| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Rafix29 Opel Astra Częstochowa | 2007-06-14 14:53:57 Tak jak pisałem tym razem próbowałem 4 nowych komputerów - każdy reagował tak samo. Co do zmiany miejsca położenia to może faktycznie wrato to sprawdzić choć przez tyle czasu był w tym samym miejscu i nic mu nie przeszkadzało (jest dość daleko od kabli WN, cewki itd.) |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2007-06-14 15:15:36 Podłącz oscyloskop to zobaczysz, czy centralka wariuje, czy rzeczywiście przychodzi do niej 10k obrotów |
![]() Rafix29 Opel Astra Częstochowa | 2007-06-14 16:04:13 OK, pojade sprawdzić oscyloskopem. O wynikach poinformuję. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to bardzo prosze o wpis |
omegolotC30NE Czerwin | 2007-06-14 18:00:20 przy pracy na benzynce są jakieś szarpania, czy wskazówka obrotomierza w tym momencie nie zachowuje się dziwnie? Ta astra posiada modul zapłonowy, może warto mu się przyjżeć? |
holland2 opel vectra B Dębica | 2007-06-15 01:00:08
Czyli jakby nie było kompik "widzi" przekroczone obroty maksymalne i próbuje to ograniczyć najpierw przerzucając na benzynę a następnie powinien dążyć do odcięcia zapłonu. Znam taki przypadek skody felki ale tam ewidentnie było przebicie na kopułce. Po jej wymianie problem zniknął. Nie wiem jakiego typu sygnał obrotów czyta ta instalacja ale moze warto wpiąć sie w inne miejsce np do wiązki od czujnika położenia wału, wałka, lub pod obrotomierz. Znając życie to pewnie wpięcia dokonano pod cewkę lub przy aparacie. Pozdrawiam |
Gustaw6666 BMW e36 coupe 328 Poznań | 2007-06-15 04:01:40 Przewód od obrotów wsadź w peszel.... |
![]() Rafix29 Opel Astra Częstochowa | 2007-06-15 11:28:19 Dzięki za sugestie Chyba zacznę od sprawdzenia tego modułu bo już ktoś mi o tym wspominał. Jak pisałem jestem umówiony w zakładzie z porządnym sprzętem i tam coś będą szukać. Pomiar przy pomocy mierników nic w sumie nie pokazuje więc trzeba podpiąć oscyloskop (tak myśle). Dzisiaj zrobiłem jakieś 60 km i nic się nie działo, potem przeskoczył dwa razy i znowu jechał dobrze..... pewno duchy Acha, przy pracy na benzynie nie ma żadnych skoków obrotów choć czasem przy hamowaniu z dużych prędkości obroty spadają na jakieś 600 potrzęsie troche i wraca na 900 - 1000, ale na gazie jest to samo. Skok obrotów na 10000 lub 0 np. następuje bardzo szybko i wskażówka obrotomierza w aucie nie reaguje w ogóle - widać tylko na kompie. Jednak dla centralki gazowej to wystarcza i odcina gaz. |
![]() Rafix29 Opel Astra Częstochowa | 2007-06-21 08:20:53 Witam
Byłem na badaniu oscyloskopem, które nic nie wykazało, wszystkie sygnały czyściutkie. Niestety traf chciał , że od kilku dni wszystko działało normalnie. Na szczęście w nieszczęściu na drugi dzień znowu zgłupiało więc pojechałem od razu i okazało się, że problem pochodzi od alternatora lub regulatora napięcia. Na małym prądzie są zakłócenia i centralka wariuje (przełącza sie na benzynę lub w ogóle nie chce przejść na gaz). W momencie zapodania większego obciążenia (światła, radio, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby) problem znika Do piątku tak pojeżdże a po niezbędnych naprawach poinformuję czy faktycznie problem zniknął
Pozdrawiam |
grzesiosf Ford Sierra lwówek śląski | 2007-06-21 18:31:52 Witam.
Własnie dzisiaj uporałem się z podobnym problemem. U mnie przełączał na Pb bo komputer widział 0 obroty przez moment np podczas włączania świateł lub wentylatorów na chłodnicy. Okazało się że kabel który daje sygnał obrotów do komputera gazu podawał błędne informacje. Był podpięty pod cewkę. Przepiołem go do modułu zapłonowego i problem znikł. Pozdrawiam Grzesiek |
![]() Rafix29 Opel Astra Częstochowa | 2007-06-22 18:31:47 Witam
Odebrałem juz auto - wymieniono regulator napięcia. Nic nie pomogło Juz w ogóle nie jeździ na gazie, przjedzie 5 m i się przełącza. Ogólnie jest tak, oglądało już go z 10 mechaników i gazowników i każdy twierdzi, że wszystko jest jak należy i nie mają pojęcia co zrobić. Chcą jeszcze przenieść komputer w inne miejsce (jak wcześniej sugerował jeden kolega na forum) ale oczywiście trzaba znowu płacić a mnie się nie uśmiecha znowu bulić za coś co nie przyniosło porządanego efektu - a straciłem już naprawdę dużo (niestety sam za bardzo nic nie zrobie ). Tym bardziej, że przez długi czas to miejsce komputerowi nie przeszkadzało. Chyba czas na pozbycie się autka (choć szkoda )
Pozdrawiam |
wezelx Bialogard | 2007-06-28 19:44:53 Mam podobny problem w Audi 90 2.3, auto posiadalo instalacje gazowa od nowosci, przyjechalo z belgii jednak byl problem ze przy 3tys obr/min dusil sie na gazie wiec wymienilem cala elektryke na BINGO. Problem zniknal ale pojawil sie nowy. Na drugi dzien po zalozeniu przelaczal sie na benzyne, dzialo sie tak bardzo czesto i bez reguly ale jedno co zauwazylem ze po przekroczeniu 2tys obr/min i zjechaniu nizej przelacza jednak nie zawsze. Czasem bywa i tak ze nawet po przekreceniu stacyjki sterownik gazu nie reaguje tak jakby nie dochodzilo do niego zasilanie. Gazownicy wymienili mi centralke na nowa, zmienili ustawienia bo jak sam zauwazylem w opcjach ustawiali zle parametry tj silnik 4cyl i 1cewka, zwrocilem uwage zmienili na 5cyl i 1 cewka myslalem ze to moglobyc przyczyna - jednak nie. Problem caly czas sie powtarza. Zmierzylem napiecie alternatora wszystko wporzadku pokazuje 14,3V, szczotki jak nowki.. moze byc tez tak jak kolega pisze jakies zaklocenia ktore podaja bledne info o obrotach. Rafix29 rozwiazales ten problem juz?? |
![]() Rafix29 Opel Astra Częstochowa | 2007-06-29 09:37:42 Witam
Od poniedziałku auto jeździ bez żadnych problemów. Jak już pisałem po wymianie regulatora napięcia auto nie jeździło na gazie już nawet pod dużym obciążeniem (dmuchawa, światła, ogrzewanie tylnej szyby) Przełączał się na benzynę po dosłownie 10 m, wracał na gaz, znowu przechodził aż w końcu w ogóle nie chaciał przejść na gaz. Okazało się jednak, że podczas jednej z wizyt u gazowników podczas mojej walki z tą usterką, podpięli jakiś filtr przciwzakłoceniowy, który jak wiadomo nic nie dawał. Po odpięciu tego filtra problem (przynajmniej jak na razie) znknął. Reasumując wygląda na to, że faktycznie regulator napięcia był przyczyną a założony w międzyczasie fitr musiał się uszkodzić pod wpływem tych wszytskich zabiegów, przełączania itp., itd. i potem po wymianie regulatora już tylko przeszkadzał. Ale to moja teroria i nie wiem na ile jest trafna Pojeżdże jeszcze jakiś czas i napiszę czy faktycznie jest już dobrze, bo na razie to raptem 4 dni więc jeszcze wstrzymam się od fetowania zwycięstwa A koledze radzę badanie na oscyloskopie, bo jeżeli napięcie na alternatorze jest ok to być może u Ciebie oscyloskop znajdzie zakłócenia. U mnie wszystko było czysto
Pozdrawiam |
![]() Rafix29 Opel Astra Częstochowa | 2007-07-02 14:24:49 Witam
Chciałem tylko poinformować iż problem wrócił
Już nie mam pomysłów...... Pozdrawiam |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-07-02 15:14:18 Czyżby znowu padł regulator napięcia? Może gdzieś Masz zwarcie i sadzi regulator. |
![]() Rafix29 Opel Astra Częstochowa | 2007-07-05 08:33:20 Witam
Regulator napięcia jest dobry. Dzisiaj będę zakładał kondensatorki na kable zasilania (z akumulatora i ze stacyjki). Moze ta operacja zabezpieczy przed ewentualnymi zanikami napięcia, zobaczymy. Generalnie da sie jeżdzić na "ręcznym" gazie tzn odpalam na automacie i przyciskiem na centralce przełączam na gaz i jeździ napisze czy w/w operacja coś dała
Pozdrawiam |
Gustaw6666 BMW e36 coupe 328 Poznań | 2007-07-05 21:08:48 włożyłeś przewód od obrotów w peszle? |