MotoNews.pl
  

Kontrolka podusi w asterce F

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
siemka, nie wiem o co kaman ale świeci mi sie kontrolka od airbaga. czym to moze byc spowodowane, powiem tylko ze podusie są na miejscu Powiem tylko ze tydzien temu wymieniałem obie lampy bo moja kochana żona niestety nie wychamowała i straciła oczka i tam pare cześci jeszcze ale po wymianie lamp wsio było okey, wczoraj mi sie zaświeciła. Dzięki za info.
  
 
coprawda mam astra g -ale problem jakby ten sam -po odpaleniu silnika wszystkie gasnä normalnie-a po chwili zapala sie ta wlasnie od airbag`a-co robic znowu mam jechasc na kompa do ASO?
  
 
NAPISZE CO WIEM ,U MNIE POSZŁA TAŚMA POD KIEROWNICA I KLAKSONU TEZ NIE BYŁO PRZEZ TĄ TASME.
  
 
Ja jak miałem Vectre to były dwie przyczyny. Pierwsza to fotele są pod nimi wiąski i maja słaby styk. Chyba z 5 razy bylem w aso i jeden z elektryków polecił zeby zlutować kable w kostkach pod siedzeniem i od tamtej pory nie było problemu. Zaś drugi raz to tylko i wyłącznie moja wina wyciągnąłem bezpiecznik od prędkosciomierza i przerwałem tym samym obwód i zostało to w komputerze w aso wykasowali. Także sprawdzcie styki pod siedzeniami one są chyba od napinaczy...
  
 
Nie wiem jak to jest w oplach bo w swoim poduszek nie mialem ale, jest jescze taka mozliwosc ze padł czujnik nacisku na fotel pasazera.
  
 
a mi za to wogle sie ta kontrolka nie zapla a niby poducha ma byc kierownica oryginalna. Jak sie nie zapala to znaczy ze juz jej tam nie ma ?? czy szukac gdzies przyczyny tego?
  
 
Cytat:
2007-06-20 23:56:14, MACHEL pisze:
a mi za to wogle sie ta kontrolka nie zapla a niby poducha ma byc kierownica oryginalna. Jak sie nie zapala to znaczy ze juz jej tam nie ma ?? czy szukac gdzies przyczyny tego?



przy odpalaniu powinna sie zapalic i zaraz zgasnąć, u mnie niestety nie gasnie.
  
 
panowie są trzy powody najczęściej z airbagiem ze pali sie;
1. taśma w kierownicy padła ( niekoniecznie traci sie klakson bo zależy która ścieżka padła) idzie zesztukować ale można używkę kupic.

2. kable przy fotelu nie maja styku lub wtyczka przerywa.

3. po "dzwonku" mógł paść czujnik i to nie odrazu

Powiem tak. Najlepszym sposobem jest podjechać do każdego mechanika (niekoniecznie ASO) który posiada ...topa do podłączenia do opla. Podłączy powie dlaczego i może jak sie uda to skasuje błąd. a i jeszcze skasuje za podłączenie ale to waha sie miedzy 20 a 30 pln. wiec to nie jest dużo porównując z bezpieczeństwem ( dla niewtajemniczonych jak poduszka sie świeci to nie odpali przy "dzwonie" )
  
 
pierwsza rzecz poprostu podjechałbym do warsztatu puścił asterke na komputer i zresetował poduszke, a dopiero później martwiłbym sie czujnikami i taśmami..
  
 
U mnie poducha niby jest ale widoku kontrolki nie uswiadczyłem .
Dlatego dobrałem się do deski rozdzielczej i okazuje się że w miejscu gdzie powinna być konyrolka nie ma nic nawet śladu po miejscu na żaróweczkę . Wzwiązku z tym podejrzewam że Airbag u mnie w kierownicy to tylko żart.
  
 
Cytat:
2007-08-01 16:10:17, Sakron pisze:
U mnie poducha niby jest ale widoku kontrolki nie uswiadczyłem . Dlatego dobrałem się do deski rozdzielczej i okazuje się że w miejscu gdzie powinna być konyrolka nie ma nic nawet śladu po miejscu na żaróweczkę . Wzwiązku z tym podejrzewam że Airbag u mnie w kierownicy to tylko żart.



Albo fura jest po dzwonie i kontrolka się paliła cały czas, więc ktoś wyjął żaróweczkę, żeby zaoszczędzić na kosztach, bo wymiana sterownika to koszt koło 100-200, a wyjęcie żaróweczki darmo.
Włóż kontrolkę i będzie wszystko jasne (oby wszystko było OK, znaczy się, żeby kontrolka zapaliła się i zaraz zgasła)

Pozdrawiam