MotoNews.pl
9 Zapieczony filtr oleju (187765/45)
  

Zapieczony filtr oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie, od dwóch dni próbuję odkręcić filtr oleju, ale w żaden sposób nie idzie go ruszyć.
proszę o pomoc
z góry dzięki
  
 
Śrubokręt typu Kuźnia, młotek i przebij dziada. Uważaj na oczka bo będzie sie lało.
  
 
przebiłem i nic, może jakiś inny sposób?
  
 
Przebiłeś i rozumiem że ciągnąłeś za ten śrubokręt w lewą stronę tak aby go odkręcić.........
No bo samo przebicie mało daje
  
 
jasne że kręciłem, a jest jakiś inny sposób na odkręcenie nie kręcąc?
  
 
no to jak to nie pomoglo to ja nie mam pojecia na bardziej radykalny sposob...
  
 
ale jak można radykalniej postąpić w tak małej szczelince jaka jest w komorze silnika?
może jeszcze jakieś suestie na ten temat?
help me!!!!!!!!!!

[ wiadomość edytowana przez: pimm23 dnia 2007-06-17 15:08:24 ]
  
 
wsadź tam albo zdecydowanie dłuższy śrubokręt albo pręt. Ewentualnie można spróbować kluczem francuskim odpowiednich rozmiarów, byle tylko dziad puścił.
  
 
hmm...

ja bym podszedl tak (ale nie wiem ile masz miejsce).

1) WD-40 polać gwint i niech popenetruje pare minut
2) tak jak koledzy sugerują - przebić wsadzic pret
3) na to rurę długą, taką żeby ramię bylo odpowiednie
4) jechać z koksem
5) odkrecac w dobrą strone :p (nie smiac sie, czasem sie czlowiek myli).
6) mozesz ew pierdyknąć go z góry czymś, np mlotkiem, moze akurat cos go tam poruszy.
7) chyba ze masz odpowiedni klucz do filtra... (taki z lancuchem)
pozdro i powodzenia
  
 
Cytat:
1) WD-40 polać gwint i niech popenetruje pare minut



Pepsi widziałeś ty kiedyś mocowanie filtra oleju????
  
 
[quote]
2007-06-17 15:47:39, pepsi_rulz pisze:
hmm... ja bym podszedl tak (ale nie wiem ile masz miejsce). 1) WD-40 polać gwint i niech popenetruje pare minut 2) tak jak koledzy sugerują - przebić wsadzic pret 3) na to rurę długą, taką żeby ramię bylo odpowiednie 4) jechać z koksem 5) odkrecac w dobrą strone :p (nie smiac sie, czasem sie czlowiek myli). 6) mozesz ew pierdyknąć go z góry czymś, np mlotkiem, moze akurat cos go tam poruszy.
ad1. jak może penetrować WD-4z jak tam jest gumowa uszczelka po to aby olej nie ciekł?
  
 
nie da rady inaczej jak ze śrubokrętem, klucz łańcuchowy będzie się śłigał i nic nie da, ewentualnie można spróbować kluczem paskowym, ale podstawowy problem to brak miejsca na robienie "przedłużek" - a wiadomo że im dłuższa dźwignia tym lepiej się odkręca...

według mnie musisz dalej próbować ze śrubokrętem, u mnie też był zapieczony filtr, ale po 1,5 godziny walki z kluczem łańcuchowym puścił...

pozowdzenia

-----------------
jakiś lepszy cwaniak... matkę wozi z tyłu...
  
 
Też nie mogłem kiedyś dziada odkręcić to przy pomocy wielkiego francuza tak dziada zgniotłem na płasko że potem mniejszym francuzem mogłem go chwycić tak żeby mieć miejsce na jakikolwiek ruch i poszło.

BTW: Najlepiej do tego nadaje się klucz do filtrów (taki z łancuchem) kilka razy go używałem i nigdy się nie ślizgał.
  
 
ja ostatnio tez wymienialem filtr oleju ... i nie chcial sie odkrecic i postanowilem pozyczyc sobie cos takiego

allegro.pl/item204561441_tasmowy_klucz_do_filtra_oleju_jonnesway_nowy_fvat.html

i odkrecilo sie odrazu bez najmniejszych problemow ... nei wiem czy probowales takim kluczem do filtrow
  
 
Dzięki wszystkim za porady, pomogło założenie klucza łańcuchowego i powoli po kawałeczku poszło.
pozdrowienia dla wszystkich