Pęknięta sprężyna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy pęknieta sprężyna z przodu w VB i brak kawałka zwoju, może połowy a może i całego, może być przyczyną pochylenia koła na zewnątrz??
  
 
Nie wydaje mi sie zeby to mogło miec wpływ na przechylenie koła,na jakiekolwiek zmiany w połozeniu koła.Ale sprezyna pekła z jakiegoś powodu moze ten sam powód doprowadził do pochylenia koła.
  
 
jak Ci strzeliła sprężyna tzn obniżyła się na skutek wypadnięcia fragmentu zwoju - to z miejsca leci kąt nachylenia koła i zdziera Ci opone aż miło - prosta geometria.
  
 
Cytat:
2007-06-15 08:21:52, ziellonny pisze:
jak Ci strzeliła sprężyna tzn obniżyła się na skutek wypadnięcia fragmentu zwoju - to z miejsca leci kąt nachylenia koła i zdziera Ci opone aż miło - prosta geometria.



Własnie przerabiam temat pękniętej sprężyny i mogę powiedzieć, że takie uszkodzenie z pewnością stwarza zagrożenie, powoduje obniżenie się budy [w skrajnych wyapadkach spadnięciej jej na oponę], ale pęknięcie samo z siebie nie może zmienić kąta nachylenia koła. Kąt mógł się zmienić wskutek przyczyny, która spowodowała uszkodzenie sprężyny, ale nachylenie wynika raczej z uszkodzenia kolumny/zwrotnicy/mocowania kolumny [tak, jak wspomniał Reg].
  
 
po rozebraniu okazało się że z obu stron brakuje po około pół zwoja, jakby utrącone, poza tym do wymiany piasta i zwrotnica prawego koła. Ponoć otwór w niej jest "jajowaty" i nie ma sensu zakładania nowych części bo za 2 miechy się porobi znowu dziadostwo. Teraz pytanie, może się ktoś z was orientuje ile może kosztować prawa zwrotnica do VB 1,6 ?? szukałem na stronkach z nowymi częściami i znalazłem tylko jedną, cena 1600zł, rurka mi zmiękła.
  
 
no i po robocie, kółko wróciło na miejsce, byłem na diagnostyce, wszystko OK poustawiane, kąt i zbieżność dobre. Zwrotnice używkę kupiłem za 250 zł bez pisaty, całość mnie kosztowała 800zł