| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-06-11 12:55:47 Zaciera się.
Mam to samo i dziś wyrzucam tą, a montuje używkę od kolegi SławkaH |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-06-11 12:57:56 Chociaż może to tylko sprzęgło.
Sprawdź czy podczas wycia staje sprężarka. Jeśli tak, to sprężarka. Jeśli nie, to sprzęgiełko |
adamus0 Multipla 1,9 JTD Łochów | 2007-06-11 13:26:34 U mnie było to samo - zatartło się sprzęgiełko.
Nie było sensu regenerować więc kupiłem nową oryginalną za 470 zeta i mam spokój przynajmniej na długo. pozdrawiam |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-06-11 18:28:07 może po prostu pasek luźny? |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-06-12 08:20:22 A czy za luźny pasek będzie powodował stawanie sprężarki ?
Raczej nie |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-06-12 09:33:56
ale zanim wyślemy człowieka do sklepu po nową sprężarkę niech sprawdzi - to nie kosztuje nic. Inny test: przy zgaszonym silniku włóż rękę i spróbuj zakręcić wałem sprężarki - powinien kręcić się z lekkim oporem (musisz kręcić przednią częścią koła pasowego, pasek pozostaje nieruchomy) Jeśli sprężarka stawia wyraźny opór i/lub co gorsza stuka/chroboce - jej czas się skończył. Kup nową i nie montuj sam - jedź do dobrego klimatyzatornika bo układ trzeba oczyścić z opiłków starej spężarki |
tommi-j Renault małopolska | 2007-06-12 11:08:12 Inny test:
Sprawdź i ewentualnie naciągnij pasek. Następnie przy załączonym silniku i wyłączonej klimie, patrz na koło pasowe spr. i niech ktoś drugi w tym momencie lekko przygazuje i włączy klimę. Jeżeli koło pasowe na chwilę stanie w miejscu pomimo obracającego się paska, znaczy że prawdopodobnie sprężarka umiera. Jeżeli zewnętrzna część koła pasowego będzie się obracać zgodnie z prędkością obr. paska klinowego, a wewnętrzna (widoczna jako rant od strony spr.) będzie stać w miejscu, lub obracać sie wolniej to prawdopodobnie umiera sprzęgło. Samo sprzęgło można wymienić (samemu) bez rozszczelnienia układu. Wystarczy zdjąć prawe nadkole i zastosować patent jednego kol. z klubu, czyli ściągacz magneta do motoroweru Ogar. Samo sprzęgło to 2 stalowe piasty dociskane do siebie przez silny elektromagnes + 3 sprężyste blaszki odpychające część zewnętrzną o d wewn. przy wył. elektromagnesie. [ wiadomość edytowana przez: tommi-j dnia 2007-06-12 11:17:55 ] |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-06-12 17:44:37
Robert Jaki masz pomysł i sposób na czyszczenie układu ? Można rozmontować przewody i je przepłukać ? |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-06-12 19:04:45
oczyszczanie układu to żmudna i trudna robota. Jest kilka metod czyszczenia o różnej skuteczności/pracochłonności i koszcie. Metoda szybka polega na kilkukrotnym napełnieniu i opróżnieniu układu. inna metoda to przedmuchanie układu sprężonym azotem (najlepiej jest rozłączyć każdą rurkę i przedmuchać osobno) Oporne zabrudzenia czyści się benzyną ekstrakcyjną wlewaną do przewodów. Istnieją również specjalne płyny do płukania klimatyzacji - niektóre lepsze warsztaty to mają (wymagana jest maszyna która ma taką funkcję) Nie da się oczyścić: sprężarki (można jedynie spuścić olej i wymienić na nowy - sprężarka ma specjalny korek na korpusie) zwężki (siedzi w złączce przewodu na nadkolu za filtrem powietrza) akumulatora/osuszacza. Elementy te po zatarciu sprężarki trzeba zawsze wymienić. Nie wolno do czyszczenia układu stosować sprężonego powietrza ani wody. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-06-13 00:38:57 Big thx |
adamus0 Multipla 1,9 JTD Łochów | 2007-06-13 10:30:37 Jeśli jest kto z wawy to polecam zakład na radzymińskiej ( duży napis chłodnice na warsztacie), czyszczą i napełniają naprawdę super profesjonalnie, plus spawanie ew aluminium
pozdro |