Głośna sprężarka klimy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko (i bez jobów za nieużywanie wyszukiwarki proszę bo naprawdę starałem się coś znaleźć ), otóż kiedy wciskam magiczny przycisk AC to spod maski dochodzi dźwięk startującego odrzytowca a do tego lekkie zgrzyty jakby tam było jakieś tarcie, po chwili jest gwizd i dźwięki cichną, klima zaczyna dmuchać dopiero jak przejade kawałek na wyższych obrotach, rozumiem ze to drugie może byc spowodowane kończącym się czynnikiem chłodzącym ale co może byc przyczyną glośnej pracy sprężarki? Boje się że ją wykończę a teraz dużo jeżdże i bez klimy ani rusz
  
 
Zaciera się.


Mam to samo i dziś wyrzucam tą, a montuje używkę od kolegi SławkaH
  
 
Chociaż może to tylko sprzęgło.


Sprawdź czy podczas wycia staje sprężarka.

Jeśli tak, to sprężarka.


Jeśli nie, to sprzęgiełko
  
 
U mnie było to samo - zatartło się sprzęgiełko.
Nie było sensu regenerować więc kupiłem nową oryginalną za 470 zeta i mam spokój przynajmniej na długo.

pozdrawiam
  
 
może po prostu pasek luźny?
  
 
Cytat:
2007-06-11 18:28:07, Robert_S pisze:
może po prostu pasek luźny?


Właśnie.
Dźwięki wydawane przez poluzowany pasek na sprężarce są zaiste szatańskie .
To nie piszczenie jak przy alternatorze, ale właśnie takie jęczenie, skrzypienie i tarcie jednocześnie.
Podczas pierwszego uruchomienia klimy po reaktywacji, myślałem że gość mi sprzedał zatartą sprężarkę, bo tak właśnie sugerowały odgłosy które wydawał słabo naciągnięty pasek.
Dodam jeszcze, ze w espero nie ma automatycznego napinacza, a pasek się z czasem wyciera i naciąga. U mnie nowy pasek po 2 miesiacach użytkowania wymaga już ponownego napięcia.
  
 
A czy za luźny pasek będzie powodował stawanie sprężarki ?

Raczej nie
  
 
Cytat:
2007-06-12 08:20:22, Zoltar pisze:
A czy za luźny pasek będzie powodował stawanie sprężarki ? Raczej nie



ale zanim wyślemy człowieka do sklepu po nową sprężarkę niech sprawdzi - to nie kosztuje nic.


Inny test:
przy zgaszonym silniku włóż rękę i spróbuj zakręcić wałem sprężarki - powinien kręcić się z lekkim oporem (musisz kręcić przednią częścią koła pasowego, pasek pozostaje nieruchomy)
Jeśli sprężarka stawia wyraźny opór i/lub co gorsza stuka/chroboce - jej czas się skończył. Kup nową i nie montuj sam - jedź do dobrego klimatyzatornika bo układ trzeba oczyścić z opiłków starej spężarki
  
 
Inny test:
Sprawdź i ewentualnie naciągnij pasek. Następnie przy załączonym silniku i wyłączonej klimie, patrz na koło pasowe spr. i niech ktoś drugi w tym momencie lekko przygazuje i włączy klimę.
Jeżeli koło pasowe na chwilę stanie w miejscu pomimo obracającego się paska, znaczy że prawdopodobnie sprężarka umiera.

Jeżeli zewnętrzna część koła pasowego będzie się obracać zgodnie z prędkością obr. paska klinowego, a wewnętrzna (widoczna jako rant od strony spr.) będzie stać w miejscu, lub obracać sie wolniej to prawdopodobnie umiera sprzęgło.

Samo sprzęgło można wymienić (samemu) bez rozszczelnienia układu.
Wystarczy zdjąć prawe nadkole i zastosować patent jednego kol. z klubu, czyli ściągacz magneta do motoroweru Ogar. Samo sprzęgło to 2 stalowe piasty dociskane do siebie przez silny elektromagnes + 3 sprężyste blaszki odpychające część zewnętrzną o d wewn. przy wył. elektromagnesie.


[ wiadomość edytowana przez: tommi-j dnia 2007-06-12 11:17:55 ]
  
 
Cytat:
2007-06-12 09:33:56, Robert_S pisze:
jedź do dobrego klimatyzatornika bo układ trzeba oczyścić z opiłków starej spężarki



Robert


Jaki masz pomysł i sposób na czyszczenie układu ?

Można rozmontować przewody i je przepłukać ?
  
 
Cytat:
2007-06-12 17:44:37, Zoltar pisze:
Robert Jaki masz pomysł i sposób na czyszczenie układu ? Można rozmontować przewody i je przepłukać ?



oczyszczanie układu to żmudna i trudna robota.
Jest kilka metod czyszczenia o różnej skuteczności/pracochłonności i koszcie.
Metoda szybka polega na kilkukrotnym napełnieniu i opróżnieniu układu.
inna metoda to przedmuchanie układu sprężonym azotem (najlepiej jest rozłączyć każdą rurkę i przedmuchać osobno) Oporne zabrudzenia czyści się benzyną ekstrakcyjną wlewaną do przewodów.
Istnieją również specjalne płyny do płukania klimatyzacji - niektóre lepsze warsztaty to mają (wymagana jest maszyna która ma taką funkcję)

Nie da się oczyścić:
sprężarki (można jedynie spuścić olej i wymienić na nowy - sprężarka ma specjalny korek na korpusie)
zwężki (siedzi w złączce przewodu na nadkolu za filtrem powietrza)
akumulatora/osuszacza.
Elementy te po zatarciu sprężarki trzeba zawsze wymienić.


Nie wolno do czyszczenia układu stosować sprężonego powietrza ani wody.
  
 
Big thx
  
 
Jeśli jest kto z wawy to polecam zakład na radzymińskiej ( duży napis chłodnice na warsztacie), czyszczą i napełniają naprawdę super profesjonalnie, plus spawanie ew aluminium

pozdro