Wypalony zawor-dlugie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Pisze po raz pierwszy nie mniej jestem stalym czytelnikiem forum
posiadam sam. v960 2,5l w automacie inst.siroocco listwy matrix
Auto zostalo kupione 05.06 instalacja zalozona w 10/05 w lipcu 06r. na 2 cylindrze wypalil sie jeden z zaworow wydechowych. Motor zostal naprawiony inst. gazowa wyregulowana. Po przejechaniu ok. 9000 tys. km. powtornie nastapilo wypalenie zaworu na tym samym cylindrze.
Jaka mozerbyc przyczyna tej awarii. Wtrysk podlaczony do tego cylindra nie ma spalomej cewki/opornosc taka sama jak pozostalych/
Mechanika dzialania zaworow prawidlowa.
Wielkie dzieki za odpowiedzi sugestie.
Mam klopoty i netem wiec prosze o wybaczenie jak od razu nie odpowiem
Pozdrawiam
kuna 9
  
 
Może coś jest na rzeczy z tym zaworem ? Może gniazdo nie zostało do końca dobrze doszlifowane przy wymianie ? Jakiś wżer został ? Przydałoby się wymienić gniazdo razem z zaworem i oczywiście porządnie doszlifować.
Kontrola luzów po pierwszym tysiącu też nie zaszkodzi, a wręcz może uchronić przed kolejnym zonkiem
A tak w ogóle jeżeli da się w tym silniku to dobrze by było przyspieszyć mu zapłon tak ze 2-3 stopnie.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-06-01 12:09:43, Perzan pisze:
Może coś jest na rzeczy z tym zaworem ? Może gniazdo nie zostało do końca dobrze doszlifowane przy wymianie ? Jakiś wżer został ? Przydałoby się wymienić gniazdo razem z zaworem i oczywiście porządnie doszlifować. Kontrola luzów po pierwszym tysiącu też nie zaszkodzi, a wręcz może uchronić przed kolejnym zonkiem A tak w ogóle jeżeli da się w tym silniku to dobrze by było przyspieszyć mu zapłon tak ze 2-3 stopnie. Pozdro.



mechanicznie glowica byla napewno dobrze zrobiona co do luzow to jest hydraulika, regulacja zaplonu nie wiem czy jest mozliwa do zrobienia w sposob mechaniczny/elektronika/
  
 
Ja bym obstawial olej...przerabialem to kilka razy. Olej w paliwie podosi temp i taki zwykle jest tego efekt. Czy auto bierze Ci olej ? Moze masz cos nie tak z uszczelniaczami wlasnie na tym cylindrze...
  
 
Cytat:
2007-06-01 17:00:01, waflo pisze:
Ja bym obstawial olej...przerabialem to kilka razy. Olej w paliwie podosi temp i taki zwykle jest tego efekt. Czy auto bierze Ci olej ? Moze masz cos nie tak z uszczelniaczami wlasnie na tym cylindrze...



Witaj
Przy pierwszej awarii profilaktycznie zostaly wymienione wszystkie zawory wydechowe uszczelnienia i pierscienie, cylindry sa w porzadku
wieksze zuzycie oleju bylo, ale byl tez wyciek przez tylny uszczelniacz walu. Sam nie wiem czego sie chwycic. Dzieki za odpowiedz, Wymienie powtornie uszczelniacze.
Pozdrawiam