MotoNews.pl
  

Twardniejace sprzęgło...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zauważyłem ostatnio taki dziwny objaw w mojej omedze. (2,5TD Oma B 1996)
Po dłuższej jeździe, kiedy silnik się nagrzeje około 90 stopni, odczuwam jakby twardniejace sprzęgło, Odnoszę wrażenie ze muszę zdecydowanie mocniej wciskać pedał, jakby stawiało większy opór, a biegi jakby zaczaynały szarpać. Zauważyłęm jeszcze że kiedy odpalam na ciepłym silniku (pali bezproblemowo) a potem ruszam np. pod delikatne wzniesienie, to auto mi gaśnie jesli nie dodam gazu (mocniej niż normalnie). Wiem że mam walnięty wiatrak od intercoolera ale nie wiem czy ma to związek. Macie jakies typy, co sprawdzić? Ewentualnie gdzie podjechać we Wrocławiu z takim cudakiem?
  
 
mozliwe ze dawno nie wymieniałes płynu w układzie sprzegła jeżeli jest hydrauliczne i po prostu jak sie rozgrze pojawiaja sie bombelki które powoduja zapowietrzenie sie układu. albo kończy sie docisk.
pozdr
  
 
JAk sprawdzić czy hydrauliczne czy na linkę?
Gdzie szukać ewntualnie jakiś podłączeń hydrauliki niewchodząc pod auto? Da sie wypatrzeć to pod maską?
  
 
no pewnie ze sie da musisz zobaczyć czy idzie linka z kabiny od pedału sprzegła czy w zbiorniczku od hamulców jest wąz co idzie do pompki przy pedale sprzegła.
pozdr
  
 
Cytat:
JAk sprawdzić czy hydrauliczne czy na linkę?
Gdzie szukać ewntualnie jakiś podłączeń hydrauliki niewchodząc pod auto? Da sie wypatrzeć to pod maską?


Wszystkie omegi B mają sprzęgło sterowane hydraulicznie, więc nie musisz sie fatygować i sprawdzać
Pewnie sprzęgło się kończy i tyle


[ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2007-06-09 12:44:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2007-06-09 12:45:26 ]
  
 
Spróbuj odpowietrzyć sprzęgło. Kalamitka od sprzegła znajduje się po stronie rury wydechowej, u góry skrzyni biegów. Ewentualnie zakup nowy płyn hamulcowy, wymień i przy okazji będziesz miał lepsze hamulce.
  
 
Cytat:
2007-06-09 10:41:58, ElwoodWroclawiak pisze:
Zauważyłem ostatnio taki dziwny objaw w mojej omedze. (2,5TD Oma B 1996) Po dłuższej jeździe, kiedy silnik się nagrzeje około 90 stopni, odczuwam jakby twardniejace sprzęgło, Odnoszę wrażenie ze muszę zdecydowanie mocniej wciskać pedał, jakby stawiało większy opór, a biegi jakby zaczaynały szarpać. Zauważyłęm jeszcze że kiedy odpalam na ciepłym silniku (pali bezproblemowo) a potem ruszam np. pod delikatne wzniesienie, to auto mi gaśnie jesli nie dodam gazu (mocniej niż normalnie). Wiem że mam walnięty wiatrak od intercoolera ale nie wiem czy ma to związek. Macie jakies typy, co sprawdzić? Ewentualnie gdzie podjechać we Wrocławiu z takim cudakiem?




Mi też twardnieje ale po długiej jeździe na autostradzie przez kilkadziesiąt minut bez zmiany biegów jak wciskam to twarde jak kamień następne wciśniecia już ok. Na naszych autostradach biegi zmienia sie czesto wiec nie przejmuje sie tym. Chociaż jestem ciekawy co to może być.
  
 
Przypomniałem sobie jeszcze jedną ważną sprawę.
Po spuszczeniu płynu hamulcowego ze sprzęgła (/hamulców) należy zawsze pilnować aby nowy/dolany płyn sięgał prawie aż po krawędź korka. Dlaczego?
Zbiorniczek płynu hamulcowego podzielony jest na 2 części. Pierwsza, przednia komora zbiorniczka jest zarezerwowana dla hamulców, druga - mniejsza dla sprzęgła. Przelew między tymi komorami jest ustawony dosyć wysoko, na dodatek zbiornik jest pod niewielkim kątem (może nie we wszystkich omegach). Napełnienie płynem tylko po max. powoduje trudności w odpowietrzaniu sprzęgła, ponieważ w jego grodzi znajduje się "uwięzione" powietrze. Rurka biegnąca z boku zbiorniczka (do sprzęgła) jest wysoko w nim wyprowadzona i zasysa to powietrze z częścią płynu. Zatem układ zawsze będzie zapowietrzony... w większym lub mniejszym stopniu lub wcale się nie odpowietrzy.
Aby pozbyć się powietrza z komory dla sprzęgła, należy podnieść przód zbiorniczka do góry (ustawić go w poziomie, o ile się da). Następnie zalewamy po korek, odpowietrzamy sprzęgło - jak hamulce. Nadmiar płynu można wyciągnąć strzykawką. Trzeba też pamiętać, że wraz ze scieraniem się klocków, poziom płynu spada.
Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: Beny_2_5_TDS dnia 2007-08-30 14:21:27 ]
  
 
Cytat:
2007-08-23 22:28:43, karolb150 pisze:
Mi też twardnieje



Mi też twardnieje, uważam że w naszym wieku to normalne, gorzej jakby nie twardniał, to już byłby się czym martwić.
  
 
Dla spokoju dodam jeszcze ze w Mondeo tez twardnieje wiec tak to juz bywa i trzeba z tym zyc lub wymienic w pi..du wszystko
  
 
witam!


wymiana wysprzęglika w 2,5 td oznacza wyciąganie skrzyni ?
i czy po wymianie sprzegło pedał jest miększy czy twardszy ? czy cokolowiek ulega zmianie ?
  
 
wymiana silownika sprzegla z kazdego B(fl) to demontaz skrzyni(zadna filozofia)A miekkosc sprzegla zalerzna jest od docisku i raczej z czasem miekknie a nie twardnieje