MotoNews.pl
  

Jakie sprzęgła do 126P?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy do oryginalnego silnika 650 pasuje kompletne sprzęgło z cc700 lub bisa? Chodzi mi o docisk razem z tarczą. Ewentualnie jakie inne sprzęgło podejdzie, planuje robić dość grube mody silnika....?
  
 
jak już zrobisz te grube mody silnika to się pochwal a tymczasem uważam że nawet przy grubych modach sreyjne sprzegło wystarcza i spełnia swoje zadanie

aha bo bym zapomniał bis podchodzi i podobno jest lepszy ponieważ ma tłumik drgań skrętnych czyli takie sprężynki na tarczy docisk jest taki sam


[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2007-06-05 15:07:02 ]
  
 
Ja mam z bisa, ma tą wadę że trudniej biegi wchodzą. Jednak mniej szarpie ze względu na tłumik drgań.
CC odpada kręci się w złą stronę.
  
 
jeszcze można stalową tarcze zastosowaćTylko że wtedy podobno działa na zasadzie on/off
  
 
Cytat:
2007-06-05 15:12:19, pavlus pisze:
Ja mam z bisa, ma tą wadę że trudniej biegi wchodzą. Jednak mniej szarpie ze względu na tłumik drgań. CC odpada kręci się w złą stronę.



Możesz rozwinąć? Bo nie mogę sobie wyobrazić co ma wspólnego tarcza sprzęgła do trudności wbijania biegów...
  
 
Cytat:
2007-06-05 15:13:29, mateuszc pisze:
Tylko że wtedy podobno działa na zasadzie on/off



  
 
Cytat:
2007-06-05 15:18:31, klr pisze:
Możesz rozwinąć? Bo nie mogę sobie wyobrazić co ma wspólnego tarcza sprzęgła do trudności wbijania biegów...


Moment bezwładności tarczy jest większy przez co czas synchronizacji (wyhamowanie tarczy do odpowiednich obrotów) jest dłuższy. Dlatego w nowych rozwiązaniach stosuje się tłumik drgań w kole zamachowym.
  
 
ja caly czas jezdze tylko i wylacznie na starych tarczach do 126p bez zadnych sprezynek i nie ma jak dla mnie lepszej tarczy do sportu. przenosi tyle momentu ile ma przeniesc... albo ma byc sprzeglo do sportu albo dla wygodnych a biegi wchodza plynnie i szybko
  
 
Jeżeli mówicie że seryjne sprzęgło wystarczy nawet przy mocnym silniku to chyba zostane przy serii.
Cytat:
Moment bezwładności tarczy jest większy przez co czas synchronizacji (wyhamowanie tarczy do odpowiednich obrotów) jest dłuższy. Dlatego w nowych rozwiązaniach stosuje się tłumik drgań w kole zamachowym.


Zależy mi raczej na szybkiej zmianie biegów więc widze że sprzęgła z tłumikami odpadają... A z ciekawości zapytam czy ma ktoś na zbyciu kompletne metalowe sprzęgło?
A jeżeli mówimy o seryjnym sprzęgle i przenoszonej przez niego mocy to pochwalcie się jakie moce przenosi ono w waszych maluchach
  
 
Cytat:
2007-06-05 17:30:01, szloser pisze:
Jeżeli mówicie że seryjne sprzęgło wystarczy nawet przy mocnym silniku to chyba zostane przy serii. Zależy mi raczej na szybkiej zmianie biegów więc widze że sprzęgła z tłumikami odpadają... A z ciekawości zapytam czy ma ktoś na zbyciu kompletne metalowe sprzęgło? A jeżeli mówimy o seryjnym sprzęgle i przenoszonej przez niego mocy to pochwalcie się jakie moce przenosi ono w waszych maluchach


132,5 km i 300nm...
  
 
Cytat:
2007-06-05 15:32:09, pavlus pisze:
Moment bezwładności tarczy jest większy przez co czas synchronizacji (wyhamowanie tarczy do odpowiednich obrotów) jest dłuższy. Dlatego w nowych rozwiązaniach stosuje się tłumik drgań w kole zamachowym.


no sorry ale troche bzdura bo roznica czasow to pewnie setne sekundy . mialem takie i takie i sorry ale 0 roznicy w predkosci. W kazdym razie niewyczuwalnie dla czlowieka. Bo o brak regulacji Cie nie posadzam
  
 
Piszę co zaobserwowałem, może masz lepsze synchronizatory, dłuższy lewarek, cokolwiek i u Ciebie nie występuje. Jeśli uważasz że to bzdura napisz do BMW, Audi i paru innych żeby się nie męczyli z 2 masowymi kołami zamachowymi bo nie czujesz różnicy
  
 
Cytat:
2007-06-05 17:54:29, 3zeR_MDS pisze:
132,5 km i 300nm...


Pewnie w rezerwie zostawiasz sobie jeszcze wtrysk N2O jakby co.. .

Poważnie chciałbym wiedzieć jakie moce przenosi u was seryjne sprzęgło, wiem że nie wszyscy muszą mieć shamowane furki ale napewno jakoś je porównujecie i potraficie mniej więcej określić moc/moment.
  
 
ee tam ja mialem w malcu docisk i tarcze z cc (przy wymianie lozyska oporowego okazalo sie ze docisk i tarcze mam juz w nienajlepszym stanie wiec znajomy mechanik pojechal na szrot i z uszkodzonego cc przywiozl docisk i tarcze), fakt ze bez przerobek sie nieobylo, nie wiem sam co mechanior porobil ze to dzialalo, ale katowka musiala byc uzyta jakies chyba jeszcze podkladki dawal pod docisk.
W kazdym razie pedal sprzegla byl duzo bardziej sprezysty niz w serii, trzeba bylo uzyc wiekszej sily do nacisku pedala sprzegla, jezdzilo sie tym bardzo dobrze, start byl duzo lepszy, nie narzekalem a przejezdzilem tak 3 lata, malucha juz nie mam niestety.
  
 
I po co tyle drutowac
Zalozyc tarcze od bisa, w najgorszym przypadku od 700, z tym, ze jest chyba o kilka mm wiekszej srednicy i chyba z dociskiem trzeba pokombinowac...
Kurcze - dawno nie rozbieralem silnika i skrzyni z malucha....
  
 
to wcale nie bylo drutowanie, 3 lata mojej jazdy byly bez zadnych problemow, nowy wlasciciel tez pewnie problemow nie ma i miec nie bedzie, a roznica w stosunku do serii jest bardzo istotna . Zreszta kazdy niech robi jak uwaza
  
 
Cytat:
2007-06-05 15:12:19, pavlus pisze:
Ja mam z bisa, ma tą wadę że trudniej biegi wchodzą. Jednak mniej szarpie ze względu na tłumik drgań. CC odpada kręci się w złą stronę.



Ja mam z bisa i wcale nie zauwazam zeby biegi trudniej wchodził... jedze juz z 2 lata i jest ok
  
 
teoretycznie pavlus ma racje tyle ze do naszych autek moze sie to nie stosowac bo maja strasznie male te sprzegla dziwne skrzynie itp ale fakt w jakims bmw co ma 2x wieksza tarcze, momenty sa inne, moze to miec znaczenie. Nie wiem nie znam sie - do malucha w kazdym razie mozna spokojnie zakladac
  
 
Prawa fizyki są nieubłagane spróbuj przejść z 2/3 bez puszczania gazu, na normalnej tarczy i na bisowskiej.
Można założyć jak najbardziej, ja jeżdżę i sobie chwale, ale do sportu bym nie założył.
  
 
Cytat:
2007-06-06 12:24:49, pavlus pisze:
spróbuj przejść z 2/3 bez puszczania gazu,


normalnie az sprawdze