL!
  
 
ja od kilku dni mam manuala bo automat sie skonczyl..a juz mialem dosyc wydatkow zwoazanych z naprawami...w manualu wieksza frajda z jazdy...koszt przerobienia to jakies 1200- 1300zl na gotowo...
  
 
chyba zgadzam się z Zielem !! kurde spusciłem trochę oleju tuż po wymianie !! olej to znowu syf!!