Tipo 1.4 i.e. - jak podnieść moc?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od razu powiem, że wymiana na silnik 2.0 16V nie wchodzi w grę. Ewentualnie jakby przekładka na 1.6 nie była zbyt skomplikowana (można przerzucić samą głowicę albo sam dół?)...
Macie jakieś pomysły (instrukcje) jak poprawić osiągi fiacika? Trafił mi się okazyjnie i od razu mnie urzekł... teraz myślę jakby tu mu pomóc poruszać się trochę sprawniej nie inwestując fortuny. Obecnie silnik jest w bdb stanie.
  
 
Możesz wywalić wtrysk i założyć gaźnik(gaźniki 2x poziome webery) ale pytanie ile będzie palił 20-30litrów??? Gaźnik jaki był w serii w tipo 1,4 niby dawał kilka koni więcej ale i tak tego nie zauważysz. Z przełożeniem 1,6 nie powinno być problemu bo tipo też miały takie silniki ale jak już przekładać to na 2,0 a też były takie modele.

[ wiadomość edytowana przez: rosck dnia 2007-05-28 02:54:21 ]
  
 
Cytat:
2007-05-28 02:53:05, rosck pisze:
założyć gaźnik(gaźniki 2x poziome webery) ale pytanie ile będzie palił 20-30litrów???


... ciagle pokutuja spostrzezenia ludzi ktorzy zakladaja i nie stroja...
  
 
Cytat:
2007-05-28 12:41:09, jaqo pisze:
... ciagle pokutuja spostrzezenia ludzi ktorzy zakladaja i nie stroja...


A nie uważasz przypadkiem , że każdy gaźnik jest obliczany dla konkretnych wartości podciśnienia i związanych z tym prędkości przepływu i objętości powietrza ?
I zastosowanie gaźnika dedykowanego do silnika 2,0 l i mocy 130KM do silnika 1,4 i mocy ~60KM - owszem da przyrost mocy , ale nigdy , w żadnym zakresie prędkości obrotowej silnika - nie zapewni mu optymalnego składu mieszanki . I nawet "strojenie " , o którym piszesz da skutek taki , że zużycie paliwa wzrośnie niewspółmiernie do przyrostu mocy .
Poza tym koszt takich gaźników wraz z kolektorami ssącymi - każdemu skutecznie wybije z głowy taki tuning ...
  
 
Należy dobrać odpowiednie gaźniki poprosu np. solexy z ax sport.
A poprawienie osiągów nigdy nie jest tanie.
  
 
jakby co to ja mam slnik 1.6 na gazniku lae z porysowanym 4 cylindrem... ale za to ma zrobiona (uszczelniona itp) glowice
a i jeszcze sie skrzynia znajdzie to tak jakby sie cus przydalo
  
 
Cytat:
2007-05-28 12:41:09, jaqo pisze:
... ciagle pokutuja spostrzezenia ludzi ktorzy zakladaja i nie stroja...


--------------------------------------------------------------------------------


A nie uważasz przypadkiem , że każdy gaźnik jest obliczany dla konkretnych wartości podciśnienia i związanych z tym prędkości przepływu i objętości powietrza ?
I zastosowanie gaźnika dedykowanego do silnika 2,0 l i mocy 130KM do silnika 1,4 i mocy ~60KM - owszem da przyrost mocy , ale nigdy , w żadnym zakresie prędkości obrotowej silnika - nie zapewni mu optymalnego składu mieszanki . I nawet "strojenie " , o którym piszesz da skutek taki , że zużycie paliwa wzrośnie niewspółmiernie do przyrostu mocy .
Poza tym koszt takich gaźników wraz z kolektorami ssącymi - każdemu skutecznie wybije z głowy taki tuning ...



jasne jasne , a świstak siedzi i zawija....

a strojenie to właśnie dobór dysz powietrza i paliwa względm pojemności silnika i "konkretnych wartości podciśnienia i związanych z tym prędkości przepływu i objętości powietrza " aby uzyskać najkorzystniejszy przyrost mocy względem zużycia paliwa . Poza tym koszt takiej przeróbki nie odstraszy nikogo zainteresowanego rzeczywistym przyrostem mocy ....

no chyba że ktoś woli magnetyzery i stożkowy filtr powietrza ... to dopiero prawdziwy tuning podnoszący moc...


[ wiadomość edytowana przez: Blady dnia 2007-05-29 08:42:00 ]
  
 
a moze uturbic? z tych pojemnosci 1,3 1,4 przy seryjnym T kolo 130-140 kuni.. a wydlubac da sie jeszcze sporo na allegro czasem mozna trafic silnik 1,3T albo 1,4T z punto + skrzynka, trafiaja sie tez rozbitki w rozsadnej cenie
  
 
I zamienić DOHC na SOHC ??
  
 
Cytat:
2007-05-29 00:53:48, pavlus pisze:
I zamienić DOHC na SOHC ??



ale ze co?
  
 
a do boba wejdzie taki 1.4?
  
 
Cytat:
2007-05-29 01:29:51, killer126FL pisze:
ale ze co?


A nic chyba już za długo siedziałem
  
 
A kto powiedzial ze to Tipo !.4 to DOHC??? Moj ojciec mial tipo z tym silnikiem i byl to sohc......
  
 
Cytat:
2007-05-29 01:48:17, BULLITT pisze:
a do boba wejdzie taki 1.4?


aleś Ty ostatnio zabawny...
boki zrywać normalnie

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Cytat:
2007-05-29 09:19:15, mar125 pisze:
aleś Ty ostatnio zabawny... boki zrywać normalnie



wejdzie jest opis na 126fan.... z silnikiem zastavy a to ten sam blok (prawie) ale skrzynie od malucha z tym silnikiem

co do turbiny to coś czytałem że nie idzie zrobić z 1,4 wolnossącego
na forum fiata uno turbo. Łatwiej zrobić z silnika uno 1, 5 bo ma już natrysk na denka tłoka.
  
 
Cytat:
2007-05-29 12:19:59, rosck pisze:
co do turbiny to coś czytałem że nie idzie zrobić z 1,4 wolnossącego na forum fiata uno turbo. Łatwiej zrobić z silnika uno 1, 5 bo ma już natrysk na denka tłoka.



w zasadzie do kazdego silnika da sie turbine zasadzic, nawet do 650 w malcu wiec w 1,4 spokojnie, wiadomo ze natrysk na denka tlokow super sprawa, ale czy wolnossących sie tryskalo na denka?
  
 
Cytat:
2007-05-29 12:19:59, rosck pisze:
wejdzie jest opis na 126fan.... z silnikiem zastavy a to ten sam blok (prawie) ale skrzynie od malucha z tym silnikiem co do turbiny to coś czytałem że nie idzie zrobić z 1,4 wolnossącego na forum fiata uno turbo. Łatwiej zrobić z silnika uno 1, 5 bo ma już natrysk na denka tłoka.



hehe powiadacie że się nie da heh