Błąd 86

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam omega b 2.5 v6 97r.

dzisiaj jadąc jakieś 120km/h silnik zaczął przerywać nierówno pracować coś jakby jazda po kocich łbach.
zapaliła się kontrolka silnika przestało trząść silnikiem zachwile kontrolka zgasła i spowotem trzęsie tylko troche mniej
dojechałem do domu spinacz i do roboty
a więc standardowo 12,31 ale też 86
przeczytałem że 86 to niskie napięcie 6 wtryskiwacza (prosze mnie porawić jak się myle)
i teraz moje pytanie który wtryskiwacz jest 6sty???
bo mam instalacje gazową omvl i poprostu coś mogło się poluzować, aha dodam też, że silnik nierówno chodził też na pb.
na wolnych obrotach tego nie było tylko podczas jazdy z wyższą prędkością.
I może ktoś jeszcze miał taki przypadek i się wypowie co to może być???,
  
 
Cytat:
2007-06-06 14:15:36, OpelOmega pisze:
i teraz moje pytanie który wtryskiwacz jest 6sty???


pierwszy od strony kabiny po stronie kierowcy
  
 
podejrzewam że coś z podłączeniem ecu lpg pod wtryskiwacz jakiś słaby styk, i komp wariuje bo raz jest emulowany ten wtryskiwacz a raz nie, sprawdze to w niedziele i wtedy się okaże czy podejrzenia się sprawdziły.
Ilku dzięki za odpowiedz,
  
 
Wtryski nie powinny byc emulowane. Jedynie odcinane przy pracy na gazie...
  
 
chyba jednak powinny być w jakiś sposób emulowane albo kable przekierowane na jakiś opornik, żeby ECU PB nie myślało że wtryski są uszkodzone, samo odcięcie powodowało by błąd wtrysków
  
 
Hmm, no pewnie tak, ale w OMVLu jest taka opcja w programie diagnostycznym jak "emulacja". Jeżeli to masz włączone to ECU gazowe zaczyna wysyłać jakieś bzdurne dane do ECU benzynowego i potem (za sprawą autoadaptacji) auto nie chce śmigać na benzynie
  
 
owszem jest coś takiego jak emulacja, ale sondy i w zależności od obrotów można wprowadzić różne wartość napięcia sondy, ja tej opcji na pewno nie mam włączonej. problemy z ECU PB rzeczywiście są i są naprawde ciężkie do wyeliminowania, ECU LPG musi być naprawdę b. dobrze ustawione tak żeby sonda pokazywał dokładnie takie same wartości przy różnych obrotach przyspieszeniach jakie normalnie są na benzynie, u mnie prawidłowe wyregulowanie tej instalacji trawło prawie rok ale za to od roku jeżdze wogóle nie dotykając tej instalacji i nie mam żadnych problemów z pracą na LPG ani na PB, czy to zimny czy ciepły silnik
  
 
Cytat:
Wtryski nie powinny byc emulowane. Jedynie odcinane przy pracy na gazie...

Źle.
Cytat:
chyba jednak powinny być w jakiś sposób emulowane albo kable przekierowane na jakiś opornik, żeby ECU PB nie myślało że wtryski są uszkodzone, samo odcięcie powodowało by błąd wtrysków


Dobrze.
  
 
Koledzy znowu mnie dopadło, po przerwie przejechalem ok 150 km bez problemu aż tu nagle znowu szarpania przełączyłem na benzynę to samo na gaz to samo wywaliło błąd później kontrolka zgasła ale szarpanie pozostało, szrpanie przy zmianie z benzyny na gaz ustaje na 2 sekundy po dodaniu gazu też ustaje na dwie sekundy, na wolnych obrotach przy jeżdzie miejskiej żadnego szarpania nie ma tylko na trasie, przed chwilą sprawdziłem błędy i to samo 86, czy może ktoś miał kiedyś problem z niskim napięciem któregoś wtryskiwacza, może miał podobny problem,
może ten błąd wywala dlatego że coś innego przyczynia się do złego funkcjonowania wtryskiwacza, nie pasuje mi to że, gdy zapala się kontrolka silnik nagle pracuje normalnie, przecież zepsuty wtryskiwacz nie naprawia się na ten moment i żaden tryb awaryjny też chyba?? nie jest w stanie go naprawić, proszę o wszelką pomoc
  
 
dzisiaj zdjąłem kolektor ssący, sprawdziłem połączenia wtrysków z kompem LPG wszytsko dobrze trzyma zalutowane. sprawdziłem kable na odcinku wtryski PB komp LPG wszystko dobrze, jeszcze musze sprawdzić wtryski PB i ECU PB tylko nie wiem które piny w kompie (ECU PB)są od wtrysku 6. ???????????????????????????????????????
Kiedyś gdzieś widziałem taką rozpiskę pinów przy kompie, ale dzisiaj nie mogłem znaleźć )
przy okazji zabrałem się za dekle zaworów, przepołowiłem je i na silikon,
acha i jeszcze jedno, objawów szarpania nie ma na wolnych obrotach i na zimnym silniku pierwsze 15-20km
  
 
sygnały na wtryskiwacz to piny 17, 16,35, 34, 15, 33, nr 6 to chyba pin 33, ale mogę się mylić
Cytat:
tylko nie wiem które piny w kompie (ECU PB)są od wtrysku 6.

dokładnie jeden pin, jeden pin na jeden wtryskiwacz, a zasilanie z przekaźnika

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-06-13 21:49:42 ]
  
 
ok dzięki, a przy sprawdzaniu podłączonej instalacji, jakie napięcie powinno być na tym pinie,
  
 
ecu podaje masę , a nie napięcie . Napięcie masz z przekaźnika na wszystkie wtryski jednocześnie. Sygnał z ecu możesz badać oscyloskopem, gdyż jest bardzo szybki....
  
 
to może inaczej,l znajdę ten pin oraz ten przekaźnik(gdzie on jest) i jaki opór powinien mieć wtryskiwacz, bo jakiś musi mieć ,
  
 
zauważyłem właśnie że jeden przewód jest wspólny dla wszystkich wtryskiwaczy, ale też zauważyłem że instalacja LPG jest wpięta do wtryskiwacza poprzez przecięcie przewodu sterowania, i podłączenie go za pomocą dwóch przewodów do ECU LPG podejrzewam że w ECU LPG jest coś co działa na zasadzie przekaźnika, który podczas pracy na PB jest cały czas zwarty a podczas pracy na LPG przerywa obwód wtryskiwacza PB i puszcza go przez jakiś opornik symulujący wtryskiwacz, czyli jest duże prawdopodobieństwo że usterkę tą daje ECU LPG zarobie tak że zewrę z powrotem kablke od wtryskiwacza tak jak to było w oryginale i zobaczę czy problem z szarpaniem pozostanie, jak się nie uda do pojadę do odpowiedniego warsztatu i pewnie stracę kupę kasy na małą błahostkę