MotoNews.pl
  

Hyundai coupe 2.0 fx grzeje sie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich forumowiczów,

Od pewnego czasu mam problem z temperaturą w swoim hyundaiu, kiedy zaczęły się upały i stoję dłużej na swiatłach zaczyna mi rosnąć temperatura (sytuacja ta ma miejsce przy włączonej klimie), kiedy klima jest wyłączone temperatura też rosnie ale muszę stać dużo dłużej w korku. Temperatura rosnie do poziomu max 3/4. Kiedy jade na trasie problemu nie ma...

Teraz kilka szczegolow dotyczących auta. Hyundai Coupe 2.0 FX z klimatyzacja, rocznik 1997, automatyczna skrzynia.

Wymieniony termostat, wiatrak od chłodnicy sie załącza, pompa wody wymieniona około rok temu, płynu chłodniczego nie ubywa - poziom stały, klimatyzacja po kompleksowym przeglądze, chłodzi bardzo dobrze, wymieniony czynnik chłodzący olej klimatyzacji itd...

czy to chłodnica nie ma już swojej wydajności ze względu na swoj wiek???

Ja juz nie mam pojecia co moze powodowac wzrost temperatury

Czekam na jakieś podpowiedzi z waszej strony

Z gory dzieki
  
 
działanie klimy dodatkowo podgrzewa silnik, jeśli wentylator prawidłowo sią załącza i temp opada, nie wyrzuca płynu na przelew, jest wystarczająca ilość cieczy, pompa działa prawidłowo, to może okazać się że wszystko jest ok

zobacz jaki masz założony termostat, może jest ten na wyższą temperaturę, w takim przypadku kupno i założenie termostatu na niższą temperaturą powinno pomóc, różnica jest ok. 5-10 stopni ale dla silnika pomaga
  
 
Termostat ma na 82 stopnie czyli dobry, wiatrak od chłodnicy załącza sie prawidłowo, jest jeszcze drugi wiatrak od klimy, czym on jest załączany - tez tym termostatem czy w inny sposób (powinien włączać się zawsze gdy załączona jest klima czy nie???)???
  
 
Na oko się grzeje bo jest gorąco

A tak na serio to moze wymień płyn chłodniczy bo z tego co piszesz wynika mi że dużo z niego to woda. A woda się szybko gotuje. I szybko się nagrzewa.

Ja mam accenta 1.3 i nigdy mi się nie grzeje. A tym masz cupeje to tak samo powinno być.
  
 
Płyn chłodniczy maiłem wymieniany jak wymieniałem termostat, czyli okolo 3 tygodnie wstecz. Wymieniali mi go w zaprzyjaznionym warsztacie, ale moge wymienic jeszcze raz.

Czy zalecacie przed wymiana na naowy plyn zrobic czyszczenie chlodnicy tymi wynalazkaimi ktorych jest opelno na rynku???
  
 
Witam. Co prawda nie mam Coupe tylko Lantre z '99, ale to taka sama konstrukcja i u mnie wiatrak od klimy (czyli ten od strony pasażera) załącza się gdy tylko włączę klimę a drugi wiatrak (od strony kierowcy) włącza się gdy włączy go termostat i wydaje mi się że tak powinno być. Pozdrawiam
  
 
W warsztacie "zaprzyjaźnionym" mogli ci wlać wodę zwyklą i moze ciut dla koloru płynu do chłodnic.

W twoim przypadku przeplukał bym chłodnicę bo w koncu masz problem z grzaniem.
  
 
Witam,

Odnosnie Lantry to ja siedzac za kierownica wiatrak od klimy mam przed soba czyli po lewej stronie a od chlodnicy po prawej

Co do wlanego plynu to wlewali przy mnie, i byl zabarwiony w calosci, choc kto wie czy to nie koloryzowana woda.

Piszesz, ze mam przeplukac chlodnice, tzn tylko zalac nowym plynem czy przeplukac w jakis specjalny sposob plynami czyszczacymi???

Dodam jeszcze, ze dzis tez bylo goraco i mialem okazje stac w korku przez kilkanascie minut no i sie poswiecilem i nie wlaczylem klimy, a mimo to temperatura poszla w gore na jakies 3/4, po wlaczeniu ogrzewania spadla momentalnie do prawidlowego poziomu (cale cieplo odebrane), ale wtedy ja sie zagotowalem.

Wynika z tego, ze to nie klima powooduje owo przegrzewanie tylko jest inna przczyna...


czekma na pomysly i odpowiedzi

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-05-30 10:37:01, accent1 pisze:
....A tak na serio to moze wymień płyn chłodniczy bo z tego co piszesz wynika mi że dużo z niego to woda. A woda się szybko gotuje. I szybko się nagrzewa. Ja mam accenta 1.3 i nigdy mi się nie grzeje. A tym masz cupeje to tak samo powinno być.


nie wiem skąd takie wnioski

w płynie chłodniczym w którym jest za dużo wody pogarszają się jedynie własności antykorozyjne jak i odporność na zamarzanie;

jeśli wody w płynie jest za mało wtedy spada jego skuteczność chłodzenia

stężenie takiego płynu wynosi w granicach 30-60% dla chłodziw na bazie glikolu etylowego do chłodnic aluminiowych
  
 
Aha, dodam jeszcze że mam zainstalowaną instalację gazową
  
 
Kolego, a czy Ci jak zalali płyn do układu chłodzącego odpowietrzyli go? ;> to jest bardzo istotne
  
 
Cytat:
2007-05-31 19:03:16, Jarek_2 pisze:
nie wiem skąd takie wnioski w płynie chłodniczym w którym jest za dużo wody pogarszają się jedynie własności antykorozyjne jak i odporność na zamarzanie; jeśli wody w płynie jest za mało wtedy spada jego skuteczność chłodzenia stężenie takiego płynu wynosi w granicach 30-60% dla chłodziw na bazie glikolu etylowego do chłodnic aluminiowych



Antykorozja i zamarzanie - zgadzam sie, ale zalej sobie caly uklad woda destylowana, a przekonasz sie jak szybko skoczy Ci temp. ;]
  
 
"Antykorozja i zamarzanie - zgadzam sie, ale zalej sobie caly uklad woda destylowana, a przekonasz sie jak szybko skoczy Ci temp. ;]"

Dokładnie bo woda szybko osiąga temperature wrzenia i szybko stygnie - płyn chłodniczy już ma wyższą temp wrzenia i niższą zamarzania - wolniej sie grzeje i wolniej stygnie.
  
 
Witam,

Nie jestem pewien czy odpowietrzyli układ, ale wydaje mi sie ze nie. W jaki sposob to zrobic w Hyundaiu Coupe

Dzieki za wszystkie przeszłe i przyszłe odpowiedzi i pomoc

Pozdrawiam
  
 
Ja bym od tego zaczął gdzie masz umieszony reduktor - nad pozmiomem płynu chłodniczego czy pod.
Lepiej mieć pod poziomiem- wtedy jest mała szansa na zapowietrzenie.

Apropo gaz schładza płyn chłodniczy ,rozpręzając się, przy reduktorze wiec moze tam szukaj przyczyny grzania. Sugeruje tak na zimym aucie zdjąć korek wlewu od płynu chłodniczego przy chłodnicy i przy wlewie i tak niech pochodzi z 1 min na wolnych obrotach. Moze coś to pomoże - moze akruat jakaś rurka jest zatkana i się odpowietrzy.

Aha tylko na zimnym pamietaj i na benzynie, nie na gazie. I tak krótko aby płyn sie nie zagrzał. Ponaciskaj węże od gazu, silnika gdzie idzie chłodziowo moze któraś jest niedrożna - zapowietrzona...

[ wiadomość edytowana przez: accent1 dnia 2007-06-01 12:44:44 ]
  
 
Cytat:
2007-06-01 11:22:21, mAkArOn pisze:
Antykorozja i zamarzanie - zgadzam sie, ale zalej sobie caly uklad woda destylowana, a przekonasz sie jak szybko skoczy Ci temp. ;]


przecież wyraźnie napisałem jakie musi być stężenie

nigdzie nie napisałem że sama woda jest ok

autor wątku wyraźnie napisał że wymienili mu płyn 3 tygodnie wstecz, przez ten czas płyn się nie zużył
  
 
Masz racje to zalezy od proporcji,
zjesztą czymże jest ten plyn chłodniczy jak nie wodą + jakiś dodatek.

Jako ciekwaostke podam ze gdzies czytałem ze na wyscigach używają tylko wody do chłodzenia.

  
 
Do autora:


Piszesz ze gaz schladza plyn - to chyba dobrze

Tak to dobrze.

Gdzie mam umieszczony reduktor od gazu, o ten chodzi???, to na 90 procent nad poziomem plynu, ale to jeszcze sprawdze

Tak reduktor od gazu. To ten okrągły gdzie są 3 węże - dwie od chłodnicy i jedna od gazu no i rurka doprowadzająca gaz. Zeby było jasno reduktror to :
http://moto.allegro.pl/item200505535_nowy_reduktor_gazu_brc_70kw_pneumatyk.html

Ponaciskaj węże od gazu????, silnika????? gdzie idzie chłodziowo moze któraś jest niedrożna - zapowietrzona... - mam naciskac te weze ktore wychodza od chłodnicy

Głownie chodziło mi o ten duży wąż co biegnie DO chłodnicy od silnika. I o te wężyki przy reduktorze(od plynu które podgrzewają reduktor - a który on je schładza.

Ale powiem Ci tak czy jestes pewien ze to nie termostat? moze i jest nowy ale moze tam jest cos co go blokuje ze się blokuje.
  
 
Termostat mam chyba dobry bo wentylator sie załącza,no chyba ze to nie mowi o tym czy jest on dobry czy nie

Zrobie to o czym pisales odnosnie odpalania auta na zimno z odkreczonymi zaworami pojemnika i chlodnicy i dam znac czy cos sie zmienilo
  
 
Termostat odpowiada za przeplyw wody, wiec jeśli nie działa silnik się grzeje.

Termostat odcina przepływ wody żeby silnik się zagrzał szybciej.
A jak jest gorący powiniene póscić przepływ.

Wentylator chłodicy wlącza się wg. wskazań czujnika temp. silnika, są dwa ale tak mi się wydaje w każdym jest inaczej wiec nie wiem ale on ma albo swój czujnik albo korzysta z innego i to raczej nie z termostatu.