MotoNews.pl
  

Napinacze pasow- zasada dzialania i zabawa opornikami

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam...

od momentu kupna auta blyska mi airbag 4x.
kostki pod siedzeniami mam zlutowane wiec jesli chodzi o przewodzenie to jest chyba na najwyzszym poziomie... kable wizualnie sa OK (niema zalaman czy jakichkolwiek zwarc, przerwan itp).

ostatnio przegladajac archiwum znalazlem sposob na sprawdzenie napinaczy:

zeby zamiast napinaczy podpiac rezystor 2ohm`y


sie narazie boje wiec moje pytania:
1. czy to nie spowoduje w zadnym wypadku (zwarcie, brak styku lub jakas inny sytuacja) wystrzelenia poduszek?
[niech mnie ktos sprostuje - moim zdaniem jesli nie podepne przykladowo 220V do napinaczy to nie powinno sie nic dziac... bo to przeciez nie one odbieraja sygnal od wystrzelenia poduszek tylko czujniki uderzeniowe moga dac taki sygnal do wystrzelenia poduszek + napinaczy... czyz tak?]

2. jaka jest ogolnie zasada dzialania tych napinaczy? one daja caly czas opor powiedzmy 2ohm a jak ten opor zniknie lub bedzie wiekszy to zaczyna mrugac 4x airbag?

3. czy podlanczanie rezystorow powinno sie odbywac na wylaczonym aku (wiaze sie z pierwszym pytaniem).

z gory dzieki za odpowiedzi
pozdrawiam
  
 
Z tego co słyszałem to oporniki wstawia się po dzwonku jak poduszek już nie ma i żeby się klient nie zorientował.
  
 
Cytat:
2007-06-18 21:59:07, Podola pisze:
Z tego co słyszałem to oporniki wstawia się po dzwonku jak poduszek już nie ma i żeby się klient nie zorientował.



no tak.. niestety mozna w ten sposob... tyle ze to tez moze sluzyc do testowania z tego co wiem... zastapic wadliwa poduszke/napinacz poprzez podpiecie opornika... i sie wlasnie o bezpieczenstwo takiego zabiegu rozchodzi... oporniki juz mam ale chcialem jednak wiedziec co wiecej zanim bedzie za pozno...
  
 
wystrzelenia poduszek raczej nie spowoduje .. zreszta mozesz po prostu odlaczyc poduszki na czas grzebania przy napinaczach,wiec to nie problem.. ale napinacz moze Ci wystrzelic, watpie,zeby ktos Ci tu powiedzial konkretnie zasade ich dzialania.. co do podlaczania to wystarczy jak kluczyk ze stacyjki wycigniesz.
  
 
Cytat:
2007-06-18 22:08:21, maciek701 pisze:
mozesz po prostu odlaczyc poduszki na czas grzebania przy napinaczach




qrcze... genialne.... i w zasadzie banalne... czemu na to nie wpadlem?

a gdzie moge to zrobic najprosciej (2x airbag) mozna gdzies przy skrzynce bezpiecznikow?
  
 
wystarczy zdemontowac z kiery poduszke (2 male torxy) i odpinasz 1 kabelek. co do 2 airbaga to nie wiem bo nie mialem go ale pewnie podobnie, prosta rzecz. nie wiem czy jest bezpiecznik od airbaga z skrzynce szczerze mowiac nigdy sie tym nie interesowalem,ale jesli jest to zapewne wystarczy go wypiac
  
 
Zanim już zaczniesz grzebać przy poduchach to pół godziny wcześniej odepnij aku
  
 
Tylko jak poodpinacie poduchy, to system będzie wywalał inne błędy... A tu chodzi o sprawdzenie, gdzie leży błąd.
Zasada działania jest tu dość prosta. System sprawdza sobie oporność linii z podłączoną poduchą, która musi się zawierać na określonym poziomie. I cały myk polega na tym, by opornikiem zasymulować obecność poduchy. A ta oporność poduchy, to chyba po prostu oporność jej zapalnika elektrycznego. Trzeba by odpiąć taką poduchę i zmierzyć jej oporność. Przy przyłożeniu miernika nic nie powinno się stać. A potem zamiast niej wpiąć opornik o takiej samej wartości.
  
 
elo...

zakupilem wczoraj oporniki... hmm... smieszne... nie dotchnalem zadnych kabli... kontrolka przestala mrugac... moze poprostu wystarczy nosic oporniki w portfelu?

na poczatku myslalem ze padla mi kontrolka... jednak przy odpalaniu silnika kontrolka sie zapala (jak ABS).

niesamowite...........

dzieki
pozdrawiam