MotoNews.pl
  

Temperatura reduktora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!
Mam Landi renzo A1 V 05, reduktorz reguklacją na 1 śrubę do wolnych obrotów... troszkę poczytałem i poregulowałem moją instalkę (auto omega 2.0 16V) i z 17l na 100km zeszła do 10,5 l gazu w trasie - co mi bardzo pasowało...

Problem mam taki, że w programie wyswietla mi temperaturę (chyba reduktora) - wartość 50... a silnik ma 95 i chodzi wentylator...

Mam ustawione, że ma przełączać na gaz przy 20 stopniach... i za cholerkę nie idzie.... na dworze jest 29 a ja po przejechaniu 5 km gdzie silnik ma 70 stopni mam problem aby załączył się gaz....

Teraz odłączyłem kabel od czujnika i wskazanie na kompie 226 - załącza się od razu....

Mam takie pytanie - czy czujnik może oszukiwać i zaniżać temperaturę?

Czy po odłączeniu będzie różnica w spalaniu? - Generalnie komp przyjmuje wartość 226 - czyli super dogrzany... ob teraz po tescie zaczal mi palic 12 w trasie - a wczesniej rowniez jezdzilem na odlaczonym czujniku i pali kolo 10 litrow....

Wylaczylem tez cut off - czy ta funkcja po wylaczeniu moze powodowac, ze auto spali 1,5 litra wiecej?

I jeszcze male pytanko, czy jest jakas wartosc progowa ktorej nie powinno sie przekraczas dla ustawienia max otwarcia attuatora? Bo zbilem za 240 na 200 - auto mac ma praktycznie tą sama a z 17 zaczelo palic 12... bo zastanawiam sie czy jak zmniejsze max otwarcie (nie mowieteraz o mocy) to czy mieszanka pod obciazeniem nie bedzie za uboga i czy nie bedzie to niszczyc glowicy....

Poczytalem na forum odnosnie cut off i zdania sa dosc rozne... generalnie uzywac czy nie.... bo u mnie nie ma roznicy czy jest wlaczone czy nie - chyba ze w spalaniu - o ile to ma wplyw....

Z gory dziękuję za sugestie
  
 
Czujnik temp. może się uszkodzić, przerabiałem to niedawno - silnik 90* a temp. reduktora 7* wymieniłem czujnik i temperatura jest wporządku.
  
 
Witam.
Jeśli czytałeś forum to pewnie znasz moje zdanie na temat cut-off. Generalnie to nie jest zła funkcja, tylko ze względu na bardzo różne silniki i jednocześnie jednakowy i bardzo prosty sposób działania tej funkcji, nie zawsze pracuje ona tak jakbyśmy tego chcieli. Zdarza się, że takie ustawienie parametrów, żeby nie dochodziło do nadmiernego zubożenia mieszanki i strzałów nie wnosi praktycznie żadnych oszczędności. Natomiast czasem można to tak ustawić, że faktycznie spalanie spada dość znacznie.
Co do max otwarcia krokowca. Nie da się na odległość stwierdzić skutków zmiany ustawień. Najprościej jest wziąć lapka na kolana i na bieżąco sprawdzać zachowanie mieszanki podczas jazdy z danym ustawieniem. Oczywiście prowadzi ktoś inny, Ty tylko patrzysz na wskazania na lapku. Zastanawia mnie tylko tak wysoka wartość. Jakie masz PWA?
  
 
Danek

Twoje zdanie na cut-off znam Ale mysle, czy go nie zalaczyc.... bo odpukac strzałów nie mam od 1,5 roku bez wzgledu na to czy cut jest wlaczony czy wylaczony.... na wlaczonym szarpie mi na tempomacie, ale jak poczytalem to kwestia dokladnej regulacji parametrow.... ale narazie szukam przyczyny wiekszego spalania, pozniej bede zabawial sie w drobiazgi

PWA - chodzi ci o opcje stala pozycja wyjsciowa attuatora ? Mam ta opcje wylaczona.....

Z opcja dodatkowych mam wlaczone dwie

1. opcja przyspieszenie
attuator 120
wartosc tps 2,8V

2. attuator
max otwarcie 200
min otwarcie 20

Reszta wylaczona

Gdzie mozna kupic czujnik temperaturki do reduktora? Czy mozna go wykonac samemu?

Pozdrawiam
  
 
PWA masz wyłączone ale krokowy sam się ustawia na starcie w jakiejś pozycji i o nią mi chodzi. Ale nieważne, widzę, że masz ustawiony krokowy dla przyśpieszania na 120 i z tego co piszesz tyle mu wystarcza, wynika z tego, że max otwarcie aż na 200 jest niepotrzebne. Ogólna zasada jest taka, że widełki pracy krokowego (min-max) powinny zawierać się w granicach +/- 50% PWA (np. dla PWA=100: min 50, max 150). Poproś kogoś znajomego, żeby poprowadził, a Ty usiądź z lapkiem na kolanach i sprawdź jak zachowuje się mieszanka i krokowy w różnych sytuacjach. To najpewniejszy sposób na przekonanie się czy mieszanka nie jest za uboga/bogata i czy instalacja pracuje jak należy.
A co do ustawień cut-off'a, to widzisz ja u siebie dość długo eksperymentowałem z tym i doszedłem do takiego ustawienia kiedy nic nie strzela i nie szarpie, ale praktycznie wyszło na to jakbym go nie włączał, więc spalanie wcale nie spadło , ale to u mnie. Może Tobie uda się to tak ustawić, że będzie ok.
  
 
Witam

PWA kolegi "sbieniek" to 61

Pozdrawiam Wszystkich
  
 
Jeśli tak to, jak już pisałem na PV, otwieranie krokowego przy przyśpieszaniu i podczas jazdy do maksymalnej wartości (200) może świadczyć o padającej lub niedogrzanej sondzie lambda. Trzeba się dokładnie przyjrzeć zachowaniu instalacji i sondy, również na benzynie.
  
 
Danek!

Na benzynie to się chyba niczemu nie przyjrzę bo mam tak rozjechną mapę wtrysków że tylko na jałowym silnik chodzi

A moje lenistwo nie pozwala mi odłączyć aku, bo trzeba programować radio, szyby, godzinę, szyberdach

Może jutro przeprowadzę reset kompa i ponowną adaptację..... zobaczymy co z tego będzie ....
  
 
Cytat:
2007-06-08 08:09:04, Danek pisze:
Jeśli tak to, jak już pisałem na PV, otwieranie krokowego przy przyśpieszaniu i podczas jazdy do maksymalnej wartości (200) może świadczyć o padającej lub niedogrzanej sondzie lambda. Trzeba się dokładnie przyjrzeć zachowaniu instalacji i sondy, również na benzynie.



Albo o za dużym mikserze, ewentualnie za mocno skręconej (za małej) czułości reduktora
  
 
Cytat:
2007-06-11 21:02:55, Kamil_H pisze:
Albo o za dużym mikserze, ewentualnie za mocno skręconej (za małej) czułości reduktora ::



A powiedzcie coś więcej o czułości - jak to regulować? Bo u mnie sa dwie śruby - jedna do regulacji mieszanki na jałowym (tak sadze )a druga do puszczeia szlamu...

Sonda chodzi ladnie.... oscyluje rownomiernie.... na 15000 tys i rok czasu....


[ wiadomość edytowana przez: sbieniek dnia 2007-06-13 15:08:34 ]
  
 
Proponuję dokładnie przejrzeć archiwum Np. tutaj
A jeszcze więcej tu


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2007-06-13 16:55:32 ]