MotoNews.pl
6 Jaki tłumik jest najgłośniejszy?i ma basowy pomruk? (187901/129)
  

Jaki tłumik jest najgłośniejszy?i ma basowy pomruk?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jaki tłumik polecacie do escorta, 1.8 16V, mam obecnie KM coś tam i porażka powiem szczerze, np. w wolkswagenach polo 1.6 75ps po zalożeniu coś a'la mugen, autko buczy jak najęte i to fajnym basikiem, a mój, 1.8 na 16-stce, coś jak maluch palący na jeden cylinder.
Czy może wywalić tłumik środkowy, oraz przebić na wylot tego KM? pomoże to coś? aha i kata juz niemam



[ wiadomość edytowana przez: dj_jim dnia 2007-06-18 18:14:14 ]
  
 
Układ przelotowy to podstawa (strumienica + tłumnik końcowy)

Na allegro jest dużo wynalazków do 230 zł znajomy kupił do golfa 2 i już nie chodzi tak jak wcześniej chyba poprostu się przepalił.
  
 
Cytat:
2007-06-18 18:19:52, kasa12 pisze:
Układ przelotowy to podstawa (strumienica + tłumnik końcowy) Na allegro jest dużo wynalazków do 230 zł znajomy kupił do golfa 2 i już nie chodzi tak jak wcześniej chyba poprostu się przepalił.



a ta strumienica daje cos? mialem w poprzednim escorcie, i nic nie odczułem

A np te hondy stare civic rok 1989 z silnikiem 1.3 i taki odgłos wydechu, ze ja moge sobie tylko pomażyć.
  
 
Cytat:
2007-06-18 18:34:44, dj_jim pisze:
a ta strumienica daje cos? mialem w poprzednim escorcie, i nic nie odczułem A np te hondy stare civic rok 1989 z silnikiem 1.3 i taki odgłos wydechu, ze ja moge sobie tylko pomażyć.



Po zastosowaniu strumienicy, spaliny zostają wprowadzone w ruch wirowy co powoduje dynamiczny przepływ spalin, wytworzone podciśnienie powoduje zassanie i dokładniejsze opróżnianie cylindrów, co polepsza opisane wcześniej osiagi silników.
Znajomy miał strumienice w UNO (to była jakaś mocniejsza wersja) to dzwięk był taki, że można było słuchać i słuchać w co niektórych autach poprostu pierdzi a nie basuje.
  
 
Cytat:
2007-06-18 19:24:39, kasa12 pisze:
Po zastosowaniu strumienicy, spaliny zostają wprowadzone w ruch wirowy co powoduje dynamiczny przepływ spalin, wytworzone podciśnienie powoduje zassanie i dokładniejsze opróżnianie cylindrów, co polepsza opisane wcześniej osiagi silników. Znajomy miał strumienice w UNO (to była jakaś mocniejsza wersja) to dzwięk był taki, że można było słuchać i słuchać w co niektórych autach poprostu pierdzi a nie basuje.



To teoria, w praktyce wygląda to różnie. Jeśli chodzi o osiągi to placebo co do wydechu to może .... poprawi się na "lepiej" bassik.


[ wiadomość edytowana przez: lukasino dnia 2007-06-18 19:31:16 ]
  
 
Cytat:
2007-06-18 19:24:39, kasa12 pisze:
Po zastosowaniu strumienicy, spaliny zostają wprowadzone w ruch wirowy co powoduje dynamiczny przepływ spalin, wytworzone podciśnienie powoduje zassanie i dokładniejsze opróżnianie cylindrów, co polepsza opisane wcześniej osiagi silników.





tak.. z tym,ze mowimy tu o strumienicy kosztujacej od 600zl w gore zamontowanej w liczonym od rurowego kolektora(wlacznie) do konca ukladzie wydechowym za kolejne 2000. poza tym w 1.8 nie bedzie nawet z takiego wydechu cudow - kilka km gora. wszelkie przerobki tegoz sobie lepiej darowac, ew wywalic tlumik srodkowy i zamontowac jakis fajny koncowy np remus supersprint dla fajnego pomruku. a czy dla Ciebie fajny dzwiek = jak najglosniejszy? moim zdaniem nie warto przesadzac,auto ma jezdzic szybciej niz wygladac, nie rob wsi..
  
 
Cytat:
2007-06-18 20:20:05, maciek701 pisze:
tak.. z tym,ze mowimy tu o strumienicy kosztujacej od 600zl w gore zamontowanej w liczonym od rurowego kolektora(wlacznie) do konca ukladzie wydechowym za kolejne 2000. poza tym w 1.8 nie bedzie nawet z takiego wydechu cudow - kilka km gora. wszelkie przerobki tegoz sobie lepiej darowac, ew wywalic tlumik srodkowy i zamontowac jakis fajny koncowy np remus supersprint dla fajnego pomruku. a czy dla Ciebie fajny dzwiek = jak najglosniejszy? moim zdaniem nie warto przesadzac,auto ma jezdzic szybciej niz wygladac, nie rob wsi..



i tu Ci Maciek701 przyznam rację...

a Tobie dj_jim radziłbym montaż katalizatora i remusa na tył najlepiej dedykowanego
  
 
Cytat:
2007-06-18 20:24:11, Biedrona pisze:
i tu Ci Maciek701 przyznam rację... a Tobie dj_jim radziłbym montaż katalizatora i remusa na tył najlepiej dedykowanego



z Remusem się zgodzę (te detykowane tłumniki to kosztują ho ho) ale czy opłaca się wchodzić w koszta i montować katalizator
  
 
katalizator uniwersalny to koszt 120zl.. nie ma sensu bawic sie w dedykowany tlumik, bo od uniwersala rozni sie tylko dospawanymi mocowaniami,czyli 2 kawalkami preta. takie same moze nam dorobic tlumikarz za 20-50zeta
  
 
Oj, potrafi się różnić nie tylko mocowaniami. Choć uniwersalny też będzie OK. A strumienica jak pisał Maciek niżej... Zresztą w wolnossącym silniku też na niewiele się zda

A co do głośności... sam cichego nie miałem, ale jak słyszę niektóre potwory, a widzę 5 minut później i sie okazuję że to np. tylko Essi, bynajmniej Cosworth, to
  
 
Cytat:
2007-06-18 20:20:05, maciek701 pisze:
tak.. z tym,ze mowimy tu o strumienicy kosztujacej od 600zl w gore zamontowanej w liczonym od rurowego kolektora(wlacznie) do konca ukladzie wydechowym za kolejne 2000. poza tym w 1.8 nie bedzie nawet z takiego wydechu cudow - kilka km gora. wszelkie przerobki tegoz sobie lepiej darowac, ew wywalic tlumik srodkowy i zamontowac jakis fajny koncowy np remus supersprint dla fajnego pomruku. a czy dla Ciebie fajny dzwiek = jak najglosniejszy? moim zdaniem nie warto przesadzac,auto ma jezdzic szybciej niz wygladac, nie rob wsi..



Jak napisałem, strumienica w poprzednim aucie, nie dała mi nic poza wydakiem kasy na owo ustorjstwo.

Co do wydechu, to nie chce mieć komina jak w elektrowni, ani jakis dwururek, poprostu chce mieć ładny basowy pomruk z wydechu, icodzi mi o to który tłumik byłby najgłośniejszy w escorcie, jako, że nie stać mnie na kupienie kilku i metodą selekcji wybranie najlepszego.
A powiem szczerze, ze chce zeby mi chodził dośc głośno ale tylko basem, nie szaleje autkiem bardzo i nie jeżdże do odcięcia, więc wsi nie będzie..........
Teraz jak wspomniałem mam KM Malone i chce go zmienić na coś głośniejszego.


Zresztą każdy robi tak jak lubi, ja chciałem się tylko poradzić, bo wiem, ze osiągnięcie fajnego odgłosu z wydechu escorta jest trudne.
  
 






Czy wycięcie tego "krzyża" ze srodka coś pomoże?
Wydech mam z rur o średnicy około 60 mm i naprawdę coś mi nie pasuje ta zwężka, bo spaliny się cofają i moim zdaniem trudnia to prace silnika. Czy zmieni coś w barwie dźwięku wycięcie tego dławika?
  
 
magia Allegro ze strumienicami dziala i to mocno.jakos firmy robiace uklady wydechowe pod auto nie stosuja tego ustrojstwa a moce ida w gore dedykowanego Remusa nie polecam w tym wypadku gdyz poza wysoka cena nie spelni oczekiwan bo wbrew pozorom nie sa glosne ale maja mily basowy dzwiek. jezeli walczysz o decybele to tylko przelotowy tlumik np cos mugenopodobnego
  
 
A czy te "allegrowate" mugeny za około 200 zł dadzą rade?
czy te droższe

a czy np taki remusik dałby cos więcej niż km malone
Remus

  
 
jak chcesz miec glosno to po co wogole montowac tlumik??
  
 
jak chcesz mordowac wydechem ludzi to wyprowadz rure z kolektora wydechowego w bok tuz za przednie kolo.gwarantuje ze bedziesz zadowolony a do tego efekty wizualne niepowtarzalne.prawie jak dragster
  
 
Cytat:
2007-06-19 17:15:43, dj_jim pisze:
Czy wycięcie tego "krzyża" ze srodka coś pomoże? Wydech mam z rur o średnicy około 60 mm i naprawdę coś mi nie pasuje ta zwężka, bo spaliny się cofają i moim zdaniem trudnia to prace silnika. Czy zmieni coś w barwie dźwięku wycięcie tego dławika?



wyciecie tego krzyza nic nie pomoze, a spaliny na pewno sie przez niego nie cofaja, wogole jak spaliny moga sie cofac? to nie cug w kominie. Mudeny za 200zl z allegro sobie odpusc.. moim zdaniem brzmia beznadziejnie. lepiej doloz 100 czy 200 i kup ultera..




[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-06-19 21:04:44 ]