Gałka zmiany biegów i gwint

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak mnie naszło żeby wykonać sobie drewnianą gałkę zmiany biegów. Znajomy jest stolarzem. Dysponuje tokarką i z chęcią pomoże mi w wykonaniu.
Jedyne co mi jest potrzebne to wymiary standardowej okrągłej gałki (np. takiej jak SPARCO) oraz rozmiar gwintu na dźwigni.
Za wszelką pomoc z góry dziękuje i POZDRAWIAM

  
 
gwint 12
  
 
W MK5 jest M10 na dżwigni. Toczyłem taka tulejkę:

Oczywiście można na nienagwintowanej cześci zrobić M12, bo jest sporo zapasu.
  
 
Cytat:
2007-06-12 08:08:05, surec pisze:
W MK5 jest M10 na dżwigni. Toczyłem taka tulejkę: Oczywiście można na nienagwintowanej cześci zrobić M12, bo jest sporo zapasu.



No chyba ze w mk 6 jest 12 bo jak kupiłem narzynke M10 to okazała się za mała i wymieniłem na M12 i pasuje jak ulał do oryginalnej gałki
  
 
O ile dobrze kojaże w MK5 gałka jest taka sama jak w MK6
Surec dzięki za foto
Narazie złożyłem zamówienie na gfałkę z gwintem M10. Najwyżej przetoczy sie na M12
  
 
Cytat:
2007-06-12 18:55:17, kaes pisze:
No chyba ze w mk 6 jest 12 bo jak kupiłem narzynke M10 to okazała się za mała i wymieniłem na M12 i pasuje jak ulał do oryginalnej gałki


Orginalny gwint to M10, ale część nienagwintowana jest fi13, więc tam możesz zrobić gwint M12 (i zapewne po to była Ci potrzebna narzynka przy skracaniu drążka).
  
 
A jaki jest gwint w MK VII ?? Bo mnie naszło na gałkę od Focusa II a tam jest M12