MotoNews.pl
  

Help! Wymiana uszczelniaczy zaworów bez zdejmowania głowicy?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Pytanie może banalne, ale słabo na razie orientuję się w Essim.
Czy jest możliwa wymiana uszczelniaczy zaworów w 1,6 16V bez zdejmowania głowicy??? Wydaje mi się że nie ale wolę spytać fachowców. Pomóżcie proszę!!!
  
 
Ja u siebie zmienialem bez zdejmowania glowicy
  
 
Mógłbyś opisać chociaż w skrócie jak się do tego zabrać??? czy laik-majsterklepka taki jak ja jest w stanie je wymienić?
  
 
Taką operację na pewno da się przeprowadzić w 8 zaworowych silnikach CVH. Co do Twojego 1,6 16V to nie wiem, ale tak na logikę to będzie ciężko, za dużo tych zaworków jest.
  
 
wykręcasz swiece, podłanczasz tam kompresor, zeby dawał cisnienie i zawory nie powpadałydo komory, nastepnie sciagasz zabezpieczenia na sprezynkach zdejmujesz uszczelniacze zakładasz nowe smarując je olejem zakładasz spręzynki zabezpieczenia i gotowe, tak razy 16
  
 
Frysiu w 16v jest troszke wiecej klopotu trzeba zdemontować wałki a pózniej mieć miniaturowy sciagacz do zaworów sam popychacz hudrauliczny ma zaledwie 28 lub 32 mm i jest schowany w głowicy jak i talerzyk ze sprezynka i zabezpieczeniami zaworu.

  
 
Oj coś cienko to widzę. Tu chyba trzeba nie lada speca od Fordów. Więc głowica do demontażu
  
 
zeberko jest w tym dobry moze ci pomoze bo mi bardzo dobrze wszystko wytlumaczyl tylko ze w 1,4